LuLy skriver:
Jeg er jo gravid og er sat til maj. Så jeg går på barsel omkring 5. april. Jeg er igang med min uddannelse som jeg allerede har udskudt en gang pga barsel hvor jeg var væk et helt år. Så denne gang ville jeg gerne nøjes med et halvt års barsel. Så er jeg tilbage i oktober og så tager min kæreste barsel i oktober og november. Han kan ikke tage længere da han ikke kan undværes fra arbejde i december.
Men. Så slog det mig at baby jo kun er 7 mdr så. Det synes jeg bare er virkelig tidligt at blive sendt i dagpleje. Hvad siger I??
Hej Hej.. Vores dreng starter i dp når han er 6 md.. Vi har jordens bedste dagplejemor og far.. Så jeg har ingen problemer med at sende ham afsted. Han får det skønt..
Jeg nyder tiden herhjemme men savner også mit arbejde og den daglige kontakt til mine kollegaer.. Jeg savner at bruge mit hoved og de mange kontakter jeg har på arbejde.
Jeg har istedet valgt at bruge min barsel fleksibel.. Dvs jeg holder en barselsdag om ugen.. Derudover bruger jeg min optjente ferie fleksibelt dvs jeg får 4 meget korte dage..Nogle dage 4 timer andre dage 2 timer - resten kan jeg lave hjemme om aftenen når ungerne sover..
Han får derfor en times leg/hygge med andre indput end herhjemme og så sin formiddagslur.. Nogle dage vil far møde sent ind, og så kommer han slet ikke afsted.. Det kan jeg gøre frem til sommerferien.
Derefter er han blevet et år, og så holder jeg en ugentlig fridag, men med almindelige dage de andre 4. Det giver så meget ro med en ekstra fridag. Og det kan jeg gøre indtil han bliver 2 1/2.. Det er så meget værd, at hverdagen ikke bliver stresset..
Så for mig at se, gælder det om at finde en dagligdag, der passer ind i ens familie. Nogle trives med en lang barsel og så ellers igang for fuld tid.. For os/mig er det meget bedre med en langsom start..
Anmeld