at melde folk for socialt bedrageri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2013

Gittemor09

jeg er faktisk overrasket over at nogle bliver forarget over at ts vil melde en bekendt for socialt bedrageri...

nej, måske kommer det ikke hende ved...

men hvis man er vidne til at nogle snyder samfundet har man pligt til at melde det... (man kan altså risikere og få en bøde hvis man ikke gør)... bare lige en info... (det minder lidt om falsk vidneforklaring, det bliver man også straffet for)

og har mine oplysninger fra en der sidder i disse teams....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

TNBC

Gittemor09 skriver:

jeg er faktisk overrasket over at nogle bliver forarget over at ts vil melde en bekendt for socialt bedrageri...

men hvis man er vidne til at nogle snyder samfundet har man pligt til at melde det... (man kan altså risikere og få en bøde hvis man ikke gør)... bare lige en info... (det minder lidt om falsk vidneforklaring, det bliver man også straffet for)

De må åbenbart mene at tyveri er ok. Men vi er forskellige.
Men hun får penge hun slet ikke skal have.

Anmeld

15. januar 2013

Gittemor09

Yurie skriver:

De må åbenbart mene at tyveri er ok. Men vi er forskellige.
Men hun får penge hun slet ikke skal have.

nej, jeg synes godt nok også det er forkert...

ville slet ikke have samvittighed til det...

Anmeld

15. januar 2013

Dinna88

Gittemor09 skriver:

nej, jeg synes godt nok også det er forkert...

ville slet ikke have samvittighed til det...

Jeg er helt enig med jer. Jeg kan slet ikke se HVORDAN det her kan diskuteres - det er en PLIGT. Selvfølgelig skal det meldes, hvis der er hold i det. 

Anmeld

15. januar 2013

M (:

Anmeld

15. januar 2013

Gittemor09

Dinna88 skriver:

Jeg er helt enig med jer. Jeg kan slet ikke se HVORDAN det her kan diskuteres - det er en PLIGT. Selvfølgelig skal det meldes, hvis der er hold i det. 

nej, det kan jeg ærlig talt heller ikke se kræver en diskution...

men nogle er åbenbart ligeglade med hvad deres skattepenge går til

Anmeld

15. januar 2013

Anonym trådstarter

er glad for der er nogen der stadig mener jeg er et godt menneske, på trods af jeg overvejer at melde en bekendt.

hvis det blot var gisninger ville jeg absolut ikke overveje det, men jeg VED at det er sådan, da hun jo selv har fortalt mig det og jeg kan se utallige billeder på facebook af hende der danser og er model osv

Anmeld

15. januar 2013

VIPpigen

Selvfølgelig skal hun meldes, men kun hvis du er helt sikrer i din sag, og ved hun ikke har problemer med ryggen. (Det lyder så til du har styr på det når hun giver udtryk for at være doven)

Jeg ville dog selv sætte pris på at nogen snakkede med mig inden jeg fik en indkaldelse fra kommunen. Jeg er selv i systemet, og går hjemme pt. Selvom jeg nærmest hopper og danser når datteren er hjemme, så betyder det ikke hvor hårdt jeg har det når hun ikke er hjemme. Jeg slapper af mellem 3 og 4 timer om dagen, resten bruges på det huslige og min hobby. Og så slapper jeg af igen når hun er puttet. Ser du mig nede i byen, ville du ikke tro jeg var smertepatient, eller var dårligt gående, med mindre jeg har en rigtig dårlig dag.

det er virkelig svært at se en smertepatient, mit kan så spottes på at jeg måske kun kan løbe 5-10 skridt, så halter jeg. Men nogen har bare mere skjulte skavanker, og det skal du som "normal person" altid have imente inden du går videre.

Anmeld

15. januar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Loa skriver:

Hvor har folk bare travlt med andre.
Ændrer det dit liv og din situation at melde hende?? Hvis du får det bedre og føler du bliver mindre snydt så meld hende dog. Hvorfor dog spørge herinde. Skulderklap over du gør det rigtige?

Det ændrer heller ikke på mit liv og min situation at melde en kollega, der stjæler fra arbejdspladsen - eller at anmelde andre for kriminalitet. Derfor gør jeg det da alligevel - man ser da ikke bare passivt til, når andre stjæler og bedrager? 

Anmeld

15. januar 2013

hautecouture

Mor og meget mere skriver:

Man "må" og bør melde andre for at slå deres børn, stjæle penge på jobbet, køre spritkørsel osv. osv. - hvorfor er det, at så mange herinde synes, socialt bedrageri er noget helt andet? Det er jo gement tyveri! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.