at melde folk for socialt bedrageri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg synes ikke, du skal melde hende.

Men kan du ikke pænt spørge hende, hvordan hun klarer udfordringen med dansen samtidig med sit handicap? Det kan jo være, du får en god forklaring af hende. Jeg tænker, at fleksibiliteten ved at hun selv kan vælge hvor meget og hvornår, iblandet stor glæde ved dansen, måske bevirker at hun ikke har de store smerter forbundet med det...

Men hun burde naturligvis betale skat af sin løn..

Men sådan er der så meget.

Tag en snak med hende. Det er så svært at vide, hvordan og hvorledes med folk, der modtager offentlige ydelser. Intet er sort/hvidt. Men jeg finder det klart usympatisk, at din veninde med den ene hånd modtager offentlig hjælp og med den anden sorte penge. (Det betyder jo reelt, at hun ikke ønsker at støtte en anden person i en tilsvarende situation).

Konfronter hende på en ikke-alt-for-konfronterende måde ved at forklare, at du undrer dig lidt.

Eller tænk pyt. 

jeg snakker bare ikke rigtig med hende, vi var for en del år siden veninder, og spiste så sammen for et par uger siden, men har ikke snakket med hende siden, så har lidt svært ved at tage den snak med hende, da jeg jo ikke snakker med hende

men vi snakkede om det da jeg var der hjemme, hvor jeg spurgte lidt ind til det, og stillede mig uforstående overfor at hun kunne modtage handikap tillæg og så have dansejob ved siden af, hvor hun selv sagde at hun bare var blevet for van til at sove længe så hun orkede ikke et rigtigt job

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

Doffie

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg synes ikke, du skal melde hende.

Men kan du ikke pænt spørge hende, hvordan hun klarer udfordringen med dansen samtidig med sit handicap? Det kan jo være, du får en god forklaring af hende. Jeg tænker, at fleksibiliteten ved at hun selv kan vælge hvor meget og hvornår, iblandet stor glæde ved dansen, måske bevirker at hun ikke har de store smerter forbundet med det...

Men hun burde naturligvis betale skat af sin løn..

Men sådan er der så meget.

Tag en snak med hende. Det er så svært at vide, hvordan og hvorledes med folk, der modtager offentlige ydelser. Intet er sort/hvidt. Men jeg finder det klart usympatisk, at din veninde med den ene hånd modtager offentlig hjælp og med den anden sorte penge. (Det betyder jo reelt, at hun ikke ønsker at støtte en anden person i en tilsvarende situation).

Konfronter hende på en ikke-alt-for-konfronterende måde ved at forklare, at du undrer dig lidt.

Eller tænk pyt. 

Anmeld

15. januar 2013

Anonym trådstarter

Maro00 skriver:

Tror sku ikk du får noget ud af at anmelde.. Beviserne er jo ikk nok.. Billederne fortæller ikk om hun får penge for det.. Også er det ikk hver dag.. Synes bar du skal blande dig udenom, ja hun snyder og det går ud over os, men lad dog folk selv være forkert på den ig få dårlig samvittighed af sig selv, hvorfor skal man spilde sin tid på andre altså helt ærligt

billederne viser jo at hun altså ikke har så dårlig ryg igen - hun kan sagtens vende med r*ven i vejret på en dansestang, det er meget muligt det ikke beviser hun for penge for det, men det viser jo ret tydeligt at omfanget for hendes skader vidst ikke er helt så store

Anmeld

15. januar 2013

Anonym trådstarter

10aps skriver:

jeg kan ikke se problemet i at melde det!
Snyd er snyd, lige meget hvem det er der gør det. bum. 

også lidt mine tanker, og hvis ikke man vil meldes - så skal man lade være med at snyde, og så endda også åbenlyst vise billeder på face og fortælle bekendte om det

Anmeld

15. januar 2013

dola

MilleMus1988 skriver:

sikke en veninde man er

selvom jeg godt kan se at socialt bedrageri er forkert så syntes jeg man skal tænke sig om en extra gang alligvel!!

man ødelægger for pokker folks liv hvis man hænger sig i bagateller

hvem siger ik hun også lider over ryggen om mandagen?
men at danse er hendes eneste frimulighed for at kan have det godt med sig selv??
ville du virkelig helst se hun bare kun ligger på sofaen derhjemme og piller næse???
skal hun virkelig ik have en mulighed for at kan sige jeg har et godt liv trods alt!!
syntes du er for sippet og syntes at man skal tænke sig om

ja undskyld, men jeg kender også en del mennesker der (bedrager) men jeg vil ik gå og melde mine venner
for det gør man sku bare ikk

og for den sags skyld så er det folks egen hovedpine hvis det blir opdaget og gør det ik så er det bare sådan

hold nu op med smålighed og pas jeres egne sager siger jeg blot

jeg kan godt forstå hun overvejer det, synes det er noget svineri at pumpe systemet på den måde fordi man er for lad til at ville arbejde. Hun skriver i et tidligere indlæg at hun har vændet sig til at stå  sent op og ikke orker et arbejde!!

Jeg har flere ældrefamilie medlemmer der ikke kan komme på deltid eller få sygedagpenge fordi kommunen ikke vil anerkende det, netop fordi fjolser som hende udnytter systemet.. Pt trækker de den også helt vild fra kommunen da der jo vil komme ny lovgivning på området... Den ene er på vippen  til at ryge ud af huset, alene mor med 3 børn da hun ikke kan få andet end bistandselv om 3 læger har forklaret at hun ikke kan arbejde fuldtids mere..

Jeg  kangodt forstå TS at hun har tankerne, det ligger ikke i mit hoved nogentsinde at snyde sådan ikke engang hos forsikringen... Jeg har knoklet siden jeg var 14 (i dag 28) for at kunne sidde hvor jeg sidder idag...

Men kan da også følge dig i at folk ikke skal blive hysteriske og anmelde alt hvad de ser.

Men kunne godt (er meget nysgerrig anlagt ) mig at vide hvordan du() vil komme den slagt mennesker til livs/undsætning, altså få folk til at holde op med at snyde hvisman ikke må melde dem? 

Hygge

Anmeld

15. januar 2013

CaWi

Jeg synes sagtens du kan melde det.
Hvis hun har rent mel i posen sker der hende jo ik noget.

Jeg er så træt af folk der mener det er okay at snyde og bedrage. Men måske er det fordi de gør det selv??
Skal vores skatter og afgifter blive ved med at stige, så vi kan blive ved med at bidrage til alle dem der snyder??

Nej tak siger jeg bare!!

Anmeld

15. januar 2013

Anonym trådstarter

CAWI skriver:

Jeg synes sagtens du kan melde det.
Hvis hun har rent mel i posen sker der hende jo ik noget.

Jeg er så træt af folk der mener det er okay at snyde og bedrage. Men måske er det fordi de gør det selv??
Skal vores skatter og afgifter blive ved med at stige, så vi kan blive ved med at bidrage til alle dem der snyder??

Nej tak siger jeg bare!!

jeg overvejer det også kraftigt, netop fordi jeg ikke synes det er fair at hun kan høste en masse tilskud for en skade som hun egentlig ikke har

Anmeld

15. januar 2013

Anonym trådstarter

dola skriver:

jeg kan godt forstå hun overvejer det, synes det er noget svineri at pumpe systemet på den måde fordi man er for lad til at ville arbejde. Hun skriver i et tidligere indlæg at hun har vændet sig til at stå  sent op og ikke orker et arbejde!!

Jeg har flere ældrefamilie medlemmer der ikke kan komme på deltid eller få sygedagpenge fordi kommunen ikke vil anerkende det, netop fordi fjolser som hende udnytter systemet.. Pt trækker de den også helt vild fra kommunen da der jo vil komme ny lovgivning på området... Den ene er på vippen  til at ryge ud af huset, alene mor med 3 børn da hun ikke kan få andet end bistandselv om 3 læger har forklaret at hun ikke kan arbejde fuldtids mere..

Jeg  kangodt forstå TS at hun har tankerne, det ligger ikke i mit hoved nogentsinde at snyde sådan ikke engang hos forsikringen... Jeg har knoklet siden jeg var 14 (i dag 28) for at kunne sidde hvor jeg sidder idag...

Men kan da også følge dig i at folk ikke skal blive hysteriske og anmelde alt hvad de ser.

Men kunne godt (er meget nysgerrig anlagt ) mig at vide hvordan du() vil komme den slagt mennesker til livs/undsætning, altså få folk til at holde op med at snyde hvisman ikke må melde dem? 

Hygge

Anmeld

15. januar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Man "må" og bør melde andre for at slå deres børn, stjæle penge på jobbet, køre spritkørsel osv. osv. - hvorfor er det, at så mange herinde synes, socialt bedrageri er noget helt andet? Det er jo gement tyveri! 

Anmeld

15. januar 2013

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Man "må" og bør melde andre for at slå deres børn, stjæle penge på jobbet, køre spritkørsel osv. osv. - hvorfor er det, at så mange herinde synes, socialt bedrageri er noget helt andet? Det er jo gement tyveri! 

du har egentlig ret, sådan har jeg aldrig tænkt over det før

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.