At starte i dagpleje når baby er 7 mdr.. Ok eller skidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2013

morethanperfect

Yurie skriver:

Sådan er det vist bare blevet herinde. Det skal selvfølgelig dabatteres, men synes meget tit at tonen bliver meget hård, hvid man siger noget der ikke passer andre.

Syns bare det er træls at høre på .. Kan folk dog ikke bare respekterer andre mennesker altså !? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

BornToBe

morethanperfect skriver:

Utroligt folk ikke kan lade vær med at hakke på hinanden pga. forskellige meninger !!  

Men ja , jeg syns også det er tidligt nok , men nogle er jo nødsaget til det ..

Utroligt som folk dømmer og tolker hinanden....

Synes også det er lidt tidligt, men ville gøre det, hvis jeg stod i din situation. Min søn var 9 mdr, men da det var i kbh's kommune, turde vi ikke sige nej til den plads... MEN det gik bare super, og tænker at du får mulighed for korte dage til tider, så mon ikke det nok skal gå?

Anmeld

3. januar 2013

raca

Yurie skriver:

Du ved mange ting hva?
jeg har arbejdet for en familie i italien, 10.måneders barsel på 4 børn(tvillinger) og så var det bare tilbage til arbejdet.
Ingen gråd, super sociale, venlige børn.
Man har sku ikke altid et valg og nogen gange går det udover børnene. Men man gør det jo ikke fordi man ik vil være sammen med dine børn, men for en bedre fremtid..

hvis du havde læst mine tidligere indlæg har jeg også skrevet at det nogle gange var nødvendigt..

hermed ikke sagt det var godt med nødvendigt.

når det er nødvendigt for familien, så vil jeg bare ikke det forplumret med 

det er moren der ikke kan give slip og barnet har godt af at komme ud i pasning.

og ja der findes 1000 eksepler på at det virkede for børne.. og godt for det, for rigtig mange børn i dk der er født fra kvinderne kom i arbejde og til 1980 kom ud som 3 mdr gamle.

Anmeld

3. januar 2013

TNBC

raca skriver:

hvis du havde læst mine tidligere indlæg har jeg også skrevet at det nogle gange var nødvendigt..

hermed ikke sagt det var godt med nødvendigt.

når det er nødvendigt for familien, så vil jeg bare ikke det forplumret med 

det er moren der ikke kan give slip og barnet har godt af at komme ud i pasning.

og ja der findes 1000 eksepler på at det virkede for børne.. og godt for det, for rigtig mange børn i dk der er født fra kvinderne kom i arbejde og til 1980 kom ud som 3 mdr gamle.

Hvorfor Brokker du dig så og flyver i hovedet på folk omkring de?
Det er en debat om det er for tidligt..
Og ja jeg tror faktisk også at et barn kan være hjemme for længe..
Og nogen mennesker kan bare ikke gå hjemme i 12måneder, ikke fordi de ik vil være sammen med deres børn, men fordi de ikke kan holde til det.
Der bliver klaget så meget over folk ikke bliver uddannet, og så er der en det vil, men bliver dømt fordi hun sender sit barn i dp gammel.
Vi tager alle vores egne valg for at bygge en fremtid for vores børn.

Anmeld

3. januar 2013

raca

Yurie skriver:

Hvorfor Brokker du dig så og flyver i hovedet på folk omkring de?
Det er en debat om det er for tidligt..
Og ja jeg tror faktisk også at et barn kan være hjemme for længe..
Og nogen mennesker kan bare ikke gå hjemme i 12måneder, ikke fordi de ik vil være sammen med deres børn, men fordi de ikke kan holde til det.
Der bliver klaget så meget over folk ikke bliver uddannet, og så er der en det vil, men bliver dømt fordi hun sender sit barn i dp gammel.
Vi tager alle vores egne valg for at bygge en fremtid for vores børn.

hvorfor overfalder du mig,

læs hvad jeg har skrevet jeg er jo ikke uening.

eller jo kun i at et barn kan være forlæge hjemme men her taler vi nok nærmer 4-5 år. 

og man kan jo sådan som debatten er lagt op ikke bare svar ja eller nej..

Anmeld

3. januar 2013

cn

LuLy skriver:

Jeg er jo gravid og er sat til maj. Så jeg går på barsel omkring 5. april. Jeg er igang med min uddannelse som jeg allerede har udskudt en gang pga barsel hvor jeg var væk et helt år. Så denne gang ville jeg gerne nøjes med et halvt års barsel. Så er jeg tilbage i oktober og så tager min kæreste barsel i oktober og november. Han kan ikke tage længere da han ikke kan undværes fra arbejde i december.

Men. Så slog det mig at baby jo kun er 7 mdr så. Det synes jeg bare er virkelig tidligt at blive sendt i dagpleje. Hvad siger I??

Hej Hej.. Vores dreng starter i dp når han er 6 md.. Vi har jordens bedste dagplejemor og far.. Så jeg har ingen problemer med at sende ham afsted. Han får det skønt..

Jeg nyder tiden herhjemme men savner også mit arbejde og den daglige kontakt til mine kollegaer.. Jeg savner at bruge mit hoved og de mange kontakter jeg har på arbejde.

Jeg har istedet valgt at bruge min barsel fleksibel.. Dvs jeg holder en barselsdag om ugen.. Derudover bruger jeg min optjente ferie fleksibelt dvs jeg får 4 meget korte dage..Nogle dage 4 timer andre dage 2 timer - resten kan jeg lave hjemme om aftenen når ungerne sover.. 

Han får derfor en times leg/hygge med andre indput end herhjemme og så sin formiddagslur.. Nogle dage vil far møde sent ind, og så kommer han slet ikke afsted.. Det kan jeg gøre frem til sommerferien.

Derefter er han blevet et år, og så holder jeg en ugentlig fridag, men med almindelige dage de andre 4. Det giver så meget ro med en ekstra fridag. Og det kan jeg gøre indtil han bliver 2 1/2.. Det er så meget værd, at hverdagen ikke bliver stresset..

Så for mig at se, gælder det om at finde en dagligdag, der passer ind i ens familie. Nogle trives med en lang barsel og så ellers igang for fuld tid.. For os/mig er det meget bedre med en langsom start.. 

Anmeld

3. januar 2013

TNBC

raca skriver:

hvorfor overfalder du mig,

læs hvad jeg har skrevet jeg er jo ikke uening.

eller jo kun i at et barn kan være forlæge hjemme men her taler vi nok nærmer 4-5 år. 

og man kan jo sådan som debatten er lagt op ikke bare svar ja eller nej..

Ok fair nok.
Jeg synes højest man skal gå hjemme med barnet til det 2-3. Mener at de Skal være i børnehave før de starter i skole.
Men siden børn kan blive passet fra de er 24uger, er 7måneder ik for tidligt.

Anmeld

3. januar 2013

Frøken J.

DAs mor skriver:

Rigtigt mange eksperter (børnepsykologer mv) er af den overbevisning at børn har bedst af at være hjemme sammen med deres mor og/eller far indtil de er 2 år!

Jeg er meget enig - Jeg dømmer ikke nogen for at sende deres børn tidligt ud, når der vitterligt ikke er andre mulighed. Men, uden at ville lyde grov, så synes jeg man lyver for sig selv, hvis man bilder sig selv ind, at det kun er for forældrenes skyld man lader barnet blive hjemme til det fx er et år. Jeg vil slet ikke bevæge mig ud i nogle lange forklaringer her, men jeg kan egentlig ikke forstå, at det ikke giver sig selv, at barnet har brug for sine primære omsorgspersoner - især i en så følsom periode som det første år. Det kan tilvænne sig en anden hverdag, en hverdag i pasning, men det betyder ikke, at barslen egentlig bare er for moderens skyld. Absolut ikke.

Har man ikke andre valg, har jeg ikke noget negativt at sige - Men har man et valg, mener jeg, at man bør vente længere

Anmeld

3. januar 2013

raca

Frøken J. skriver:

Jeg er meget enig - Jeg dømmer ikke nogen for at sende deres børn tidligt ud, når der vitterligt ikke er andre mulighed. Men, uden at ville lyde grov, så synes jeg man lyver for sig selv, hvis man bilder sig selv ind, at det kun er for forældrenes skyld man lader barnet blive hjemme til det fx er et år. Jeg vil slet ikke bevæge mig ud i nogle lange forklaringer her, men jeg kan egentlig ikke forstå, at det ikke giver sig selv, at barnet har brug for sine primære omsorgspersoner - især i en så følsom periode som det første år. Det kan tilvænne sig en anden hverdag, en hverdag i pasning, men det betyder ikke, at barslen egentlig bare er for moderens skyld. Absolut ikke.

Har man ikke andre valg, har jeg ikke noget negativt at sige - Men har man et valg, mener jeg, at man bør vente længere

helt ening.

Anmeld

3. januar 2013

Faith

Frøken J. skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.