Er det mg der er blevet for "gammeldags"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2012

BellaT

Hvem? skriver:

Tænker sørme også, at der er forskel på at være 2,5 og 5,5 år
Men tak, godt jeg ikke er enig om denne tanke - et hold venner gav deres 3.5 årige dreng en IPHONE 5 i julegave - tænker,hva ska han bruge den til - og  hva fa'n gir de ham når han ska komfirmeres?

Ja, så ikke lige hvilken gruppe det her var.. Så jeg er nok endnu mere gammeldags end dig. Men har overgivet mig.

Men min pige er 2½ og hun har ingen interesse i det endnu, så vi presser ikke på. Men det kommer nok med storebrors Ipad..

Pyyh, ja, en Iphone5 til en 3-årig dreng. Det bliver svært at give gaver til den dreng efterfølgende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2012

hautecouture

Synes du sætter det lidt skarpt op med at hvis de får lov at se tv, spille eller i det hele taget bare bruge elektronik så kommer de aldrig ud !

på flere skoler bruger de ipad nu, istedet for computere - som blev introduceret i min skoletid i 90'erne. Elektronik er blevet så stor en del af vores hverdag, at det er en helt naturlig ting for ungerne at blive introduceret til, da det, hvadenten vi kan lide det eller ej, er en kæmpe stor del af det samfund vores børn vokser op i. Meget kommunikation går via elektronik såsom sms, facebook osv - bare se her på baby.dk hvor stor glæde vi har af hinandens sparringer, det er da befriende vi ikke skal skrive et læserbrev til et dagblad hver gang vi har spørgsmål om hverdagen

jeg har ingen intentioner om, at min datter skal introduceres for alt det før det et nødvendigt - men det bliver det på et tidspunkt. Hvis hun skal lære at 'gebærde' sig i nutidens Danmark så er det altså bare sådan det foregår. Og selvom det er noget andet end da jeg voksede op er det jo kke nødvendigvis Forkert. Vi har mange børn i familien som bruger iPad, computere, telefoner og nintendoer (i alderen 2-10 år) og de kommer skam allesammen stadig ud og bliver beskidte, går til sport, laver legeaftaler og er sammen med familien.

jeg ser ikke det store problem - det er bare en del af vores tekniske udvikling.

Anmeld

28. december 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Hvem? skriver:

Efter at have set tonsvis af billeder fpå FB af børn, der sidder med div. Ipads, Iphones osv, blir jeg simpelthen nød til, at spørge - jeg har to drenge på 2,5 år og på 2 år - og de har ALDRIG bare rørt ved en Ipad ( vi ejer ikke en gang én), min Iphone er MIN og den spiller mine børn ikke på (har desuden heller ingen spil på den), de ser ikke fjernsyn og heller ej bruger computer....

Er det mig der er lost?

Hvorfor skal vores børn vokse om i en multimedie-liderlig-verden, hvor fritiden bruges på røven, istedet for i vandpytter eller solskin?

Min datter kunne hurtig styre min første toche tlf, og jeg mente bestemt at det var ALT for tideligt at hun både sku bruge sådan en, men også skulle have... Jeg nævner det så overfor en lære samt hendes DP hvor de begge to svare - det er fantastisk, du må endelig ikk forbyde hende det eller tage det fra hende. Det er den verden hun skaleve i, og det udvikler hende godt med den alder hun har nu.. (2 1/2, dengang) ...
Hun fik en tablet i 3 års fødselsdagsgave som flittig er brugt..
Og jeg fortryder det ikk, jeg har ikk tid på hvor længe hun må sidde med den ad gangen, efter som det egentlig ikk er noget hun sidder medni længre tid ... Hun vil ti* helere ud og lege - køre rundt på hendes scooter samt at lege med duplo og dukker.... Det er KUN til afslapning, præcis som fjernsyn. Hun bruger den sindssygt meget til at høre musik på, hvad der udviklet hendes sprog samt hun virkelig kan mange sange, og danser helt vildt...

Så jeg må være ærlig og sige du nok er lidt gammeldages...men jeg forstår dig fuldt ud, for jeg sagde også at sådanne ting var bandløst herhjemme, endtil jeg fandt ud af hvor meget det gavner...

Bare det at genkende ting... Hun søger fx selv på youtube efter mumitroldene, fordi hun kan genkende orderne. Tro mig - jeg troede ikk på det, men de kan mere end vi regner med... Ufatteligt !!

Anmeld

28. december 2012

Maja_4000

Vi har ingen Ipad og Caroline har aldrig set en .. Vi har dog snakket om at det kunne være praktisk engang imellem .. På lange bilture f.eks. Men der er så mange andre ting vi hellere vil bruge de penge på

Anmeld

28. december 2012

Ditte-3

Min dreng på 9 har lige fået sin første ifon i julegave han har ik haft fon før og vis det stod til mig fik han først når han blev 14 men som tiden er i dag kan man bare ikke trække tiden længer. Men at give et barn på 1-2-3 år en ipat osv syntes jeg ik der er nogen grund til. Men ja det så min mening og hvordan andre gør kan jeg i bund og grund jo være ligeglad med  

Anmeld

29. december 2012

Ryberg

Vi har ikke en ipad og får aldrig en, æbler er noget man spiser hi hi..

Men vi vil gerne have en tablet! og når vi får en får Lasse også lov til at spille på den - med MÅDE!

Jeg har tre mindre søskende som er et godt eksempel på, at man kan gøre dem afhængige af den multimedie verden der er idag, og jeg ønsker ikke, at når min søn er 6 år, ikke kan lege med biler osv. men skal sidde ved en spille konsol.

Men jeg mener også, det er VIGTIGT at man følger udviklingen, og derfor får han lov når vi får en...

Han spiller aldrig på min telefon, men vi sidder og ser billeder sammen... og er vi ude et sted hvor han ikke liige kan sidde stille, finder jeg en film frem på youtube på min telefon..

Men jeg har mine grænser med det... Men de skal også have lov!

Anmeld

29. december 2012

LR85

Hvem? skriver:

Efter at have set tonsvis af billeder fpå FB af børn, der sidder med div. Ipads, Iphones osv, blir jeg simpelthen nød til, at spørge - jeg har to drenge på 2,5 år og på 2 år - og de har ALDRIG bare rørt ved en Ipad ( vi ejer ikke en gang én), min Iphone er MIN og den spiller mine børn ikke på (har desuden heller ingen spil på den), de ser ikke fjernsyn og heller ej bruger computer....

Er det mig der er lost?

Hvorfor skal vores børn vokse om i en multimedie-liderlig-verden, hvor fritiden bruges på røven, istedet for i vandpytter eller solskin?

mangler en mulighed der hedder: 

ja, men begrænser brugen til ca en halv time om dagen

Anmeld

29. december 2012

NinaNymannMadsen

I min datters børnehave har de en eller to på hver stue som børne skiftes til der bliver sat tid på hvor længe de må spille. De er meget ude der nede også det ved jeg for de er næsten altid ude.
Vi har også selv en som begge piger må låne men derfor leger de hellere med hinanden eller på gulvet med noget af alt deres legetøj og de elsker at være ude.

Anmeld

29. december 2012

Moma

De har også 2 stk i min drengs bhv. De spiller lidt på dem, men de bruger dem også, når de er på ture til at uploade billeder og skrive lidt tekst til. Det bliver så lagt på intranettet. Ikke nødvendigvis lige med det samme. 

Derudover har vi 2 smart phones og en tablet. Vores søn ser lidt filmstrimler på dem på you tube en gang i mellem max 10 min af gangen. Ikke engang hver dag - det har han for meget krudt bagi til. Vores datter spiller på det. Det giver hende en masse - hun spiller nogle "gode" spil, og hun bliver fortrolig med teknologien. 

Min holdning er, at vi bliver nødt til at forholde os til den teknoloki, der er, Vi behøver ikke blive helt forskrækkede. Vi skal bare sørge for, at vores børn er i leg og opdager verden hovedparten af tiden. Men i små perioder af dagen, gør dwt ikke noget, at de som sådan er inaktive. 

Anmeld

29. december 2012

chael

JA!!!!

Selvfølgelig spiller de på det. Også den mindste på 14 mdr.

Det er en del af den moderne udvikling og ser ingen grund til hvorfor de ikke må spille på det. Det udvikler sig jo hele tiden og der hører fremtiden til.

Så ja, det er en forældet holdning.

Mine unger må gerne være super brugere af den slags medier.

At de så sjældent gider, er en anden snak, men spørger de, får de helt sikkert lov. Og jeg har tonsvis af børnespil liggende

-*Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.