Oh my god! Dr1 -socialt bedrageri.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2013

Mum33

Noneother skriver:

Det er jo bare svært når der ikke er nogle egentlige regler man kan forholde sig til.

Hvordan tror du at trafikken havde set ud hvis færdselsreglerne havde været op til den enkelte kørelærer? 

Skriv en mail til kommunen og få dem skriftligt til at svare på hvad du må og ikke må. Så har du det på skrift og de kan ikke "komme efter dig". For 100.000 om året er det vist det mindste man kan ulejlige sig med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2013

betski

E. B. skriver:

Spørg kommunen - jeg kender ikke deres regler.

Men det var så din mening jeg spurgte til, da du giver udtryk for at hun var det pga. hun havde lånt kærestens bil.

Anmeld

17. januar 2013

betski

ekebiv skriver:

nej nej, du må låne alle andres biler, bare ikke en af det modsatte køn (hvis du er hetero) for så bidrager han til din husholdning og det er ægteskabslignende forhold og så er du ikke længere enlig

Ja det er skisme mærkeligt skruet sammen, hvis du spørger mig.

Anmeld

17. januar 2013

betski

wamse skriver:

Er der ikke et link til udsendelsen, så jeg kan se, hvad der præcis blev sagt

Jeg er rent ud sagt målløs over, hvordan nogle definerer, at man ikke længere er reelt enlig. Fordi man har snakket om at flytte sammen

Kan kun erklære mig enig. Jeg er rystet over hvor mange der faktisk synes at kommunen handle korrekt i denne sag. Jeg konkludere helt for mig selv, at de de sevl samme mennekser ikke selv har siddet som enlig mor og fået sig en kæreste.

Det er jo totalt ude i hampen at man pludselig er to forsørgere blot fordi snakken falder på, at man skal flytte sammen.

Anmeld

17. januar 2013

wamse

betski skriver:

Kan kun erklære mig enig. Jeg er rystet over hvor mange der faktisk synes at kommunen handle korrekt i denne sag. Jeg konkludere helt for mig selv, at de de sevl samme mennekser ikke selv har siddet som enlig mor og fået sig en kæreste.

Det er jo totalt ude i hampen at man pludselig er to forsørgere blot fordi snakken falder på, at man skal flytte sammen.

Præcis

Mange af de argumenter her inde giver jo slet ikke mening i min verden

Anmeld

17. januar 2013

Mum33

betski skriver:

Men det var så din mening jeg spurgte til, da du giver udtryk for at hun var det pga. hun havde lånt kærestens bil.

Min holdning til det er, at selvfølgelig må man låne en bil, men hvis det bliver kontinuerligt (som i sagen fra TV) og over en længere periode, så er det hjælp i en sådan grad, at tilskudet bør frafalde.

Anmeld

17. januar 2013

betski

E. B. skriver:

Min holdning til det er, at selvfølgelig må man låne en bil, men hvis det bliver kontinuerligt (som i sagen fra TV) og over en længere periode, så er det hjælp i en sådan grad, at tilskudet bør frafalde.

Jeg lånte fast mine forældres bil fast hver anden uge, da min far havde en køreordning med nogle kollegaer. Så jeg skulle ha frataget det tilskud jeg fik hver kvartal og også tilskud til SFO, hvis jeg har fårstået dig korrekt?

Anmeld

17. januar 2013

smokin

præcis, og så er det fuldstændig ligegyldigt om det er far, bror, veninde, kæreste..... så bidrager personen der låner sin bil jo økonomisk ved at stille sin bil til rådighed kontinuerligt, og det er i min verden forkert.

at låne en bil ud er jo i princippet en udgift for den der ejer bilen fordi der er grøn afgift, forsikringer, evt. gæld i bilen der skal betales af - sidst men ikke mindst slidtage på bilen.

Hvis en far så stiller sin bil til rådighed for sin enlige datter, vil det jo i realiteten betyde at datteren "får penge" til en bil hun ellers ikke havde råd til. Dem der rent faktisk synes det er ok siger "vi betaler jo selv benzinen" men det er jo i virkeligheden den mindste udgift ved at eje en bil. Jeg siger ikke at man ikke kan låne en bil hvis man skal i IKEA, selvfølgelig kan man det, eller hvis ens barn er syg og skal til lægevagt... ting ud over det almindelige. Men at få stillet en bil til rådighed fordi man har "brug" for det fordi man er enlig og ikke kan nå rundt.... jamen så må man vel gøre sin situation anerledes.. ?

Må sige jeg kun ser enlige der råber op om hvor uretfærdigt det program fremstod. Jeg synes det var helt fair. 

Anmeld

17. januar 2013

smokin

betski skriver:

Jeg lånte fast mine forældres bil fast hver anden uge, da min far havde en køreordning med nogle kollegaer. Så jeg skulle ha frataget det tilskud jeg fik hver kvartal og også tilskud til SFO, hvis jeg har fårstået dig korrekt?

helt klart ja - for din far bidrager til din økonomi ved at låne sin bil ud til dig fast. 

Anmeld

17. januar 2013

smokin

E. B. skriver:

lige præcis hende fra tv - der kommer jeg også til at tænke på at hun fyrede sætninger af som "I kender jo ikke til min sygdom"... som hun brugte som begrundelse for at hun syntes det var ok at hun havde kærestens bil. Jamen hvis der skulle sidde og tage stilling til hver enkeltes sygdom og behov så ville kassen jo blive tømt ualmindeligt hurtigt. De sidder jo ikke i det job for at have sympati. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.