Oh my god! Dr1 -socialt bedrageri.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2013

Noneother

Det var en udregning de lavede i programmet...

Okay. Jeg får i hvert fald ikke noget nær 100.000 i godtgørelser nogen steder fra.

men DR er jo heller ikke just kendt for at tjekke op på deres facts... -Eller kunne regne overhovedet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2013

Noneother

Men kan du ikke se at alle de spørgsmål du stiller mig er ikke relevant for om du får tilskud eller ej??? Tænk hvis de skulle tage stilling til alles problemer, sikke en masse arbejde de så ville få. 

jeg forholder mig til det at få økonomisk støtte udefra. Ikke om det er fair du bor langt væk fra dit uddannelsestid, eller ikke kan nå at hente dit barn. 

Hende fra tv lånte bil fordi hun havde en sygdom. Det er jo også ude for relevans. 

jeg håber du forstår min pointe. 

Ja tlnk hvis de skulle arbejde for deres løn, i stedet for at drive heksejagt. Det ville være forfærdeligt.

-og muligvis ikke. Men det var relevant i forhold til din udtalelse.

Anmeld

17. januar 2013

betski

E. B. skriver:

Tja hvis man ser økonomisk på det, så koster en bil - uanset stand og størrelese - min. 2000 kr i mdr, så teknisk set får du jo støtte for 1000 kr i mdr. Dvs. 12.000 årligt.

Jeg vil ikke stå at sige om du skulle have frataget din støtte, for det er jeg ikke nok inde i reglerne til, men jeg mener stadig, at hvis samfundet smider så mange penge efter en, så skal man også leve op til de krav der er. Man har jo trods alt selv skabt den situation man er i, og det har samfundet ikke råd til at stå til regnskab for.

Nu fik jeg enlig forsøger tilskud og ikke andet grundet min relative høje indkomst. Men jeg må indrømme, at det overrasker mig meget at du/I ser sådan på det. Dem som lever trængt må altså ikke modtage nogen form for økonomisk hjælp fra sine forældre. Så må man vel heller ikke have fast spisedage hos sine forældre - det havde vi. Ikke pga økonomien men pga hyggen. Men så bliver det vel også set som økonomisk støtte.

Jeg købte i øvrigt min egen bil efter et stykke tid, så har kun været social bedrager i ganske kort tid (ja med mindre at jeg bedragede ved at spise hos mine forældre)

Anmeld

17. januar 2013

Mum33

betski skriver:

Nu fik jeg enlig forsøger tilskud og ikke andet grundet min relative høje indkomst. Men jeg må indrømme, at det overrasker mig meget at du/I ser sådan på det. Dem som lever trængt må altså ikke modtage nogen form for økonomisk hjælp fra sine forældre. Så må man vel heller ikke have fast spisedage hos sine forældre - det havde vi. Ikke pga økonomien men pga hyggen. Men så bliver det vel også set som økonomisk støtte.

Jeg købte i øvrigt min egen bil efter et stykke tid, så har kun været social bedrager i ganske kort tid (ja med mindre at jeg bedragede ved at spise hos mine forældre)

Det har jo ikke noget at gøre med, at man ikke må tage imod hjælp i form af en lånt bil, et måltid mad, en fælles weekend, eller lign. Selvfølgelig skal der være plads til det, det "får" vi andre jo også, men der bliver bare nødt til at være en grænse, da samfundet ellers ville gå konkurs. Grænsen er super svær at definerer både for den enkelte og for kommunerne, da det jo er forskellige situationer og omstændigheder fra person til person, derfor må man også selv være opsøgende i forhold til reglerne i ens egen situation.

Jeg går klart ind for støtte til dem der har brug for det, men jeg går også ind for retfærdighed.

Anmeld

17. januar 2013

Carina:-)

Noneother skriver:

Okay. Jeg får i hvert fald ikke noget nær 100.000 i godtgørelser nogen steder fra.

men DR er jo heller ikke just kendt for at tjekke op på deres facts... -Eller kunne regne overhovedet.

Hvis man f.eks får 3000 i boligstøtte pr. måned.

Pasning af barn er omkring 3000 for et vuggestuebarn pr måned.

Ekstra bp er 1250 pr barn.

Det er 7250 i ekstra ydelse pr måned,og det er kun for 1 barn (boligsiking er så det samme )

Det er 87000 pr år.-Som nogen jo så alligevel ikke er berettiget til...

Anmeld

17. januar 2013

betski

E. B. skriver:

Det har jo ikke noget at gøre med, at man ikke må tage imod hjælp i form af en lånt bil, et måltid mad, en fælles weekend, eller lign. Selvfølgelig skal der være plads til det, det "får" vi andre jo også, men der bliver bare nødt til at være en grænse, da samfundet ellers ville gå konkurs. Grænsen er super svær at definerer både for den enkelte og for kommunerne, da det jo er forskellige situationer og omstændigheder fra person til person, derfor må man også selv være opsøgende i forhold til reglerne i ens egen situation.

Jeg går klart ind for støtte til dem der har brug for det, men jeg går også ind for retfærdighed.

På det punkt er vi helt enig:

"Jeg går klart ind for støtte til dem der har brug for det, men jeg går også ind for retfærdighed."

Der er - desværre - mange der helt bevidst snyder systemet. Jeg forarges når jeg hører om det. Men jeg synes bestemt ikke at jeg har bedraget. Jeg fraskrev mig som enlig forsøger da jeg flyttede mine ting (og adresse) op til min kæreste, trods det jeg stadig havde to måneders husleje tilbage i lejligheden. Men jeg ville aldrig se på andre som bedragere, hvis de først afskrev sig som enlig forsøger, den dag de ikke havde to boliger.

Anmeld

17. januar 2013

Noneother

Carina:-) skriver:

Hvis man f.eks får 3000 i boligstøtte pr. måned.

Pasning af barn er omkring 3000 for et vuggestuebarn pr måned.

Ekstra bp er 1250 pr barn.

Det er 7250 i ekstra ydelse pr måned,og det er kun for 1 barn (boligsiking er så det samme )

Det er 87000 pr år.-Som nogen jo så alligevel ikke er berettiget til...

Det eneste af de tal der reelt har noget at gøre med at være enlig er jo så de ekstra børnetilskud. 

Resten er indkomstbestemt. Så det burde da have været facttjekket af DR inden de slynger sådan et tal ud.

Anmeld

17. januar 2013

wamse

Noneother skriver:

Det eneste af de tal der reelt har noget at gøre med at være enlig er jo så de ekstra børnetilskud. 

Resten er indkomstbestemt. Så det burde da have været facttjekket af DR inden de slynger sådan et tal ud.

Præcis

Jeg får nu bestemt heller ikke 3000 i boligsikring men 1700 for mig og et barn. Det vil sige at det er 12 x 1300 der kan trækkes fra det fine regnestykke.

Mit barn går i sfo, og jeg får godt nok friplads, men det er indtægtsbestemt og ikke om jeg er enlig, og det er 2000 og ikke 3000 i måneden, så der kan så trække 12.000 fra også i regnestykket.

De ekstra tilskud man reelt får fordi man/jeg enligforsørger er et hver tredje måned: 1296 + 1321 for et barn på 6 år. Det tal kan ganges med 4, og så er det et realistisk tal, hvor det reelt har med min status som enlig at gøre.

Anmeld

17. januar 2013

ekebiv

Zette skriver:

præcis, og så er det fuldstændig ligegyldigt om det er far, bror, veninde, kæreste..... så bidrager personen der låner sin bil jo økonomisk ved at stille sin bil til rådighed kontinuerligt, og det er i min verden forkert.

at låne en bil ud er jo i princippet en udgift for den der ejer bilen fordi der er grøn afgift, forsikringer, evt. gæld i bilen der skal betales af - sidst men ikke mindst slidtage på bilen.

Hvis en far så stiller sin bil til rådighed for sin enlige datter, vil det jo i realiteten betyde at datteren "får penge" til en bil hun ellers ikke havde råd til. Dem der rent faktisk synes det er ok siger "vi betaler jo selv benzinen" men det er jo i virkeligheden den mindste udgift ved at eje en bil. Jeg siger ikke at man ikke kan låne en bil hvis man skal i IKEA, selvfølgelig kan man det, eller hvis ens barn er syg og skal til lægevagt... ting ud over det almindelige. Men at få stillet en bil til rådighed fordi man har "brug" for det fordi man er enlig og ikke kan nå rundt.... jamen så må man vel gøre sin situation anerledes.. ?

Må sige jeg kun ser enlige der råber op om hvor uretfærdigt det program fremstod. Jeg synes det var helt fair. 

jeg er ikke enlig og jeghar aldrig modtaget div ekstra ydelser men jeg er uenig i måden tingene bliver gjort på alligevel!

Anmeld

17. januar 2013

Lullaby

Noneother skriver:

Ja tlnk hvis de skulle arbejde for deres løn, i stedet for at drive heksejagt. Det ville være forfærdeligt.

-og muligvis ikke. Men det var relevant i forhold til din udtalelse.

Mon ikke de arbejder lige så hårdt som alle andre? De skal jo også løbe hurtigere med alle de fyringer indenfor den offentlige sektor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.