LuLy skriver:
Jeg er jo gravid og er sat til maj. Så jeg går på barsel omkring 5. april. Jeg er igang med min uddannelse som jeg allerede har udskudt en gang pga barsel hvor jeg var væk et helt år. Så denne gang ville jeg gerne nøjes med et halvt års barsel. Så er jeg tilbage i oktober og så tager min kæreste barsel i oktober og november. Han kan ikke tage længere da han ikke kan undværes fra arbejde i december.
Men. Så slog det mig at baby jo kun er 7 mdr så. Det synes jeg bare er virkelig tidligt at blive sendt i dagpleje. Hvad siger I??
Nu ved jeg ikke, hvor hurtigt du fik plads til Julia, men bare husk at du bor i Københavns kommune!
Det er slet ikke sikkert, at i kan få plads så tidligt
Jeg var heldig at få plads til Benjamin da han var 10 måneder, men en anden i vuggestuen fik først plads, da hendes søn var - og hold nu fast - 1½ år!
Ved ikke hvad jeg havde gjort hvis det var mig!
Synes umiddelbart at 7 måneder er tidligt, men altså, det har jo kunne lade sig gøre for så mange andre børn
Da vi selv var børn var der kun 3 måneders barsel. Tror stadig det er bedre med en på 7 måneder end en på 1½ år! Der er større bevidsthed og omstillingen til institution er oftest sværer.

Anmeld