At starte i dagpleje når baby er 7 mdr.. Ok eller skidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2013

LinLin

raca skriver:

så barnet er født som et væsen der helst vil slippe væk fra moren hurtigst mugligt?

hjernemessigt oplever børn det at være adskilt som en stresfaktor, dette kan aflæses i barnets blod at der er et forhøjet nivue af streshormon, selv ved børn der ikke græder, når de er adskilt fra for ældrene.

så jeg er af den overbevisning at børn har det godt der hjemme, hvis forældrene forstår og møder barnet og gider holde barsel. for det er et arbejde at holde en barsel forældren trives med og hvor barnet også trives.  og når barnet er mellem 12-18 mdr søger for det reglmessigt ser andre børn.

Enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

raca

Amanda Stage skriver:

Jeg kan godt følge dig! Er selv under uddannelse og man vil bare så nødig forsinkes Min søn var 9 måneder da han startede i vuggestue, fordi det lige passede med mit studie, og det gik rigtig godt. Nu studerer jeg til lærer og har faktisk læst flere steder at man godt kan have dem hjemme FOR længe, de vil senere få problemer med at flytte og kaste sig ud i nye omgivelser og det har jeg HELDIGVIS aldrig oplevet, tværtimod falder han til så let som ingenting! Jeg ved ikke om det skyldes at han startede tidligt, men efter hvad jeg har læst har det noget med det at gøre! Tænk på i USA, England og Irland der har du maximum!! 3 måneders barsel! Hvis ikke man har råd til fuldtidsbarnepige der, ja så er det vuggestue/dagpleje allerede i en alder af 3 måneder, så mon ikke det går? Jeg synes du selv skal mærke efter hvad du helst vil, og 7 måneder passer fint med adskillelsesfasen som skulle starte omkring 6 måneder. 

de undersøgelser vi jeg gerne se.

handler de ikke mere om at trykke børn tør prøve nyt,  og børn der er utrykke i sitiotion ikke tør prøve nyt.. 

og jeg mener der er stor forskel på om man taler om et 6 mdr gammelt barn, eller en 6 årig. for det er jo spændet, fra man kan komme ud til man SKAL ud.

handler det ikke om hvordan familie er og om de formår at skabe rammerne om hjemmepasningen der gavner barnet,

jeg tror simpelt hen ikke på at der er en hele generationer før os der har haft det virkelig svært forde de var hjemmepassede

Anmeld

3. januar 2013

LinLin

Amanda Stage skriver:

Jeg kan godt følge dig! Er selv under uddannelse og man vil bare så nødig forsinkes Min søn var 9 måneder da han startede i vuggestue, fordi det lige passede med mit studie, og det gik rigtig godt. Nu studerer jeg til lærer og har faktisk læst flere steder at man godt kan have dem hjemme FOR længe, de vil senere få problemer med at flytte og kaste sig ud i nye omgivelser og det har jeg HELDIGVIS aldrig oplevet, tværtimod falder han til så let som ingenting! Jeg ved ikke om det skyldes at han startede tidligt, men efter hvad jeg har læst har det noget med det at gøre! Tænk på i USA, England og Irland der har du maximum!! 3 måneders barsel! Hvis ikke man har råd til fuldtidsbarnepige der, ja så er det vuggestue/dagpleje allerede i en alder af 3 måneder, så mon ikke det går? Jeg synes du selv skal mærke efter hvad du helst vil, og 7 måneder passer fint med adskillelsesfasen som skulle starte omkring 6 måneder. 

FOR længe er nok ikke i nærheden af 7 mdr det er nok nærmere omkring de tre år!

Anmeld

3. januar 2013

Faith

raca skriver:

så barnet er født som et væsen der helst vil slippe væk fra moren hurtigst mugligt?

hjernemessigt oplever børn det at være adskilt som en stresfaktor, dette kan aflæses i barnets blod at der er et forhøjet nivue af streshormon, selv ved børn der ikke græder, når de er adskilt fra for ældrene.

så jeg er af den overbevisning at børn har det godt der hjemme, hvis forældrene forstår og møder barnet og gider holde barsel. for det er et arbejde at holde en barsel forældren trives med og hvor barnet også trives.  og når barnet er mellem 12-18 mdr søger for det reglmessigt ser andre børn.

Må erklære mig enig.

Anmeld

3. januar 2013

BellaT

Loa skriver:

Og det er min overbevisning er at det er moderens behov og ikke barnets at gå hjemme på barsel så længe som overhovedet muligt!!

Virkelighedsflugt!

Anmeld

3. januar 2013

TNBC

raca skriver:

Du ved mange ting hva?
jeg har arbejdet for en familie i italien, 10.måneders barsel på 4 børn(tvillinger) og så var det bare tilbage til arbejdet.
Ingen gråd, super sociale, venlige børn.
Man har sku ikke altid et valg og nogen gange går det udover børnene. Men man gør det jo ikke fordi man ik vil være sammen med dine børn, men for en bedre fremtid..

Anmeld

3. januar 2013

morethanperfect

Utroligt folk ikke kan lade vær med at hakke på hinanden pga. forskellige meninger !!  

Men ja , jeg syns også det er tidligt nok , men nogle er jo nødsaget til det ..

Anmeld

3. januar 2013

Faith

morethanperfect skriver:

Utroligt folk ikke kan lade vær med at hakke på hinanden pga. forskellige meninger !!  

Anmeld

3. januar 2013

sandramor

Kan ikke lade være med at tænke på at vi idag også har det RIGTIG godt hvad angår barsel...... Vi er enormt priviligeret...
Ved da at min mor med mig kun havde 3 mdrs barsel og stoppede hun før end en måned inden fødsel blev det trukket fra i den anden ende
Og min moster havde 6 ugers barsel!
Det jeg mener er at de havde ikke noget valg... De skulle starte på arbejde igen.... Og vi børn/babyer måtte bare afleveres... Og min mor sagde da også at det var rigtig hårdt men at vi bestemt ikke tog skade af det.... Og tror nu altså ikke at nogen børn tager skade af at starte i dagpleje som 6 mdr.....
Min datter startede som 10 mdr og det skal den mindste også....

Og ja forstår godt at ts gerne vil videre med sit studium... Det er jo også en vigtig ting :-)

Anmeld

3. januar 2013

TNBC

morethanperfect skriver:

Sådan er det vist bare blevet herinde. Det skal selvfølgelig dabatteres, men synes meget tit at tonen bliver meget hård, hvid man siger noget der ikke passer andre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.