Oh my god! Dr1 -socialt bedrageri.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2013

Pige2009

nielsen80 skriver:

Selvom jeg normalt går ind for, at man skal tage ansvar for sit eget liv og ikke forvente staten kommer og redder en, så synes jeg nu i det her tilfælde, man går lidt forvidt.
Er man enlig forsøger, så er man selvfølgelig berettiget til de tilskud det nu måtte give - og man er jo altså stadig enlig forsøger, selvom man har en kæreste. Det er vel først når man flytter sammen, man reelt kan snakke om en ændring i den enlige forsøger økonomi. Synes de argumenter der kommer på bordet mere minder om, at mange synes man får for mange tillæg som enlig forsøger, og derfor også synes disse regler er fine, da de sikre færre får de mange tillæg. Men hvor mange tillæg man får, er jo altså en anden diskussion.
Personligt er jeg glad for, at mine hårdttjente (top)skat penge, bliver brugt til at sikre, at børn af enlige forsøgere har mulighed for at have et liv, hvor der er råd til tøj og fritidsaktiviteter.

Nu får eneforsørgere altså kun ET reelt ekstra tilskud som følge af sin sociale status - resten er husstandsindkomstbestemt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

BetonSlotsPrinsesserne

Noneother skriver:

Jeg sad lige og så "aktion socialt bedrageri" på dr1. Det er så lige slut.

Jeg vil lige starte med at sige at jeg ikke går ind for at folk får ydelser de ikke er berretiget til, og de skal selfølgelig straffes.

Jeg har ingen kæreste, men nu er jeg da blevet bange for at få en. Jeg synes bare at det var SÅ absurd det de viste. Det virkede bare som om at hende sagsbehandleren havde besluttet sig for at få hende kvinden ned med nakken, og så var den ikke længere.

Vil det her seriøst sige at hvis jeg en dag får en kæreste og låner hans bil (hvis min egen nu var på værksted) så er jeg ikke længere enlig? -men jeg må gerne låne en venindes bil.

Hvis jeg har billeder på Facebook hvor vi kysser, så er jeg ikke længere at betragte som enlig fra den dato hvor de er postet?

Hvis jeg har været kærester med ham i et halvt år, så er jeg ikke længere enlig?

-Hvis vi tager en weekend tur til lalandia med ungerne, så er jeg ikke enlig?

Eller hvis vi snakker om at flytte sammen, så er jeg ikke længere enlig fra den dag nogen har ytret ordene "flytte sammen"..

Ej men... Jeg synes bare at disse ting er SÅ langt fra hvad jeg vil beskrive som ægteskabslignende forhold, at det er helt absurd. -og så længe de jo reelt ikke er flyttet sammen eller deler noget økonomisk. Man er da enlig, til den dag man ikke er det mere. 

Ahmen ahmen Puha.. Jeg skulle bare lige ud med det. Jeg synes at det er så sygt.

Er jeg den eneste? Kom gerne med input.

Jeg er også enlig, og har været det fra graviditeten a. Jeg havde under graviditeten kontakt til Mødrehjælpen. Et af deres 3 hovedsæder. Dernede spurgte jeg mht forholdende om at få kæreste og sådan. Der sagde hun at det svinger MEGET fra kommune til kommjne samt hvilken sagsbehandler man har. Men hun ville mene at det var så snart man sådan begyndte at handle indtil aftensmad sammen hver uge samt hente børn (den nye partner) ...

Jeg vil indrømme den også er mega svær at bedømme, og er selv pænt bange for den dag jeg finder en mand... For hvornår ska det indberettes og er han klar til det blir indberettet for så ska vi jo bo under samme tag.. Men omvendt er jeg også total tosset over de par som har været sammen et år, uden at flytte sammen da jeg på en måde mener det er lidt bedrageri. Og især de folk der er ærlige omkring at deres forhold ikk kan fungere hvis ikk kvinden for det enlige bidrag... Armen hallo...

Anmeld

15. januar 2013

KTP86

I det her tilfælde var der jo ingen tvivl overhovedet. Jeg syntes det er helt fint at de undersøger anmeldelser som de mener der er hold i. Min x overbo boede sammen med hendes kæreste på gule plader. Altså,hun fik samme tilskud som mig,boligsikring som mig,men de havde også hans indtægt. Det er jo ikke fair! Dem der gør sådan skal straffes 

Anmeld

16. januar 2013

Noneother

KTP86 skriver:

I det her tilfælde var der jo ingen tvivl overhovedet. Jeg syntes det er helt fint at de undersøger anmeldelser som de mener der er hold i. Min x overbo boede sammen med hendes kæreste på gule plader. Altså,hun fik samme tilskud som mig,boligsikring som mig,men de havde også hans indtægt. Det er jo ikke fair! Dem der gør sådan skal straffes 

Nu er jeg egentlig osse ligeglad med damen i tv, det var mere det der fra sagsbehandlerens side blev sagt der skræmte mig. Det virkede til at hvis sagsbehandleren ville have hende ned med nakken, så kunne hun (og det virkede det til at hun gjorde) bare opfinde reglerne hen ad vejen.

Jeg er 100% enig i at dem der snyder skal straffes. Men skal de straffes for enhver pris, eller skal vi holde fast i at vi her i Danmark altså har sådan noget som rettigheder og retssikkerhed?

Når jeg engang begynder at betale rigtig skat. Når jeg er færdiguddannet.

Så betaler gerne al det skat jeg har pligt til. Uden brok. Skulle der så være en bedrager for hver 10 berretigede, så betaler jeg hellere til det end hvis der er en ud af 10 berretigede der IKKE får på baggrund af den her heksejagt.

Anmeld

16. januar 2013

Noneother

LouiseVous skriver:

Jeg er også enlig, og har været det fra graviditeten a. Jeg havde under graviditeten kontakt til Mødrehjælpen. Et af deres 3 hovedsæder. Dernede spurgte jeg mht forholdende om at få kæreste og sådan. Der sagde hun at det svinger MEGET fra kommune til kommjne samt hvilken sagsbehandler man har. Men hun ville mene at det var så snart man sådan begyndte at handle indtil aftensmad sammen hver uge samt hente børn (den nye partner) ...

Jeg vil indrømme den også er mega svær at bedømme, og er selv pænt bange for den dag jeg finder en mand... For hvornår ska det indberettes og er han klar til det blir indberettet for så ska vi jo bo under samme tag.. Men omvendt er jeg også total tosset over de par som har været sammen et år, uden at flytte sammen da jeg på en måde mener det er lidt bedrageri. Og især de folk der er ærlige omkring at deres forhold ikk kan fungere hvis ikk kvinden for det enlige bidrag... Armen hallo...

Ja det virker lidt mærkeligt når man siger det udelukkende er pga. pengene. men når det så er sagt, så tror jeg heller ikke nødvendigvis at jeg ville være klar til at flytte sammen med nogen som helst efter kun 1 år. Og sådan er vi jo så forskellige.

Anmeld

16. januar 2013

Noneother

Baagøe skriver:

Men der er jo forskel på at låne en bil en gang imellem og så have kærestens bil stående fast til rådighed på sin adresse

Er der nu osse det? Eller er der kun forskel hvis sagsbehandleren er i godt humør? 

På mig virkede det ikke til at sagsbehandleren havde nogen sikkerhed for om den havde stået der i en uge eller en måned før hun havde besluttet sig.

Anmeld

16. januar 2013

Carl-Emil's mor

Noneother skriver:

Jeg sad lige og så "aktion socialt bedrageri" på dr1. Det er så lige slut.

Jeg vil lige starte med at sige at jeg ikke går ind for at folk får ydelser de ikke er berretiget til, og de skal selfølgelig straffes.

Jeg har ingen kæreste, men nu er jeg da blevet bange for at få en. Jeg synes bare at det var SÅ absurd det de viste. Det virkede bare som om at hende sagsbehandleren havde besluttet sig for at få hende kvinden ned med nakken, og så var den ikke længere.

Vil det her seriøst sige at hvis jeg en dag får en kæreste og låner hans bil (hvis min egen nu var på værksted) så er jeg ikke længere enlig? -men jeg må gerne låne en venindes bil.

Hvis jeg har billeder på Facebook hvor vi kysser, så er jeg ikke længere at betragte som enlig fra den dato hvor de er postet?

Hvis jeg har været kærester med ham i et halvt år, så er jeg ikke længere enlig?

-Hvis vi tager en weekend tur til lalandia med ungerne, så er jeg ikke enlig?

Eller hvis vi snakker om at flytte sammen, så er jeg ikke længere enlig fra den dag nogen har ytret ordene "flytte sammen"..

Ej men... Jeg synes bare at disse ting er SÅ langt fra hvad jeg vil beskrive som ægteskabslignende forhold, at det er helt absurd. -og så længe de jo reelt ikke er flyttet sammen eller deler noget økonomisk. Man er da enlig, til den dag man ikke er det mere. 

Ahmen ahmen Puha.. Jeg skulle bare lige ud med det. Jeg synes at det er så sygt.

Er jeg den eneste? Kom gerne med input.

Det er et sindsygt system. For år tilbage var der en mor og far som var gået hver til sit. Hver onsdag havde moderen aftenvagt så faren hentede og tog pigerne hjem til moderens hus aka der de altid havde boet. Det mente de sociale myndigheder så gjorde at moderen ikke var enlig. For de kunne selv løse tingene. Min søns bio var må IKKE skifte en ble på ham eller give ham en flaske ( da han var så lille ) eller give ham noget at spise når han er på

ovrervåget samvær i MIT hjem - det må INGEN af mine mandlige venner!!!! Men min lesbiske veninde må gerne og hun må endda sove her - det er flot ikke?? Systemet er så forkasteligt skruet sammen!!

Anmeld

16. januar 2013

Noneother

Carl-Emil's mor skriver:

Det er et sindsygt system. For år tilbage var der en mor og far som var gået hver til sit. Hver onsdag havde moderen aftenvagt så faren hentede og tog pigerne hjem til moderens hus aka der de altid havde boet. Det mente de sociale myndigheder så gjorde at moderen ikke var enlig. For de kunne selv løse tingene. Min søns bio var må IKKE skifte en ble på ham eller give ham en flaske ( da han var så lille ) eller give ham noget at spise når han er på

ovrervåget samvær i MIT hjem - det må INGEN af mine mandlige venner!!!! Men min lesbiske veninde må gerne og hun må endda sove her - det er flot ikke?? Systemet er så forkasteligt skruet sammen!!

Hold da op. Nu har min søns far og mig aldrig været sammen udover ja.. Der kom jo en søn.

men han har da sovet her et par gange om omvendt da min søn var baby, og derfor ikke kunne komme på samvær mere end et par timer. -og han har såmen nok osse skiftet en ble eller to i den forbindelse.

Det lyder vildt i mine øre at det skulle kunne gøre det for ægteskabslignende forhold, at man prøver at samarbejde om barnet på en måde der rent faktisk tilgodeser barnet først og fremmest.

Anmeld

16. januar 2013

Carl-Emil's mor

Noneother skriver:

Hold da op. Nu har min søns far og mig aldrig været sammen udover ja.. Der kom jo en søn.

men han har da sovet her et par gange om omvendt da min søn var baby, og derfor ikke kunne komme på samvær mere end et par timer. -og han har såmen nok osse skiftet en ble eller to i den forbindelse.

Det lyder vildt i mine øre at det skulle kunne gøre det for ægteskabslignende forhold, at man prøver at samarbejde om barnet på en måde der rent faktisk tilgodeser barnet først og fremmest.

Som andre har skrevet er det hvordan netop ens kommune ser på det og de KAN vælge at se det som " omstændigheder der leder til ægteskab" han må f.eks ikke være sød at tage en skraldespand med ud - det kan også lede til ægteskab. Hvis man vil være sikker på ikke at overtræde noget så skal være uvenner og ikke kunne klare tingene selv - ordret citat fra hende  sagsbehandleren på min kommune jeg bad om at få et møde med for at få reglerne og reglerne er : der er ingen det er en vurdering - når man samler alt den info man har fået:s synes det er grotesk og synes det er sindsygt at piger gerne må gøre tingene for en men en mand må ikke for 2 kvinder ( ja undskyld Mit sprog) kan åbenbart ikke bolle og blive forelsket men det kan man godt med sin homoseksuelle mandlige ven - CHRIST!!!!

Anmeld

16. januar 2013

Mum33

Noneother skriver:

Nu er jeg egentlig osse ligeglad med damen i tv, det var mere det der fra sagsbehandlerens side blev sagt der skræmte mig. Det virkede til at hvis sagsbehandleren ville have hende ned med nakken, så kunne hun (og det virkede det til at hun gjorde) bare opfinde reglerne hen ad vejen.

Jeg er 100% enig i at dem der snyder skal straffes. Men skal de straffes for enhver pris, eller skal vi holde fast i at vi her i Danmark altså har sådan noget som rettigheder og retssikkerhed?

Når jeg engang begynder at betale rigtig skat. Når jeg er færdiguddannet.

Så betaler gerne al det skat jeg har pligt til. Uden brok. Skulle der så være en bedrager for hver 10 berretigede, så betaler jeg hellere til det end hvis der er en ud af 10 berretigede der IKKE får på baggrund af den her heksejagt.

Jeg synes du fremlægger sagsbehandleren helt forkert. Hun var igennem hele sagen professionel og havde ret i sin sag. Det blev faktisk sagt, at bilen havde stået der længe, og så er det jo at bidrage, da han har købt og betalt den. Det var da "kvinden" der var galt på den og forventede at kommunen løste alle hendes problemer. 

Hvis man er i tvivl om omfanget af hjælp, besøg, fælles ferier, så let røret og ring til kommunen og spørg. Man kan ikke både blæse og have mel i munden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.