Oh my god! Dr1 -socialt bedrageri.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2013

Noneother

Mon ikke de arbejder lige så hårdt som alle andre? De skal jo også løbe hurtigere med alle de fyringer indenfor den offentlige sektor

Det er bare skægt at alle jeg kender der nogensinde har haft noget med det offentlige at gøre, bare har løbet panden imod en mur.. Der er sikkert en del der gør deres arbejde, og jeg har selv mødt en enkelt eller to, men der er godt nok osse mange af dem der i den grad trænger til et realitetstjek.

Hvilket selvfølgelig er medvirkende til at jeg hellere vil læse til den dag jeg dør end at jeg "gud forbyde det" nogensinde skulle komme i en situation hvor jeg får brug for dem.

Så noget hjælper det da.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2013

Carina:-)

Noneother skriver:

Det eneste af de tal der reelt har noget at gøre med at være enlig er jo så de ekstra børnetilskud. 

Resten er indkomstbestemt. Så det burde da have været facttjekket af DR inden de slynger sådan et tal ud.

Men det er stadig penge som de fleste par ikke får,netop fordi de så kommer over grænsen.

Derfor er det penge som går til folk der ikke har krav på dem ,jo et stort problem for vores velfærd.

Så når nogen "glemmer " at fotælle at de ikke er alene længere,og derfor ikke længere er berettiget til betalt inst, og boligsikring.

Ja så er det rigtig mange penge der forsvinder -Der er jo en gund til at nogen spekulerer i at være alene på papiret,.

Anmeld

17. januar 2013

Noneother

Men det er stadig penge som de fleste par ikke får,netop fordi de så kommer over grænsen.

Derfor er det penge som går til folk der ikke har krav på dem ,jo et stort problem for vores velfærd.

Så når nogen "glemmer " at fotælle at de ikke er alene længere,og derfor ikke længere er berettiget til betalt inst, og boligsikring.

Ja så er det rigtig mange penge der forsvinder -Der er jo en gund til at nogen spekulerer i at være alene på papiret,.

Jeg har heller ikke på noget tidspunkt sagt at folk jeg synes at det er ok at snyde staten. -eller nogen andre for den sags skyld!

Jeg så bare gerne at reglerne var lidt mere gennemsigtige, og måske osse kunne laves lidt mere fair end hvad de eksempler vi har fået indtil videre. Ellers er der en hulens masse der lige pludselig risikere at blive stemplet som socialbedragere uden at ville det. 

Jeg havde i hvert fald ikke kunne gætte mig til mange af de ting der blev nævnt i den udsendelse der. -og jeg finder det ikke fair at en eventuel kommende kæreste ikke må give en pizza når det kommer dertil, ligesom at jeg gerne ser at denne børster tænder morgen og aften ligegyldigt hvor han skulle befinde sig.

Anmeld

19. januar 2013

Pige2009

nielsen80 skriver:

Ok der kan man bare se iindrømmet ved ikke meget om det, men er sikker på, at det der gives, er tiltrægt for lang de fleste. Min pointe var sådan set bare, at jeg synes ikke man kan snakke om en reel indkomstændring før man er flyttet sammen.

Der er jeg for så vidt enig, men nogen har jo bare en fiktiv adresse, så jeg synes, det er godt, der er fokus på det og hvis Næstved sparer 10 mill. kr. om året bare på den baggrund, synes jeg det er godt, der bliver gjort en ekstra indsats. Hvad kan det beløb ikke blive til i de større byer?

Anmeld

19. januar 2013

Pige2009

Zette skriver:

Jeg er så enig med alle dine indlæg...

hun havde iøvrigt også læst på lektien så hun vidste de ikke måtte holde ferie sammen, så det havde de med vilje ikke gjort... Det er jo også en indikation om at hun går og passer på.

jeg synes det er helt fint hun fik frataget sine tilskud, i mine øjne skulle hun have betalt dem tilbage.

Yes, yes yes Det er bare så rigtigt - hun handlede jo netop ikke i god tro...

Anmeld

19. januar 2013

Pige2009

betski skriver:

Kan kun erklære mig enig. Jeg er rystet over hvor mange der faktisk synes at kommunen handle korrekt i denne sag. Jeg konkludere helt for mig selv, at de de sevl samme mennekser ikke selv har siddet som enlig mor og fået sig en kæreste.

Det er jo totalt ude i hampen at man pludselig er to forsørgere blot fordi snakken falder på, at man skal flytte sammen.

Nu var der jo også andre grunde til, at hun ikke længere kunne betragtes som enlig bl.a. havde hun sagt sin lejlighed op

Anmeld

19. januar 2013

Pige2009

Mettefpigen skriver:

Min kæreste og jeg er lige gået fra hinanden.... Han arbejder aften og nat og har hver 3 weekend fri..... Han skal have Lukas hver 3 dage weekend og nogle hverdage hvis han har sammenhængende fridage.... Vi er rigtig gode venner, så derfor vil jeg ikk have noget imod at han besøgte ham når han ikk havde ham (fordi han ikk ser ham så tit) men det tør jeg sku da ikk.... Er da bange for at vi blir anmeldt fordi han besøger sin søn et par timer....
Min far og hans eks blev også anmeldt uden at der var noget i det... Fordi de passede min søn engang imellem, og fordi at man far hentede deres fælles datter når hendes mor arbejdede....

Ej, det skal du da ikke være Lauras far besøger os også tit og spiser af og til med, men det betyder da ikke, at vi på nogen måde danner par, da det er mig, der betaler mad osv. Han har aldrig så meget som hentet en liter mælk for os

Anmeld

19. januar 2013

Pige2009

Noneother skriver:

Okay. Jeg får i hvert fald ikke noget nær 100.000 i godtgørelser nogen steder fra.

men DR er jo heller ikke just kendt for at tjekke op på deres facts... -Eller kunne regne overhovedet.

Nu er tallene ikke fra DR, men fra Næstved Kommune, som lavede regnestykket i programmet 

Anmeld

19. januar 2013

Pige2009

Carina:-) skriver:

Hvis man f.eks får 3000 i boligstøtte pr. måned.

Pasning af barn er omkring 3000 for et vuggestuebarn pr måned.

Ekstra bp er 1250 pr barn.

Det er 7250 i ekstra ydelse pr måned,og det er kun for 1 barn (boligsiking er så det samme )

Det er 87000 pr år.-Som nogen jo så alligevel ikke er berettiget til...

Hvad er ekstra BP?

Anmeld

19. januar 2013

Mettefpigen

Baagøe skriver:

MMe

Ej, det skal du da ikke være Lauras far besøger os også tit og spiser af og til med, men det betyder da ikke, at vi på nogen måde danner par, da det er mig, der betaler mad osv. Han har aldrig så meget som hentet en liter mælk for os

Men det er netop det man skal passe på.... Min far og hans eks blev meldt fordi han var over ved dem... Og de passede lukas engang imellem..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.