Carina:-) skriver:
Kan du ikke give mig et link hvor eksperter udtaler sig at det er bedst for børn at blive skilt fra forældrene i en tidlig alder?
jeg ved ikke noget om eksperterne, men i "gamle dage" der var der jo også langt flere mennesker samlet, fx var alle mødrene hjemmegående og havde flere børn og mødtes nok med familie (og hinanden) på en anden måde end i dag
Faktum er dog at vi mennesker er sindssygt dygtige til at tilpasse sig omgivelserne og vi er pr definition sociale mennesker, der udvikler os i relation til andre
Derfor tror jeg personligt (uden at være ekspert) at der er styrker og svagheder ved begge muligheder - dertil er, at det kan være godt for en familie at få hverdagen tilbage og fx komme ud på arbejdsmarkedet igen. derudover kan der være økonomiske fordele, der gør instution til det bedste alternativ
Dertil skal også lægges at jo færre penge der bruges på lange barselsorlove, jo flere penge er der til offentlige institutioner, børnepasning, ældrepleje osv + flere ressourcer til samfundet
så bare at sige "det er bedst at blive hjemme" det synes jeg er alt for firkantet og unuanceret - for hvad der umiddelbart (for nogle) er bedst for barnet, er det måske ikke i det store billede eller på lang sigt
Endeligt kan man se, at voksne mennesker, der er vokset op enten hjemme ved moren, i dagpleje, ved au pair, ved familie, i vuggestue osv osv osv ender som vellykkede og glade voksne mennesker - derfor mener jeg det altafhørende må være at barnet er TRYGT og bliver UDVIKLET på en hensigtsmæssig måde - så må rammerne være sekundære... efter min mening hvertfald 
Anmeld