Frk. Himmelblå skriver:
Jeg synes ikke, du skal melde hende.
Men kan du ikke pænt spørge hende, hvordan hun klarer udfordringen med dansen samtidig med sit handicap? Det kan jo være, du får en god forklaring af hende. Jeg tænker, at fleksibiliteten ved at hun selv kan vælge hvor meget og hvornår, iblandet stor glæde ved dansen, måske bevirker at hun ikke har de store smerter forbundet med det...
Men hun burde naturligvis betale skat af sin løn..
Men sådan er der så meget.
Tag en snak med hende. Det er så svært at vide, hvordan og hvorledes med folk, der modtager offentlige ydelser. Intet er sort/hvidt. Men jeg finder det klart usympatisk, at din veninde med den ene hånd modtager offentlig hjælp og med den anden sorte penge. (Det betyder jo reelt, at hun ikke ønsker at støtte en anden person i en tilsvarende situation).
Konfronter hende på en ikke-alt-for-konfronterende måde ved at forklare, at du undrer dig lidt.
Eller tænk pyt.

jeg snakker bare ikke rigtig med hende, vi var for en del år siden veninder, og spiste så sammen for et par uger siden, men har ikke snakket med hende siden, så har lidt svært ved at tage den snak med hende, da jeg jo ikke snakker med hende 
men vi snakkede om det da jeg var der hjemme, hvor jeg spurgte lidt ind til det, og stillede mig uforstående overfor at hun kunne modtage handikap tillæg og så have dansejob ved siden af, hvor hun selv sagde at hun bare var blevet for van til at sove længe så hun orkede ikke et rigtigt job 
Anmeld