Oh my god! Dr1 -socialt bedrageri.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.133 visninger
157 svar
0 synes godt om
14. januar 2013

Noneother

Jeg sad lige og så "aktion socialt bedrageri" på dr1. Det er så lige slut.

Jeg vil lige starte med at sige at jeg ikke går ind for at folk får ydelser de ikke er berretiget til, og de skal selfølgelig straffes.

Jeg har ingen kæreste, men nu er jeg da blevet bange for at få en. Jeg synes bare at det var SÅ absurd det de viste. Det virkede bare som om at hende sagsbehandleren havde besluttet sig for at få hende kvinden ned med nakken, og så var den ikke længere.

Vil det her seriøst sige at hvis jeg en dag får en kæreste og låner hans bil (hvis min egen nu var på værksted) så er jeg ikke længere enlig? -men jeg må gerne låne en venindes bil.

Hvis jeg har billeder på Facebook hvor vi kysser, så er jeg ikke længere at betragte som enlig fra den dato hvor de er postet?

Hvis jeg har været kærester med ham i et halvt år, så er jeg ikke længere enlig?

-Hvis vi tager en weekend tur til lalandia med ungerne, så er jeg ikke enlig?

Eller hvis vi snakker om at flytte sammen, så er jeg ikke længere enlig fra den dag nogen har ytret ordene "flytte sammen"..

Ej men... Jeg synes bare at disse ting er SÅ langt fra hvad jeg vil beskrive som ægteskabslignende forhold, at det er helt absurd. -og så længe de jo reelt ikke er flyttet sammen eller deler noget økonomisk. Man er da enlig, til den dag man ikke er det mere. 

Ahmen ahmen Puha.. Jeg skulle bare lige ud med det. Jeg synes at det er så sygt.

Er jeg den eneste? Kom gerne med input.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2013

VIPpigen

Er helt enig. Jeg var rystet over der er så strenge krav.

Jeg er så i fast forhold, og får intet til vores datter. Det er så os ligemeget, når jeg er sammen med faderen.

men tænkte også at skulle ham og jeg gå fra hinanden, så ville jeg da aldrig ture begynde et forhold, for med det samme jeg bare kysser en fyr jeg måske mødte en aften i byen, så er jeg jo ikke enlig længere. Jeg var virkelig dybt rystet.....

Anmeld

14. januar 2013

Noneother

VIPpigen skriver:

Er helt enig. Jeg var rystet over der er så strenge krav.

Jeg er så i fast forhold, og får intet til vores datter. Det er så os ligemeget, når jeg er sammen med faderen.

men tænkte også at skulle ham og jeg gå fra hinanden, så ville jeg da aldrig ture begynde et forhold, for med det samme jeg bare kysser en fyr jeg måske mødte en aften i byen, så er jeg jo ikke enlig længere. Jeg var virkelig dybt rystet.....

Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste. Jeg var fuldstændig lammet. Jeg havde bare lyst til at ruske hende sagsbehandleren, og spørge hvad hun fejlede.

Bare det at har i været sammen i et halvt år... Jamen så må i flytte sammen eller gå fra hinanden, for nu er du ikke enlig? Hvad??? Det kan jeg da slet ikke bedømme efter et halvt år, når der er MIT barn indblandet.

Jeg havde ikke skrevet under, og hun havde i den grad fået en klagesag retur!

Anmeld

14. januar 2013

VIPpigen

Noneother skriver:

Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste. Jeg var fuldstændig lammet. Jeg havde bare lyst til at ruske hende sagsbehandleren, og spørge hvad hun fejlede.

Bare det at har i været sammen i et halvt år... Jamen så må i flytte sammen eller gå fra hinanden, for nu er du ikke enlig? Hvad??? Det kan jeg da slet ikke bedømme efter et halvt år, når der er MIT barn indblandet.

Jeg havde ikke skrevet under, og hun havde i den grad fået en klagesag retur!

Syntes hvertfald det var meget, meget skræmmende at høre hvor meget man ikke må. Og så syntes jeg det er frusterende at der ikke er faste regler, for det er forskelligt fra kommune til kommune.

Anmeld

14. januar 2013

Simon Isaksen

Noneother skriver:

Jeg sad lige og så "aktion socialt bedrageri" på dr1. Det er så lige slut.

Jeg vil lige starte med at sige at jeg ikke går ind for at folk får ydelser de ikke er berretiget til, og de skal selfølgelig straffes.

Jeg har ingen kæreste, men nu er jeg da blevet bange for at få en. Jeg synes bare at det var SÅ absurd det de viste. Det virkede bare som om at hende sagsbehandleren havde besluttet sig for at få hende kvinden ned med nakken, og så var den ikke længere.

Vil det her seriøst sige at hvis jeg en dag får en kæreste og låner hans bil (hvis min egen nu var på værksted) så er jeg ikke længere enlig? -men jeg må gerne låne en venindes bil.

Hvis jeg har billeder på Facebook hvor vi kysser, så er jeg ikke længere at betragte som enlig fra den dato hvor de er postet?

Hvis jeg har været kærester med ham i et halvt år, så er jeg ikke længere enlig?

-Hvis vi tager en weekend tur til lalandia med ungerne, så er jeg ikke enlig?

Eller hvis vi snakker om at flytte sammen, så er jeg ikke længere enlig fra den dag nogen har ytret ordene "flytte sammen"..

Ej men... Jeg synes bare at disse ting er SÅ langt fra hvad jeg vil beskrive som ægteskabslignende forhold, at det er helt absurd. -og så længe de jo reelt ikke er flyttet sammen eller deler noget økonomisk. Man er da enlig, til den dag man ikke er det mere. 

Ahmen ahmen Puha.. Jeg skulle bare lige ud med det. Jeg synes at det er så sygt.

Er jeg den eneste? Kom gerne med input.

Har også lige selv set det, og synes et eller andet sted det er fair nok at når man kan sige man er ved at flytte sammen så er man også begyndt at hjælpe hinanden .. det behøver ikke være økonomisk men idag laver "jeg" mad for det jeg har købt.. også spares der jo på mad ved hende .. så synes det er fair nok .. men også lidt strængt ... men sådan er det jo, jeg gider heller ikke betale % af min skat til folk der får pengene på falsk grundlag

Anmeld

14. januar 2013

baby012

kan man se det er eller andet sted ??  

Anmeld

14. januar 2013

SHERO

Jeg har ikke set det, men lyder godt nok vildt.. :O

Jeg er meeeget obs på min kæreste ikke er her for meget, og han må IKKE betale aftensmad og sådan.Synes faktisk selv jeg overholder reglerne, ud over hans tandbørste er her, sammen med min venindes, min mors og min lillebrors (man skulle næsten tro jeg samlede på dem) og det ved jeg den egentlig ikke må, men kan ikke se en tandbørste gør mig mindre enlig. Der er så mange fjollede regler, selvfølgelig skal der være regler, men mange af dem lyder jo helt urimelige.

Anmeld

14. januar 2013

Simon Isaksen

Lahn11 skriver:

kan man se det er eller andet sted ??  

du kan se det her 

http://www.dr.dk/tv/se/aktion-sociale-bedragere/aktion-sociale-bedragere-1-1

Anmeld

14. januar 2013

baby012

Simon Isaksen skriver:

du kan se det her 

http://www.dr.dk/tv/se/aktion-sociale-bedragere/aktion-sociale-bedragere-1-1

TAK !  

Anmeld

14. januar 2013

Simon Isaksen

Lahn11 skriver:

TAK !  

Så lidt

men kun del 1:10 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.