Anonym skriver:
Hej tøser 
Jeg har faktisk tænkt længe over det, fordi egentlig føler jeg lidt at jeg bare bør blande mig uden om, men jeg er åbenbart mere smålig end jeg selv troede, fordi:
jeg har en veninde/bekendt som for 6 år siden havde en ulykke og slog sin ryg så alvorligt at hun nu ikke kan arbejde, hun for derfor kontanthjælp med handicap tillæg.. det er jo dejligt at der er mulighed for hun kan det nu hun ikke kan arbejde mere.
da jeg så var hjemme at spise hos hende her for et par uger siden, sad hun stolt og fortalte om alle hendes dansejobs i weekenderne på diverse diskoteker rundt omkring i hovedstadsområdet 
SÅ er det at jeg jo tænker, hmmm.. du er for syg til at arbejde - men du kan SAGTENS danse i weekenderne og tjene sorte penge på det? 
jeg sagde ikke noget til hende, det jeg i første omgang egentlig ville blande mig uden om, men kan bare mærke at det irritere mig grænseløst..
hvad gør man her fra??
Jeg syntes du skal melde hende...
Jeg må erkende at jeg syntes hendes type (ud fra hvad du fortæller) er til at brække sig over, for det er netop den slags som hun har gang i der gør det svært for andre at få anerkendt deres sygdom... Det er den slags der danner grobund for kommunernes mistænksomhed...
Herhjemme kæmper min kæreste for at blive udredt og kommunen trækker det i langdrag, grundet der er for mange der har snydt systemet... det eneste han ønsker er en ende på det så han enten kan få fleksbevilling eller en pension....
Alt imens han er på "alm." kontanthjælpssats... Han ville gerne melde sig som spejderleder da vi ved der mangler der hvor vores ældste går, men da han er på kontanthjælp må han ikke... og det er ulønnet frivilligt arbejde... !
Syntes ikke det din bekendte har gang i er ok, da det er systematisk udnyttelse, eftersom hun arbejder fast hver weekend...
Min grænse går personligt ved hvorvidt folk bruger det sorte arbejde som en fast ekstra indtægt hver mdr i stil med et fast arbejde... eller om det måske er noget der sker et par gange om året, for ikke at gå helt død, rent psykisk...
sidst nævnte, kan jeg forstå
, men først nævnte har jeg ingen tolerace overfor
....
blev måske lidt rodet, men pointen er at jeg godt kan forstå dig TS
Qnuz