Min holdning til det er, at selvfølgelig må man låne en bil, men hvis det bliver kontinuerligt (som i sagen fra TV) og over en længere periode, så er det hjælp i en sådan grad, at tilskudet bør frafalde.
præcis, og så er det fuldstændig ligegyldigt om det er far, bror, veninde, kæreste..... så bidrager personen der låner sin bil jo økonomisk ved at stille sin bil til rådighed kontinuerligt, og det er i min verden forkert.
at låne en bil ud er jo i princippet en udgift for den der ejer bilen fordi der er grøn afgift, forsikringer, evt. gæld i bilen der skal betales af - sidst men ikke mindst slidtage på bilen.
Hvis en far så stiller sin bil til rådighed for sin enlige datter, vil det jo i realiteten betyde at datteren "får penge" til en bil hun ellers ikke havde råd til. Dem der rent faktisk synes det er ok siger "vi betaler jo selv benzinen" men det er jo i virkeligheden den mindste udgift ved at eje en bil. Jeg siger ikke at man ikke kan låne en bil hvis man skal i IKEA, selvfølgelig kan man det, eller hvis ens barn er syg og skal til lægevagt... ting ud over det almindelige. Men at få stillet en bil til rådighed fordi man har "brug" for det fordi man er enlig og ikke kan nå rundt.... jamen så må man vel gøre sin situation anerledes.. ?
Må sige jeg kun ser enlige der råber op om hvor uretfærdigt det program fremstod. Jeg synes det var helt fair.
Anmeld