At starte i dagpleje når baby er 7 mdr.. Ok eller skidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2013

Hullabullabulla

LuLy skriver:

Jeg er jo gravid og er sat til maj. Så jeg går på barsel omkring 5. april. Jeg er igang med min uddannelse som jeg allerede har udskudt en gang pga barsel hvor jeg var væk et helt år. Så denne gang ville jeg gerne nøjes med et halvt års barsel. Så er jeg tilbage i oktober og så tager min kæreste barsel i oktober og november. Han kan ikke tage længere da han ikke kan undværes fra arbejde i december.

Men. Så slog det mig at baby jo kun er 7 mdr så. Det synes jeg bare er virkelig tidligt at blive sendt i dagpleje. Hvad siger I??

Jeg vil have samme "problem" som dig- vores skal også i institution når han er 7 -8 måneder.. Af 2 årsager: 1) jeg er ok lønnet og mister derfor 8000 udbetalt om måneden de 2 måneder jeg skal på dagpenge .. Har derfor ikke råd til at gå mere hjemme

2) Jeg egner mig slet ikke til at gå hjemme , skal tilbage hurtigst muligt for ikke at gå helt "i stå"

Jeg har termin 29/3 og starter på job 11/11 vil dog starte på deltid

Tror på ingen måde det skader barnet at komme tidligt afsted - har mere på fornemmelsen at det er os mødre der har lidt svært ved at give slip 

Er helt sikker på der nok skal gå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg synes det lyder rigtig fint. Jeg mindre de bliver "sendt ud" jo mindre reagerer de på det. Ida startede i DP da hun var 6 mdr

Anmeld

3. januar 2013

Dorthe1986

LuLy skriver:

Jeg er jo gravid og er sat til maj. Så jeg går på barsel omkring 5. april. Jeg er igang med min uddannelse som jeg allerede har udskudt en gang pga barsel hvor jeg var væk et helt år. Så denne gang ville jeg gerne nøjes med et halvt års barsel. Så er jeg tilbage i oktober og så tager min kæreste barsel i oktober og november. Han kan ikke tage længere da han ikke kan undværes fra arbejde i december.

Men. Så slog det mig at baby jo kun er 7 mdr så. Det synes jeg bare er virkelig tidligt at blive sendt i dagpleje. Hvad siger I??

Jeg fødte 23. April 2011, og Emil startede dagpleje d. 16. januar 2012, så han var lige knap 8 måneder, da han startede. Jeg skulle igang med studie igen 1. februar, så havde ikke rigtig noget valg. Jeg var simpelthen SÅ nervøs for om han var for lille... men det gik bare over al forventning - ikke en eneste gang var han ked af det eller noget. Det var lige før han nærmest var kørt ind den første dag

Men altså nu har vi også været heldige at få en dreng, der aldrig har været mærket af tigerspring osv... Han har lige siden han var meget lille været meget social anlagt, så han elsker bare at møde nye mennesker - og mor behøver absolut ikke være der!

Men det er svært at svare på om det er for tidligt, for det kommer i høj grad an på barnet.

Anmeld

3. januar 2013

baby012

Min datter startede da hun var otte måneder.. 

og det synes jeg var for tidligt  

Anmeld

3. januar 2013

raca

rikkeregnbue skriver:

Jeg synes det lyder rigtig fint. Jeg mindre de bliver "sendt ud" jo mindre reagerer de på det. Ida startede i DP da hun var 6 mdr

jammen skal vi så bare afskaffe barsel.. for så har børne jo ikke kendt andet til end og blive passet. også reagere de jo slet ikke..

hvis omstendighederne gør at man må sende dem så er det sikkert ok, men det bliver aldrig barnets behov kun morens eller familiens behov.

og jo børne lever sikkert fint med det, nogle børn, andre er altså bare ikke klar.. og dette har intet med moren at gøre, men barnet, om ikke andet så må barnet jo så gennemleve det.. og lære det.

Anmeld

3. januar 2013

Silas&Mille

LuLy skriver:

Jeg vil sige det afhænger af hvordan baby er.

Mille var kun 8 måneder da hun startede i dp, fordi vi håbede at jeg ville være kommet i arbejde til det tidspunkt.
Vi ville ikke gøre det om. Mille har været SÅ glad for st komme i dp, så vi fortryder bestemt ikke den tidlige start selvom jeg endnu ikke er kommet i arbejde.
Mille er meget glad, nem og social.
Er baby fx meget sensitiv og ikke så glad for fremmede tror jeg 7 måneder er for tidligt.

Anmeld

3. januar 2013

Silas&Mille

Dorthe1986 skriver:

Jeg fødte 23. April 2011, og Emil startede dagpleje d. 16. januar 2012, så han var lige knap 8 måneder, da han startede. Jeg skulle igang med studie igen 1. februar, så havde ikke rigtig noget valg. Jeg var simpelthen SÅ nervøs for om han var for lille... men det gik bare over al forventning - ikke en eneste gang var han ked af det eller noget. Det var lige før han nærmest var kørt ind den første dag

Men altså nu har vi også været heldige at få en dreng, der aldrig har været mærket af tigerspring osv... Han har lige siden han var meget lille været meget social anlagt, så han elsker bare at møde nye mennesker - og mor behøver absolut ikke være der!

Men det er svært at svare på om det er for tidligt, for det kommer i høj grad an på barnet.

Det lyder som begge mine børn

Ingen tigerspring og meget sociale

Anmeld

3. januar 2013

Faith

raca skriver:

jammen skal vi så bare afskaffe barsel.. for så har børne jo ikke kendt andet til end og blive passet. også reagere de jo slet ikke..

hvis omstendighederne gør at man må sende dem så er det sikkert ok, men det bliver aldrig barnets behov kun morens eller familiens behov.

og jo børne lever sikkert fint med det, nogle børn, andre er altså bare ikke klar.. og dette har intet med moren at gøre, men barnet, om ikke andet så må barnet jo så gennemleve det.. og lære det.

Anmeld

3. januar 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

raca skriver:

Lad være med at proppe ord i munden på mig. Jeg har aldrig sagt at det er bedst for børnene osv.

Jeg skriver omkring mit eget barn, og så udtaler jeg mig på vegne af, at jeg har en mor der er dagplejemor som tit hellere ville "modtage" en på 6-7 måneder i stedet for 1 år. Og lad nu være med, at ændre mine ord. Læs dem som de står, and that's it.

Anmeld

3. januar 2013

Dorthe1986

Silas&Mille skriver:

Det lyder som begge mine børn

Ingen tigerspring og meget sociale

Nå, så man kan godt være heldige to gange? Snakkede lige i dag med min dp om, hvor nem Emil havde været hele vejen igennem og om hvorvidt man kan være lige så heldig ved nummer 2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.