Hvem? skriver:
Efter at have set tonsvis af billeder fpå FB af børn, der sidder med div. Ipads, Iphones osv, blir jeg simpelthen nød til, at spørge - jeg har to drenge på 2,5 år og på 2 år - og de har ALDRIG bare rørt ved en Ipad ( vi ejer ikke en gang én), min Iphone er MIN og den spiller mine børn ikke på (har desuden heller ingen spil på den), de ser ikke fjernsyn og heller ej bruger computer....
Er det mig der er lost?
Hvorfor skal vores børn vokse om i en multimedie-liderlig-verden, hvor fritiden bruges på røven, istedet for i vandpytter eller solskin?
Min datter kunne hurtig styre min første toche tlf, og jeg mente bestemt at det var ALT for tideligt at hun både sku bruge sådan en, men også skulle have... Jeg nævner det så overfor en lære samt hendes DP hvor de begge to svare - det er fantastisk, du må endelig ikk forbyde hende det eller tage det fra hende. Det er den verden hun skaleve i, og det udvikler hende godt med den alder hun har nu.. (2 1/2, dengang) ...
Hun fik en tablet i 3 års fødselsdagsgave som flittig er brugt..
Og jeg fortryder det ikk, jeg har ikk tid på hvor længe hun må sidde med den ad gangen, efter som det egentlig ikk er noget hun sidder medni længre tid ... Hun vil ti* helere ud og lege - køre rundt på hendes scooter samt at lege med duplo og dukker.... Det er KUN til afslapning, præcis som fjernsyn. Hun bruger den sindssygt meget til at høre musik på, hvad der udviklet hendes sprog samt hun virkelig kan mange sange, og danser helt vildt...
Så jeg må være ærlig og sige du nok er lidt gammeldages...men jeg forstår dig fuldt ud, for jeg sagde også at sådanne ting var bandløst herhjemme, endtil jeg fandt ud af hvor meget det gavner...
Bare det at genkende ting... Hun søger fx selv på youtube efter mumitroldene, fordi hun kan genkende orderne. Tro mig - jeg troede ikk på det, men de kan mere end vi regner med... Ufatteligt !!