Noneother skriver:
Jeg sad lige og så "aktion socialt bedrageri" på dr1. Det er så lige slut.
Jeg vil lige starte med at sige at jeg ikke går ind for at folk får ydelser de ikke er berretiget til, og de skal selfølgelig straffes.
Jeg har ingen kæreste, men nu er jeg da blevet bange for at få en. Jeg synes bare at det var SÅ absurd det de viste. Det virkede bare som om at hende sagsbehandleren havde besluttet sig for at få hende kvinden ned med nakken, og så var den ikke længere.
Vil det her seriøst sige at hvis jeg en dag får en kæreste og låner hans bil (hvis min egen nu var på værksted) så er jeg ikke længere enlig? -men jeg må gerne låne en venindes bil.
Hvis jeg har billeder på Facebook hvor vi kysser, så er jeg ikke længere at betragte som enlig fra den dato hvor de er postet?
Hvis jeg har været kærester med ham i et halvt år, så er jeg ikke længere enlig?
-Hvis vi tager en weekend tur til lalandia med ungerne, så er jeg ikke enlig?
Eller hvis vi snakker om at flytte sammen, så er jeg ikke længere enlig fra den dag nogen har ytret ordene "flytte sammen"..
Ej men... Jeg synes bare at disse ting er SÅ langt fra hvad jeg vil beskrive som ægteskabslignende forhold, at det er helt absurd. -og så længe de jo reelt ikke er flyttet sammen eller deler noget økonomisk. Man er da enlig, til den dag man ikke er det mere.
Ahmen ahmen Puha.. Jeg skulle bare lige ud med det. Jeg synes at det er så sygt.
Er jeg den eneste? Kom gerne med input.
Jeg er også enlig, og har været det fra graviditeten a. Jeg havde under graviditeten kontakt til Mødrehjælpen. Et af deres 3 hovedsæder. Dernede spurgte jeg mht forholdende om at få kæreste og sådan. Der sagde hun at det svinger MEGET fra kommune til kommjne samt hvilken sagsbehandler man har. Men hun ville mene at det var så snart man sådan begyndte at handle indtil aftensmad sammen hver uge samt hente børn (den nye partner) ...
Jeg vil indrømme den også er mega svær at bedømme, og er selv pænt bange for den dag jeg finder en mand... For hvornår ska det indberettes og er han klar til det blir indberettet for så ska vi jo bo under samme tag.. Men omvendt er jeg også total tosset over de par som har været sammen et år, uden at flytte sammen da jeg på en måde mener det er lidt bedrageri. Og især de folk der er ærlige omkring at deres forhold ikk kan fungere hvis ikk kvinden for det enlige bidrag... Armen hallo...