Anonym skriver:
Hej tøser 
Jeg har faktisk tænkt længe over det, fordi egentlig føler jeg lidt at jeg bare bør blande mig uden om, men jeg er åbenbart mere smålig end jeg selv troede, fordi:
jeg har en veninde/bekendt som for 6 år siden havde en ulykke og slog sin ryg så alvorligt at hun nu ikke kan arbejde, hun for derfor kontanthjælp med handicap tillæg.. det er jo dejligt at der er mulighed for hun kan det nu hun ikke kan arbejde mere.
da jeg så var hjemme at spise hos hende her for et par uger siden, sad hun stolt og fortalte om alle hendes dansejobs i weekenderne på diverse diskoteker rundt omkring i hovedstadsområdet 
SÅ er det at jeg jo tænker, hmmm.. du er for syg til at arbejde - men du kan SAGTENS danse i weekenderne og tjene sorte penge på det? 
jeg sagde ikke noget til hende, det jeg i første omgang egentlig ville blande mig uden om, men kan bare mærke at det irritere mig grænseløst..
hvad gør man her fra??
Jeg synes ikke, du skal melde hende.
Men kan du ikke pænt spørge hende, hvordan hun klarer udfordringen med dansen samtidig med sit handicap? Det kan jo være, du får en god forklaring af hende. Jeg tænker, at fleksibiliteten ved at hun selv kan vælge hvor meget og hvornår, iblandet stor glæde ved dansen, måske bevirker at hun ikke har de store smerter forbundet med det...
Men hun burde naturligvis betale skat af sin løn..
Men sådan er der så meget.
Tag en snak med hende. Det er så svært at vide, hvordan og hvorledes med folk, der modtager offentlige ydelser. Intet er sort/hvidt. Men jeg finder det klart usympatisk, at din veninde med den ene hånd modtager offentlig hjælp og med den anden sorte penge. (Det betyder jo reelt, at hun ikke ønsker at støtte en anden person i en tilsvarende situation).
Konfronter hende på en ikke-alt-for-konfronterende måde ved at forklare, at du undrer dig lidt.
Eller tænk pyt.