Oh my god! Dr1 -socialt bedrageri.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2013

wamse

Noneother skriver:

Jeg ville gerne smide et link, og man kan sagtens finde frem til det via dr.dk, men man får bare en fejlmeddelelse når man klikker på programmet.

Ja jeg nåede også langt Håber man kommer til at kunne se hele programmet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

Noneother

wamse skriver:

Ja jeg nåede også langt Håber man kommer til at kunne se hele programmet

Jeg ville egentlig osse gerne se det igen, for jeg missede lige lidt, og jeg synes at det er et vigtigt emne der vedrører mig en hel del,

Anmeld

16. januar 2013

Mum33

Noneother skriver:

... Under pres og uden at være bekendt med sine rettigheder.

Pjat med hende. Vil man have hjælp må man også sætte sig ind i reglerne Og følge dem. Det er da det mindste man kan gøre. 

Anmeld

16. januar 2013

Frk. Himmelblå

Noneother skriver:

Jeg sad lige og så "aktion socialt bedrageri" på dr1. Det er så lige slut.

Jeg vil lige starte med at sige at jeg ikke går ind for at folk får ydelser de ikke er berretiget til, og de skal selfølgelig straffes.

Jeg har ingen kæreste, men nu er jeg da blevet bange for at få en. Jeg synes bare at det var SÅ absurd det de viste. Det virkede bare som om at hende sagsbehandleren havde besluttet sig for at få hende kvinden ned med nakken, og så var den ikke længere.

Vil det her seriøst sige at hvis jeg en dag får en kæreste og låner hans bil (hvis min egen nu var på værksted) så er jeg ikke længere enlig? -men jeg må gerne låne en venindes bil.

Hvis jeg har billeder på Facebook hvor vi kysser, så er jeg ikke længere at betragte som enlig fra den dato hvor de er postet?

Hvis jeg har været kærester med ham i et halvt år, så er jeg ikke længere enlig?

-Hvis vi tager en weekend tur til lalandia med ungerne, så er jeg ikke enlig?

Eller hvis vi snakker om at flytte sammen, så er jeg ikke længere enlig fra den dag nogen har ytret ordene "flytte sammen"..

Ej men... Jeg synes bare at disse ting er SÅ langt fra hvad jeg vil beskrive som ægteskabslignende forhold, at det er helt absurd. -og så længe de jo reelt ikke er flyttet sammen eller deler noget økonomisk. Man er da enlig, til den dag man ikke er det mere. 

Ahmen ahmen Puha.. Jeg skulle bare lige ud med det. Jeg synes at det er så sygt.

Er jeg den eneste? Kom gerne med input.

Jeg er rørende enig med dig. 

(Og det betyderr nemlig absolut ikke, at jeg er for snyderi. Ligesom dig er jeg FOR god moral og etik på alle planer. Også derfor er vi enige.)

Anmeld

16. januar 2013

Noneother

E. B. skriver:

Pjat med hende. Vil man have hjælp må man også sætte sig ind i reglerne Og følge dem. Det er da det mindste man kan gøre. 

Det er jo bare svært når der ikke er nogle egentlige regler man kan forholde sig til.

Hvordan tror du at trafikken havde set ud hvis færdselsreglerne havde været op til den enkelte kørelærer? 

Anmeld

16. januar 2013

wamse

Noneother skriver:

Det er jo bare svært når der ikke er nogle egentlige regler man kan forholde sig til.

Hvordan tror du at trafikken havde set ud hvis færdselsreglerne havde været op til den enkelte kørelærer? 

Helt enig, det er sgu da svært at sætte sig ind i regler, der åbenlyst tolkes meget forskelligt rundt i landet

Anmeld

16. januar 2013

ekebiv

Noneother skriver:

Ja det ku være kønt

Anmeld

16. januar 2013

smokin

Jeg synes du fremlægger sagsbehandleren helt forkert. Hun var igennem hele sagen professionel og havde ret i sin sag. Det blev faktisk sagt, at bilen havde stået der længe, og så er det jo at bidrage, da han har købt og betalt den. Det var da "kvinden" der var galt på den og forventede at kommunen løste alle hendes problemer. 

Hvis man er i tvivl om omfanget af hjælp, besøg, fælles ferier, så let røret og ring til kommunen og spørg. Man kan ikke både blæse og have mel i munden. 

Jeg er så enig med alle dine indlæg...

hun havde iøvrigt også læst på lektien så hun vidste de ikke måtte holde ferie sammen, så det havde de med vilje ikke gjort... Det er jo også en indikation om at hun går og passer på.

jeg synes det er helt fint hun fik frataget sine tilskud, i mine øjne skulle hun have betalt dem tilbage.

Anmeld

16. januar 2013

mpr

Zette skriver:

hun havde iøvrigt også læst på lektien så hun vidste de ikke måtte holde ferie sammen, så det havde de med vilje ikke gjort... Det er jo også en indikation om at hun går og passer på.

jeg synes det er helt fint hun fik frataget sine tilskud, i mine øjne skulle hun have betalt dem tilbage.

HUn endte også med at skulle betale det tilbage fordi de fandt alle de der konto hævninger i nærheden af hendes nye adresse, hun fik til dagen var omme til at komme ind med papirene men kom først 14 efter så det blev med tilbage betalings krav

Anmeld

17. januar 2013

Mum33

Zette skriver:

Ja jeg synes da også hun var meget overbærende. Ingen straf for ikke at have overtrådt reglerne, så kan ikke se hvorfor hun skal fremstilles som hun gør.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.