At starte i dagpleje når baby er 7 mdr.. Ok eller skidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2013

Faith

Min søn er 7 måneder, og jeg kunne ikke drømme om at sende ham afsted så tidligt. Han gennemgår en rivende og skræmmende (for ham) udvikling lige nu, og den udvikling skal ske i trygge rammer. Siger ikke at en dagplejemor ikke er trygge rammer, men jeg mener simpelthen at barnet er for lille og sårbart til at skulle forholde sig til ret mange andre mennesker end dets forældre på dette tidspunkt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

W&M <3

Min datter startede i vuggestue da hun  var 7mdr da jeg skulle starte på en lærerplads der var enormt vigtig for mig. 
Det er gået super fint... Vi har ingen problemer haft med at hun startede forholdsvis tidligt, de tog bare den hensyn der skulle tages også kørte det.

Anmeld

3. januar 2013

AnnaK89

Carolina starter om 1 måned, og der er hun 7 mdr

Jeg ved endnu ikke om jeg synes det er for tidligt, men min mand kunne ikke få mere barsel og jeg er også igang med studie. Dog mest fjernstudie, så hun får korte dage de fleste dage Og så har jeg fri både torsdag og fredag  

Anmeld

3. januar 2013

DitteFisk

Dagens DK og vores verden nu om dage er jo bare indrettet sådan, at det nogle gange er nødvendigt, at sende sit barn i pasning for at man kan få tingene til at løbe rundt. Og selvom jeg da helst selv ville foretrække at gå hjemme med mit barn og dets udvikling i hvert fald det første år, så tror jeg ikke der er nogen parter der tager skade af en tidlig pasning. Børn er heldigvis indrettet så utroligt tilpasnings-dygtige - og nogle gange får de brug for den evne, de stakkels små - og så er det jo heldigt at de har den. 
Personligt ville jeg være ked af det men ikke bekymret for barnets udvikling, hvis ellers det er gået fint so far. 

Anmeld

3. januar 2013

Mother-love

Isabella startede i vs da hun var 8 mdr. Detvar dog en mdr tidligere end vi regnede med. Men vi super glad for det. Og tror også vi gør det med nr to hvis vi får en mere. For meget af det første halve år går med sygdom. Så er det rart at man ikke skal have fri hele tiden pga barnet er syg. Men jeg synes det er en vuderingssag. For hvis manføler at barnet er klar såmå de jo begynde når de er 6 mdr. Isabella var så klar. Hunvar simpelthen haft for meget krudt i røven til at bare være hjemme. Vi kunne sagtens mærke den sidste mdr vi havde hende hjemme inden hun startede at nu skulle der virkelig snart ske noget mere end bare mor og far.
Så ja dit barn kan sagtens starte når det er 7 mdr.

Anmeld

3. januar 2013

LilleLene

LuLy skriver:

Jeg er jo gravid og er sat til maj. Så jeg går på barsel omkring 5. april. Jeg er igang med min uddannelse som jeg allerede har udskudt en gang pga barsel hvor jeg var væk et helt år. Så denne gang ville jeg gerne nøjes med et halvt års barsel. Så er jeg tilbage i oktober og så tager min kæreste barsel i oktober og november. Han kan ikke tage længere da han ikke kan undværes fra arbejde i december.

Men. Så slog det mig at baby jo kun er 7 mdr så. Det synes jeg bare er virkelig tidligt at blive sendt i dagpleje. Hvad siger I??

altså før i tiden havde man jo ikke så lang barsel

så nej jeg syntes det er okay at sende dem afsted

Anmeld

3. januar 2013

come2

FrkZier skriver:

altså ja, det er da tidligt - men om det er FOR tidligt, kan kun i bedømme, jeg tror bestemt ikke at junior tager skade af det, det er nok mere om mor og far kan holde det ud

og ting som uddannelse er jo en vigtig ting, og jeg synes kun det er fornuftigt at du vil holde så kort studie pause som muligt - det giver altså bare baggrund for et godt stabilt fundament

Anmeld

3. januar 2013

twinny

Intet problem synes jeg. Her startede de også tidligt 8 måneder pga studie dog selvstudie. Så det var kun to gange om måneden.
Men altså de det der teen mom starter nogen da i akole efter 6 uger. Det er tidligt.

Anmeld

3. januar 2013

bøllen

LuLy skriver:

Jeg er jo gravid og er sat til maj. Så jeg går på barsel omkring 5. april. Jeg er igang med min uddannelse som jeg allerede har udskudt en gang pga barsel hvor jeg var væk et helt år. Så denne gang ville jeg gerne nøjes med et halvt års barsel. Så er jeg tilbage i oktober og så tager min kæreste barsel i oktober og november. Han kan ikke tage længere da han ikke kan undværes fra arbejde i december.

Men. Så slog det mig at baby jo kun er 7 mdr så. Det synes jeg bare er virkelig tidligt at blive sendt i dagpleje. Hvad siger I??

Jeg personligt ville ikke kunne sende mit 7 mdr gammel barn i dagpleje . Syntes de er alt for små og den tid har man kun den ene gang. 

Anmeld

3. januar 2013

Ka+Ma=Be

LuLy skriver:

Nu ved jeg ikke, hvor hurtigt du fik plads til Julia, men bare husk at du bor i Københavns kommune! Det er slet ikke sikkert, at i kan få plads så tidligt  

Jeg var heldig at få plads til Benjamin da han var 10 måneder, men en anden i vuggestuen fik først plads, da hendes søn var - og hold nu fast - 1½ år!  Ved ikke hvad jeg havde gjort hvis det var mig! 

Synes umiddelbart at 7 måneder er tidligt, men altså, det har jo kunne lade sig gøre for så mange andre børn Da vi selv var børn var der kun 3 måneders barsel. Tror stadig det er bedre med en på 7 måneder end en på 1½ år! Der er større bevidsthed og omstillingen til institution er oftest sværer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.