At starte i dagpleje når baby er 7 mdr.. Ok eller skidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.620 visninger
121 svar
0 synes godt om
3. januar 2013

lycly

Jeg er jo gravid og er sat til maj. Så jeg går på barsel omkring 5. april. Jeg er igang med min uddannelse som jeg allerede har udskudt en gang pga barsel hvor jeg var væk et helt år. Så denne gang ville jeg gerne nøjes med et halvt års barsel. Så er jeg tilbage i oktober og så tager min kæreste barsel i oktober og november. Han kan ikke tage længere da han ikke kan undværes fra arbejde i december.

Men. Så slog det mig at baby jo kun er 7 mdr så. Det synes jeg bare er virkelig tidligt at blive sendt i dagpleje. Hvad siger I??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

MariaKyedDK

LuLy skriver:

Jeg er jo gravid og er sat til maj. Så jeg går på barsel omkring 5. april. Jeg er igang med min uddannelse som jeg allerede har udskudt en gang pga barsel hvor jeg var væk et helt år. Så denne gang ville jeg gerne nøjes med et halvt års barsel. Så er jeg tilbage i oktober og så tager min kæreste barsel i oktober og november. Han kan ikke tage længere da han ikke kan undværes fra arbejde i december.

Men. Så slog det mig at baby jo kun er 7 mdr så. Det synes jeg bare er virkelig tidligt at blive sendt i dagpleje. Hvad siger I??

jeg synes at det er rigtig tidligt, jeg har ført hørt nogen som sender deres børn afsted som 8 måneder, men det kan jeg slet ikk forstille mig at jeg kunne gøre.

men kan godt forstå du gerne vil færdiggøre din uddannelse, og så sker der jo heller ikke noget ved at du sender den lille afsted som 7 måneder

men det er op til en selv hvordan man har det med at sende afsted så tidligt tror jeg

men tror der er en del som gør det

Anmeld

3. januar 2013

HeidiØ

LuLy skriver:

Årh, den er rigtig svær. Det er jo hvad man selv føler og hvordan barnet er!

William startede da han var 9 mdr, det har vi været SUPER glade for, og der har aldrig været noget ...

Og så tænker jeg; i gaaaamle daaaage.. der var det saftsusemig ikke længe man gik på barsel ..

I øvrigt.. hvis du studere.. så kan du jo måske bringe lidt senere og hente tidligere?

Anmeld

3. januar 2013

TNBC

LuLy skriver:

De kan vel starte fra de er 6måneder (24uger)
Jeg skal til samtale om at passe tvillinger på 6måneder.

Anmeld

3. januar 2013

L&V

Ja jeg syntes det er tidligt og for mig personligt for tidligt..Jeg ser det dog mere og mere på mit arbejde..

Hvis der ikke er andre muligheder så er det jo bare sådan men hvis det kan lade sig gøre ville jeg vente et par måneder

Anmeld

3. januar 2013

Muffinmus

Jeg synes det er alt for tidligt....babyer er kun babyer EN gang, husk det.

Anmeld

3. januar 2013

Karina84

LuLy skriver:

Vores kom afsted da han var 6mdr. da vi begge skulle starte i skole igen efter en lang sommerferie.

Det er tidligt, ja! Og det bliver ikke tilfældet med lillesøster er jeg ret sikker paa, da jeg nu er færdig paa uddannelse og kan rigtig barsel.

Vi havde jo saa muligheden for korte dage den første stykke tid, hvilket vi ogsaa benyttede os af, indtil vi fandt ud af at det ødelagde hans rytme i DP.

Det gik super godt, han var ikke naaet at blive mor syg, som de typisk bliver der i 10mdrs. alderen hvor de ofte kommer ud og bliver passet. Han klarede det bare saa fint, og har i dag det bedste forhold til DP mor, som er som en reserve bedste for ham nærmest

Anmeld

3. januar 2013

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Min datter starter i vuggestue 15 dage før hun fylder 9 måneder . Og det er af den grund at vi har fået plads i en vuggestue/ børnehave hvor storebror går . Og siger jeg nej kan jeg risikere at jeg ik kan få plads igen der jeg synes det er tidligt for min . Men til gengæld får en rigtigt lang og og indkøring til hende

Men tror det er op til hver enkel hvor tidligt man synes det er

Anmeld

3. januar 2013

PernilleogLouis

LuLy skriver:

Ja syns også det er rigtig tidligt og ville ikke selv kunne gøre det - tog selv barsel i 18 mdr - det er bare en tid man ikke får igen.

Arbejder også selv i vuggestue og ville syns det var meget tidligt vi vi fik en på 7 mdr men vi ville da indrette os efter den lille

Anmeld

3. januar 2013

ledermus

Oliver startede da han var 6½ måned i vuggestue og det har fungeret helt fint for ham selvom jeg også synes det var tidligt men havde ikke rigtig andre muligheder dengang og ja som sagt heldigvis har det bare fungeret super godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.