Mine drenge er 2½ og de:
- Ser (masser) af film i fjernsynet. Det er deres måde at koble af på efter en begivenhedsrig dag i dagpleje. De elsker deres film. De ser bla. "Dyrene på landet" og "Dyrene i zoo", og de kender navnene på alle dyrene og kan sige alle lydene. Jeg ser det som positivt at deres sprog styrkes gennem tv. Selvfølgelig sætter vi grænser for deres tv-kiggeri, men så længe de er to sunde og raske drenge som leger og interagerer fint med andre børn, ser jeg overhovedet ingen problem i at de ser fjernsyn.
- De hører musik på deres fars IPAD, men kan ikke selv betjene den og får heller ikke lov. Det er fars og han bestemmer hvornår den skal bruges.
- De kigger billeder på computeren af deres familiemedlemmer og vi snakker om hvem de er, hvad de laver osv. Det styrker også deres sprog, og så er det bare en super hyggelig ting at lave sammen. De bruger aldrig computeren alene og kan ikke finde ud af at betjene den. Den bliver udelukkende brugt sammen med en voksen.
Så vores børn er børn af multimedie generationen, og det ser jeg intet problem i så længe de også elsker at trække i regntøj og gummistøvler og hoppe i vandpytter og lege med mudder.
Alt med måde
Anmeld