at melde folk for socialt bedrageri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.255 visninger
84 svar
0 synes godt om
15. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej tøser

Jeg har faktisk tænkt længe over det, fordi egentlig føler jeg lidt at jeg bare bør blande mig uden om, men jeg er åbenbart mere smålig end jeg selv troede, fordi:

jeg har en veninde/bekendt som for 6 år siden havde en ulykke og slog sin ryg så alvorligt at hun nu ikke kan arbejde, hun for derfor kontanthjælp med handicap tillæg.. det er jo dejligt at der er mulighed for hun kan det nu hun ikke kan arbejde mere.

da jeg så var hjemme at spise hos hende her for et par uger siden, sad hun stolt og fortalte om alle hendes dansejobs i weekenderne på diverse diskoteker rundt omkring i hovedstadsområdet

SÅ er det at jeg jo tænker, hmmm.. du er for syg til at arbejde - men du kan SAGTENS danse i weekenderne og tjene sorte penge på det?

jeg sagde ikke noget til hende, det jeg i første omgang egentlig ville blande mig uden om, men kan bare mærke at det irritere mig grænseløst..

hvad gør man her fra??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

Krussedulle

Puha, ja den er svær! Især hvis der ikke er noget håndgribeligt bevis..?!

Men jeg syntes ikke at du skal føle dig smålig!
Det er jo ikke "kun dig hun snyder" hvis hun snyder, så er det jo hele dk!

Du kan jo sagtens melde det anonymt...

Anmeld

15. januar 2013

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

Puha, ja den er svær! Især hvis der ikke er noget håndgribeligt bevis..?!

Men jeg syntes ikke at du skal føle dig smålig!
Det er jo ikke "kun dig hun snyder" hvis hun snyder, så er det jo hele dk!

Du kan jo sagtens melde det anonymt...

hun har været smart nok til at ligge utallige billeder på facebook af mange af de her events hun danser til - så har vel på sin vis beviser?

men hvordan melder man det? har aldrig prøvet det før, eller sat mig ind i det?

Anmeld

15. januar 2013

roenlund

Anonym skriver:

hun har været smart nok til at ligge utallige billeder på facebook af mange af de her events hun danser til - så har vel på sin vis beviser?

men hvordan melder man det? har aldrig prøvet det før, eller sat mig ind i det?

Hvis du vil melde hende ringer du bare til kommunen og siger hvordan og hvorledes så skal de nok guide dig

Anmeld

15. januar 2013

Anonym trådstarter

roenlund skriver:

Hvis du vil melde hende ringer du bare til kommunen og siger hvordan og hvorledes så skal de nok guide dig

okaj, tak

Anmeld

15. januar 2013

Doffie

Jeg synes det er fejt hvis du melder hende og så endda ANONYMT uden først overhovedet at snakke med hende, og især når i er gode veninder

Så snak med hende, og fortæl hende hvilke tanker og overvejelser du gør.

Vend den rundt, ville du synes det ville være fedt hvis en god veninde meldte dig, UDEN at snakke med dig først?!

Anmeld

15. januar 2013

kiwiol

Det er jo sindsygt mange penge staten kaster efter folk der snyder, som kunne bruges på meget andet i stedet.

Husk hvis du melder hende, så vil dit navn stå på anmeldelsen, med mindre du anmelder anonymt. Så skal du bare ikke oplyse navn eller andet, heller ikke når de tager telefonen.

Anmeld

15. januar 2013

UnderCover37

Anonym skriver:

okaj, tak

Men hvis du ønsker at forblive anonym må du på intet tidspunkt nævne dit navn da de så er forpligtede til at notere det i anmeldelsen!

Anmeld

15. januar 2013

Anonym trådstarter

Doffie skriver:

Jeg synes det er fejt hvis du melder hende og så endda ANONYMT uden først overhovedet at snakke med hende, og især når i er gode veninder

Så snak med hende, og fortæl hende hvilke tanker og overvejelser du gør.

Vend den rundt, ville du synes det ville være fedt hvis en god veninde meldte dig, UDEN at snakke med dig først?!

vil først lige sige vi ikke er gode veninder, vi var for nogen år siden gode veninder, men har ikke snakket sammen i lang tid, indtil hun inviterede mig over til aftensmad her for et par uger siden.

men uanset hvad så bliver anmeldelsen anonym..

og hvordan jeg ville have det? det er jo anonymt så jeg ville ikke vide det var en "god veninde" ?

Anmeld

15. januar 2013

MorTil4<3

Anonym skriver:

Hej tøser

Jeg har faktisk tænkt længe over det, fordi egentlig føler jeg lidt at jeg bare bør blande mig uden om, men jeg er åbenbart mere smålig end jeg selv troede, fordi:

jeg har en veninde/bekendt som for 6 år siden havde en ulykke og slog sin ryg så alvorligt at hun nu ikke kan arbejde, hun for derfor kontanthjælp med handicap tillæg.. det er jo dejligt at der er mulighed for hun kan det nu hun ikke kan arbejde mere.

da jeg så var hjemme at spise hos hende her for et par uger siden, sad hun stolt og fortalte om alle hendes dansejobs i weekenderne på diverse diskoteker rundt omkring i hovedstadsområdet

SÅ er det at jeg jo tænker, hmmm.. du er for syg til at arbejde - men du kan SAGTENS danse i weekenderne og tjene sorte penge på det?

jeg sagde ikke noget til hende, det jeg i første omgang egentlig ville blande mig uden om, men kan bare mærke at det irritere mig grænseløst..

hvad gør man her fra??

sikke en veninde man er

selvom jeg godt kan se at socialt bedrageri er forkert så syntes jeg man skal tænke sig om en extra gang alligvel!!

man ødelægger for pokker folks liv hvis man hænger sig i bagateller

hvem siger ik hun også lider over ryggen om mandagen?
men at danse er hendes eneste frimulighed for at kan have det godt med sig selv??
ville du virkelig helst se hun bare kun ligger på sofaen derhjemme og piller næse???
skal hun virkelig ik have en mulighed for at kan sige jeg har et godt liv trods alt!!
syntes du er for sippet og syntes at man skal tænke sig om

ja undskyld, men jeg kender også en del mennesker der (bedrager) men jeg vil ik gå og melde mine venner
for det gør man sku bare ikk

og for den sags skyld så er det folks egen hovedpine hvis det blir opdaget og gør det ik så er det bare sådan

hold nu op med smålighed og pas jeres egne sager siger jeg blot

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.