at melde folk for socialt bedrageri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2013

Anonym trådstarter

MilleMus1988 skriver:

sikke en veninde man er

selvom jeg godt kan se at socialt bedrageri er forkert så syntes jeg man skal tænke sig om en extra gang alligvel!!

man ødelægger for pokker folks liv hvis man hænger sig i bagateller

hvem siger ik hun også lider over ryggen om mandagen?
men at danse er hendes eneste frimulighed for at kan have det godt med sig selv??
ville du virkelig helst se hun bare kun ligger på sofaen derhjemme og piller næse???
skal hun virkelig ik have en mulighed for at kan sige jeg har et godt liv trods alt!!
syntes du er for sippet og syntes at man skal tænke sig om

ja undskyld, men jeg kender også en del mennesker der (bedrager) men jeg vil ik gå og melde mine venner
for det gør man sku bare ikk

og for den sags skyld så er det folks egen hovedpine hvis det blir opdaget og gør det ik så er det bare sådan

hold nu op med smålighed og pas jeres egne sager siger jeg blot

vi er ikke veninder, vi er bekendte..

jeg er godt klar over det er småligt, men jeg synes bare det er noget svineri at hun er sygemeldt med dårlig ryg, når hun tydeligvis IKKE har dårlig ryg.

og hvis jeg melder hende (har endnu ikke besluttet mig) så er det jo ikke MIG der har ødelagt hendes liv, det har hun selv gjort ved at snyde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

Doffie

Anonym skriver:

vil først lige sige vi ikke er gode veninder, vi var for nogen år siden gode veninder, men har ikke snakket sammen i lang tid, indtil hun inviterede mig over til aftensmad her for et par uger siden.

men uanset hvad så bliver anmeldelsen anonym..

og hvordan jeg ville have det? det er jo anonymt så jeg ville ikke vide det var en "god veninde" ?

Okay kan slet ikk følge din tanke gang.. Jeg kan fortælle dig at jeg har prøvet det, bare med noget andet. Kommunen lavede så en fejl så jeg fik af vide hvem det var og det gjorde mig virkelig ked af det at hun ikke var kommet og snakket med mig.

Tænk over det inden du gør det. Jeg synes virkelig det er fejt af dig hvis du melder hende, uden at fortælle hende hvad du tænker.

Anmeld

15. januar 2013

Anonym trådstarter

kiwiol skriver:

Det er jo sindsygt mange penge staten kaster efter folk der snyder, som kunne bruges på meget andet i stedet.

Husk hvis du melder hende, så vil dit navn stå på anmeldelsen, med mindre du anmelder anonymt. Så skal du bare ikke oplyse navn eller andet, heller ikke når de tager telefonen.

ja det også det jeg tænker, hun for boligstøtte, forhøjet KH og en masse ting netop fordi hun har dårlig ryg - men hun har jo tydeligvis ikke dårlig ryg

mange tak

Anmeld

15. januar 2013

Anonym trådstarter

Doffie skriver:

Okay kan slet ikk følge din tanke gang.. Jeg kan fortælle dig at jeg har prøvet det, bare med noget andet. Kommunen lavede så en fejl så jeg fik af vide hvem det var og det gjorde mig virkelig ked af det at hun ikke var kommet og snakket med mig.

Tænk over det inden du gør det. Jeg synes virkelig det er fejt af dig hvis du melder hende, uden at fortælle hende hvad du tænker.

jeg tænker skam også over det og har endnu ikke besluttet om jeg melder det.

JEG har det bare sådan lidt, hvis man ikke vil meldes, må man lade være med at snyde

Anmeld

15. januar 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
MilleMus1988 skriver:

sikke en veninde man er

selvom jeg godt kan se at socialt bedrageri er forkert så syntes jeg man skal tænke sig om en extra gang alligvel!!

man ødelægger for pokker folks liv hvis man hænger sig i bagateller

hvem siger ik hun også lider over ryggen om mandagen?
men at danse er hendes eneste frimulighed for at kan have det godt med sig selv??
ville du virkelig helst se hun bare kun ligger på sofaen derhjemme og piller næse???
skal hun virkelig ik have en mulighed for at kan sige jeg har et godt liv trods alt!!
syntes du er for sippet og syntes at man skal tænke sig om

ja undskyld, men jeg kender også en del mennesker der (bedrager) men jeg vil ik gå og melde mine venner
for det gør man sku bare ikk

og for den sags skyld så er det folks egen hovedpine hvis det blir opdaget og gør det ik så er det bare sådan

hold nu op med smålighed og pas jeres egne sager siger jeg blot

Det må da være fedt, at gå i byen (er det egentligt et diskotekdansejob), og få penge for det

Jeg må indrømme, jeg ville være ligeglad, det ville være at gå i små sko.

Anmeld

15. januar 2013

Doffie

Anonym skriver:

jeg tænker skam også over det og har endnu ikke besluttet om jeg melder det.

JEG har det bare sådan lidt, hvis man ikke vil meldes, må man lade være med at snyde

Ja det er jeg enig i, men derfor er det stadig fejt at stikke sin veninde i ryggen uanset. Der er måske en grund til hun gør det, hvad ved jeg. Du ved måske kun det halve.

Anmeld

15. januar 2013

Anonym trådstarter

Doffie skriver:

Ja det er jeg enig i, men derfor er det stadig fejt at stikke sin veninde i ryggen uanset. Der er måske en grund til hun gør det, hvad ved jeg. Du ved måske kun det halve.

jeg snakkede også med hende om det, og spurgte hvorfor hun ikke fik et job, evt noget deltid eller lign. hvis det var fordi hun synes det var kedeligt at gå hjemme hele tiden - og hun sagde selv at hun var blevet for van til at sove længe, og kun arbejde med dansejobs i weekenden, så hun orkede ikke et rigtigt job - og der knækkede kæden for mig

jeg er nok for konfliktsky til at sige direkte til hende at jeg overvejer at melde hende..

Anmeld

15. januar 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Hej tøser

Jeg har faktisk tænkt længe over det, fordi egentlig føler jeg lidt at jeg bare bør blande mig uden om, men jeg er åbenbart mere smålig end jeg selv troede, fordi:

jeg har en veninde/bekendt som for 6 år siden havde en ulykke og slog sin ryg så alvorligt at hun nu ikke kan arbejde, hun for derfor kontanthjælp med handicap tillæg.. det er jo dejligt at der er mulighed for hun kan det nu hun ikke kan arbejde mere.

da jeg så var hjemme at spise hos hende her for et par uger siden, sad hun stolt og fortalte om alle hendes dansejobs i weekenderne på diverse diskoteker rundt omkring i hovedstadsområdet

SÅ er det at jeg jo tænker, hmmm.. du er for syg til at arbejde - men du kan SAGTENS danse i weekenderne og tjene sorte penge på det?

jeg sagde ikke noget til hende, det jeg i første omgang egentlig ville blande mig uden om, men kan bare mærke at det irritere mig grænseløst..

hvad gør man her fra??

Jeg synes ikke, du skal melde hende.

Men kan du ikke pænt spørge hende, hvordan hun klarer udfordringen med dansen samtidig med sit handicap? Det kan jo være, du får en god forklaring af hende. Jeg tænker, at fleksibiliteten ved at hun selv kan vælge hvor meget og hvornår, iblandet stor glæde ved dansen, måske bevirker at hun ikke har de store smerter forbundet med det...

Men hun burde naturligvis betale skat af sin løn..

Men sådan er der så meget.

Tag en snak med hende. Det er så svært at vide, hvordan og hvorledes med folk, der modtager offentlige ydelser. Intet er sort/hvidt. Men jeg finder det klart usympatisk, at din veninde med den ene hånd modtager offentlig hjælp og med den anden sorte penge. (Det betyder jo reelt, at hun ikke ønsker at støtte en anden person i en tilsvarende situation).

Konfronter hende på en ikke-alt-for-konfronterende måde ved at forklare, at du undrer dig lidt.

Eller tænk pyt. 

Anmeld

15. januar 2013

10aps

Anonym skriver:

vi er ikke veninder, vi er bekendte..

jeg er godt klar over det er småligt, men jeg synes bare det er noget svineri at hun er sygemeldt med dårlig ryg, når hun tydeligvis IKKE har dårlig ryg.

og hvis jeg melder hende (har endnu ikke besluttet mig) så er det jo ikke MIG der har ødelagt hendes liv, det har hun selv gjort ved at snyde

jeg kan ikke se problemet i at melde det!
Snyd er snyd, lige meget hvem det er der gør det. bum. 

Anmeld

15. januar 2013

AMM00

Anonym skriver:

Hej tøser

Jeg har faktisk tænkt længe over det, fordi egentlig føler jeg lidt at jeg bare bør blande mig uden om, men jeg er åbenbart mere smålig end jeg selv troede, fordi:

jeg har en veninde/bekendt som for 6 år siden havde en ulykke og slog sin ryg så alvorligt at hun nu ikke kan arbejde, hun for derfor kontanthjælp med handicap tillæg.. det er jo dejligt at der er mulighed for hun kan det nu hun ikke kan arbejde mere.

da jeg så var hjemme at spise hos hende her for et par uger siden, sad hun stolt og fortalte om alle hendes dansejobs i weekenderne på diverse diskoteker rundt omkring i hovedstadsområdet

SÅ er det at jeg jo tænker, hmmm.. du er for syg til at arbejde - men du kan SAGTENS danse i weekenderne og tjene sorte penge på det?

jeg sagde ikke noget til hende, det jeg i første omgang egentlig ville blande mig uden om, men kan bare mærke at det irritere mig grænseløst..

hvad gør man her fra??

Tror sku ikk du får noget ud af at anmelde.. Beviserne er jo ikk nok.. Billederne fortæller ikk om hun får penge for det.. Også er det ikk hver dag.. Synes bar du skal blande dig udenom, ja hun snyder og det går ud over os, men lad dog folk selv være forkert på den ig få dårlig samvittighed af sig selv, hvorfor skal man spilde sin tid på andre altså helt ærligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.