At starte i dagpleje når baby er 7 mdr.. Ok eller skidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2013

Bertris

LuLy skriver:

Jeg er jo gravid og er sat til maj. Så jeg går på barsel omkring 5. april. Jeg er igang med min uddannelse som jeg allerede har udskudt en gang pga barsel hvor jeg var væk et helt år. Så denne gang ville jeg gerne nøjes med et halvt års barsel. Så er jeg tilbage i oktober og så tager min kæreste barsel i oktober og november. Han kan ikke tage længere da han ikke kan undværes fra arbejde i december.

Men. Så slog det mig at baby jo kun er 7 mdr så. Det synes jeg bare er virkelig tidligt at blive sendt i dagpleje. Hvad siger I??

Jeg er sat til 18. marts og planen er at vores prinsesse skal starte i dagpleje eller vuggestue i september eller november, når hun er 6-7 måneder. 

Jeg skal i gang med hf i august da jeg ingen uddannelse har og gerne vil have en så jeg kan tjene flere penge på et tidspunkt og give en bedre fremtid for vores lille skat, så tager min kæreste barsel i en måned eller to, også skal hun starte. Jeg kan ikke se problemet i at de starter så tidligt, det har jeg og mine søskende gjort og vi har ikke taget skade ... 

Det synes jeg generelt børn der starter i den alder ikke virker til at tage skade af. 

og mener altså også jeg har læst en eller anden undersøgelse omkring at børn der først starter i vuggestue/dagpleje som 1 årige har sværre ved at tilpasse sig en når de er 6-10 mdr  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

Carina:-)

Loa skriver:

Og det er min overbevisning er at det er moderens behov og ikke barnets at gå hjemme på barsel så længe som overhovedet muligt!!

What??

Har du noget forskning der underbygger den påstand?

For jeg kan finde pænt meget der viser at børn ikke har behov for andet end mor og far før de er 2.

At virkeligheden så er en anden for de fleste børn ,er en anden snak men det er ikke ensbetydende med at det er for barnets bedste.

Anmeld

3. januar 2013

DAs mor skriver:

Rigtigt mange eksperter (børnepsykologer mv) er af den overbevisning at børn har bedst af at være hjemme sammen med deres mor og/eller far indtil de er 2 år!

Anmeld

3. januar 2013

Frøken J. skriver:

Jeg er meget enig - Jeg dømmer ikke nogen for at sende deres børn tidligt ud, når der vitterligt ikke er andre mulighed. Men, uden at ville lyde grov, så synes jeg man lyver for sig selv, hvis man bilder sig selv ind, at det kun er for forældrenes skyld man lader barnet blive hjemme til det fx er et år. Jeg vil slet ikke bevæge mig ud i nogle lange forklaringer her, men jeg kan egentlig ikke forstå, at det ikke giver sig selv, at barnet har brug for sine primære omsorgspersoner - især i en så følsom periode som det første år. Det kan tilvænne sig en anden hverdag, en hverdag i pasning, men det betyder ikke, at barslen egentlig bare er for moderens skyld. Absolut ikke.

Har man ikke andre valg, har jeg ikke noget negativt at sige - Men har man et valg, mener jeg, at man bør vente længere

Enig.

Anmeld

4. januar 2013

Mum33

raca skriver:

jammen skal vi så bare afskaffe barsel.. for så har børne jo ikke kendt andet til end og blive passet. også reagere de jo slet ikke..

hvis omstendighederne gør at man må sende dem så er det sikkert ok, men det bliver aldrig barnets behov kun morens eller familiens behov.

og jo børne lever sikkert fint med det, nogle børn, andre er altså bare ikke klar.. og dette har intet med moren at gøre, men barnet, om ikke andet så må barnet jo så gennemleve det.. og lære det.

Jamen hvad så med den generation, der er vokset op, hvor mor kun havde ret til 3 mdr barsel? Det er da ikke "en tabt" generation. Synes det er meget sort/hvidt at stille det op sådan.  

Anmeld

4. januar 2013

Mum33

Loa skriver:

Og det er min overbevisning er at det er moderens behov og ikke barnets at gå hjemme på barsel så længe som overhovedet muligt!!

Anmeld

4. januar 2013

Mum33

Carina:-) skriver:

What??

For jeg kan finde pænt meget der viser at børn ikke har behov for andet end mor og far før de er 2.

At virkeligheden så er en anden for de fleste børn ,er en anden snak men det er ikke ensbetydende med at det er for barnets bedste.

Den "forskning" vil jeg godt se. Tror du kan finde resultater både for og imod, alt efter hvor du læser henne og hvilke "eksperter" du stoler på.

Smid gerne (troværdig) kilde ....

Anmeld

4. januar 2013

Benjamins'mor

Min søn var 7 mdr da han startede i dagpleje og det gik fint.

Anmeld

4. januar 2013

Loa

BellaT skriver:

Virkelighedsflugt!

Hvad snakker du om?? Hvad er det for noget fis at skrive???

Bare fordi alle ikke gider gå og krydre røv derhjemme de første to år af barnets levetid.
Jeg er da fuldstændig ligeglad om du mener det er bedst, jeg skrev det var min overbevisning og så er den da ikke længere.

Anmeld

4. januar 2013

Loa

Carina:-) skriver:

What??

Læste du at jeg skrev min overbevisning??

Der behøver jeg da hverken studier eller undersøgelser der skal understøtte det......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.