betski skriver:
Nu fik jeg enlig forsøger tilskud og ikke andet grundet min relative høje indkomst. Men jeg må indrømme, at det overrasker mig meget at du/I ser sådan på det. Dem som lever trængt må altså ikke modtage nogen form for økonomisk hjælp fra sine forældre. Så må man vel heller ikke have fast spisedage hos sine forældre - det havde vi. Ikke pga økonomien men pga hyggen. Men så bliver det vel også set som økonomisk støtte.
Jeg købte i øvrigt min egen bil efter et stykke tid, så har kun været social bedrager i ganske kort tid (ja med mindre at jeg bedragede ved at spise hos mine forældre)
Det har jo ikke noget at gøre med, at man ikke må tage imod hjælp i form af en lånt bil, et måltid mad, en fælles weekend, eller lign. Selvfølgelig skal der være plads til det, det "får" vi andre jo også, men der bliver bare nødt til at være en grænse, da samfundet ellers ville gå konkurs. Grænsen er super svær at definerer både for den enkelte og for kommunerne, da det jo er forskellige situationer og omstændigheder fra person til person, derfor må man også selv være opsøgende i forhold til reglerne i ens egen situation.
Jeg går klart ind for støtte til dem der har brug for det, men jeg går også ind for retfærdighed.
Anmeld