At starte i dagpleje når baby er 7 mdr.. Ok eller skidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2013

raca

rikkeregnbue skriver:

Lad være med at proppe ord i munden på mig. Jeg har aldrig sagt at det er bedst for børnene osv.

Jeg skriver omkring mit eget barn, og så udtaler jeg mig på vegne af, at jeg har en mor der er dagplejemor som tit hellere ville "modtage" en på 6-7 måneder i stedet for 1 år. Og lad nu være med, at ændre mine ord. Læs dem som de står, and that's it.

der er forskel på at køre børn ind om de er 6 mdr end 1 år.

men dermed ikke sagt at 6 mdr er end bedre alder end 1 år.

det der med at børn er nemmere som 6 mdr passer ikke.  nogle børn er nemme at indkøre andre ikke, dette har intet med alder at gøre. men med barnet persolighed.

hvis man vil være rimlig sikker på barnet ikke reagere skal men helt ned omkring de 2.5-3 mdr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

raca skriver:

der er forskel på at køre børn ind om de er 6 mdr end 1 år.

men dermed ikke sagt at 6 mdr er end bedre alder end 1 år.

det der med at børn er nemmere som 6 mdr passer ikke.  nogle børn er nemme at indkøre andre ikke, dette har intet med alder at gøre. men med barnet persolighed.

hvis man vil være rimlig sikker på barnet ikke reagere skal men helt ned omkring de 2.5-3 mdr

Jeg gider ikke diskutere med dig.  Jeg har skrevet hvad JEG mener, og så kan du jo mene hvad du vil.

Anmeld

3. januar 2013

Silas&Mille

Dorthe1986 skriver:

Nå, så man kan godt være heldige to gange? Snakkede lige i dag med min dp om, hvor nem Emil havde været hele vejen igennem og om hvorvidt man kan være lige så heldig ved nummer 2

Hehe...
Ja man kan godt være heldig to gange
Der er et par ting der er lidt 'hårdere' med vores nr 2, men det er ikke noget vi kan tillade os at brokke os over

Anmeld

3. januar 2013

MorDk

Jeg synes personligt det er for tidligt. Jeg ved at man kan være nødsaget til at få sine børn i pasning forholdvis tidligt, men JEG kunne ikke gøre det! Vores søn var 10 mdr. da han startede i Vuggestue. Jeg havde SÅ ondt i maven over det, men han klarede det flot. Vores datter kommer til at være mellem 10-11 mdr. når hun starter i vuggestue.

Anmeld

3. januar 2013

marloutti

LuLy skriver:

Jeg er jo gravid og er sat til maj. Så jeg går på barsel omkring 5. april. Jeg er igang med min uddannelse som jeg allerede har udskudt en gang pga barsel hvor jeg var væk et helt år. Så denne gang ville jeg gerne nøjes med et halvt års barsel. Så er jeg tilbage i oktober og så tager min kæreste barsel i oktober og november. Han kan ikke tage længere da han ikke kan undværes fra arbejde i december.

Men. Så slog det mig at baby jo kun er 7 mdr så. Det synes jeg bare er virkelig tidligt at blive sendt i dagpleje. Hvad siger I??

Jo, det virker da lidt tidligt. Men altså hvis man ikke har andre muligheder, så er det jo bare sådan, det skal være. Og jeg tror altså ikke, barnet tager skade af det.  Mon ikke det også er os voksne, der bare gerne vil være sammen med vores børn så længe som muligt? For det er jo dejligt.  Men det er jo også fint for de små at komme ud og lege med de andre børn, de hygger sig sammen...

Da min mor fik mig, for 33 år siden havde hun 2 mdr!!! barsel, så var det ellers bare afsted med mig, ud og blive passet! Dét kan man vist kalde for tidligt...hihi...

Du skal jo gøre det, du har det bedst med og det, der er brug for. Så er alle andres mening om det jo ligeyldig...

Anmeld

3. januar 2013

Loa

raca skriver:

hvis omstendighederne gør at man må sende dem så er det sikkert ok, men det bliver aldrig barnets behov kun morens eller familiens behov.

Og det er min overbevisning er at det er moderens behov og ikke barnets at gå hjemme på barsel så længe som overhovedet muligt!!

Anmeld

3. januar 2013

LinLin

Loa skriver:

Og det er min overbevisning er at det er moderens behov og ikke barnets at gå hjemme på barsel så længe som overhovedet muligt!!

Rigtigt mange eksperter (børnepsykologer mv) er af den overbevisning at børn har bedst af at være hjemme sammen med deres mor og/eller far indtil de er 2 år!

Anmeld

3. januar 2013

Dorthe1986

Silas&Mille skriver:

Hehe...
Ja man kan godt være heldig to gange
Der er et par ting der er lidt 'hårdere' med vores nr 2, men det er ikke noget vi kan tillade os at brokke os over

Det lyder nu dejligt

Anmeld

3. januar 2013

Amanda Stage

Jeg kan godt følge dig! Er selv under uddannelse og man vil bare så nødig forsinkes Min søn var 9 måneder da han startede i vuggestue, fordi det lige passede med mit studie, og det gik rigtig godt. Nu studerer jeg til lærer og har faktisk læst flere steder at man godt kan have dem hjemme FOR længe, de vil senere få problemer med at flytte og kaste sig ud i nye omgivelser og det har jeg HELDIGVIS aldrig oplevet, tværtimod falder han til så let som ingenting! Jeg ved ikke om det skyldes at han startede tidligt, men efter hvad jeg har læst har det noget med det at gøre! Tænk på i USA, England og Irland der har du maximum!! 3 måneders barsel! Hvis ikke man har råd til fuldtidsbarnepige der, ja så er det vuggestue/dagpleje allerede i en alder af 3 måneder, så mon ikke det går? Jeg synes du selv skal mærke efter hvad du helst vil, og 7 måneder passer fint med adskillelsesfasen som skulle starte omkring 6 måneder. 

Anmeld

3. januar 2013

raca

Loa skriver:

så barnet er født som et væsen der helst vil slippe væk fra moren hurtigst mugligt?

hjernemessigt oplever børn det at være adskilt som en stresfaktor, dette kan aflæses i barnets blod at der er et forhøjet nivue af streshormon, selv ved børn der ikke græder, når de er adskilt fra for ældrene.

så jeg er af den overbevisning at børn har det godt der hjemme, hvis forældrene forstår og møder barnet og gider holde barsel. for det er et arbejde at holde en barsel forældren trives med og hvor barnet også trives.  og når barnet er mellem 12-18 mdr søger for det reglmessigt ser andre børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.