Er det mg der er blevet for "gammeldags"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2012

signe.

Hvem? skriver:

Efter at have set tonsvis af billeder fpå FB af børn, der sidder med div. Ipads, Iphones osv, blir jeg simpelthen nød til, at spørge - jeg har to drenge på 2,5 år og på 2 år - og de har ALDRIG bare rørt ved en Ipad ( vi ejer ikke en gang én), min Iphone er MIN og den spiller mine børn ikke på (har desuden heller ingen spil på den), de ser ikke fjernsyn og heller ej bruger computer....

Er det mig der er lost?

Hvorfor skal vores børn vokse om i en multimedie-liderlig-verden, hvor fritiden bruges på røven, istedet for i vandpytter eller solskin?

Nope, tablets og telefoner er VORES ser generelt ingen grund til at de selv sidder med den slags... De er glade for deres traktore og biler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2012

Hvem?

Den lykkelige skriver:

Ok jamen bruger de små det meget synes jeg også det er for meget! Men på den måde du starter tråden med at skrive at dine egne aldrig har hverken set tv, spillet spil eller computer.. så får du det til at lyde som om alt bare er uacceptabelt! Men min datter har bestemt ikke en opvækst "på røven".. bare fordi hun slapper lidt af efter dp eller inden sengetid med lidt tegnefilm  

Uh ha, nej - det var bestemt ikke sådan ment, men kan egentlig godt læse det nu, du siger det, det er bestemt ikke fordi jeg spiller hellig, jeg undre mig bare over, at forældre vil tillade deres børn at sidde i timevis foran div. konsoller - det er nu altså bestemt ikke ment ondt, til dem som bruger det til afslapning i et kort tidsrum

Skal vist formulere mig lidt bedre næste gang

Anmeld

28. december 2012

Hvem?

signe. skriver:

Nope, tablets og telefoner er VORES ser generelt ingen grund til at de selv sidder med den slags... De er glade for deres traktore og biler

Anmeld

28. december 2012

Den lykkelige

Thalia skriver:

Begge mine store børn går i børnehave og de er begge to enormt gode til aqt bruge faderens IPad.

De spiller en masse forskellige spil på den, ser musikvideoer og laver fjollede billedredigeringer af os alle sammen.

Det betyder ikke at de ikke leger ude, ej heller at de sidder parkeret foran teknologier hele dagen. Det betyder ganske enkelt at de udvikler sig i den verden de nu engang befinder sig i.

I min bog er det naivt at tro at man gør børn en tjeneste ved at holde dem væk fra de teknologier der dominerer hverdagen nu til dags. Man opnår aller højest at de ved skolestart automatisk er adskillige skridt bagud i forhold til deres jævnaldrende.

Lige mine ord!!  Du skrev det bare meget bedre
Jeg glæder mig super meget til vi får en ipad og synes det er fint hun lære det med teknologien.. tror bestemt man gør dem en bjørne tjeneste ved ikke at introducere dem til det! Det er en del af den verden vi lever

Anmeld

28. december 2012

Den lykkelige

Hvem? skriver:

Uh ha, nej - det var bestemt ikke sådan ment, men kan egentlig godt læse det nu, du siger det, det er bestemt ikke fordi jeg spiller hellig, jeg undre mig bare over, at forældre vil tillade deres børn at sidde i timevis foran div. konsoller - det er nu altså bestemt ikke ment ondt, til dem som bruger det til afslapning i et kort tidsrum

Skal vist formulere mig lidt bedre næste gang

Ok jamen det ville jeg heller ikke synes var ok!

Anmeld

28. december 2012

Faith

Mine drenge er 2½ og de:

- Ser (masser) af film i fjernsynet. Det er deres måde at koble af på efter en begivenhedsrig dag i dagpleje. De elsker deres film. De ser bla. "Dyrene på landet" og "Dyrene i zoo", og de kender navnene på alle dyrene og kan sige alle lydene. Jeg ser det som positivt at deres sprog styrkes gennem tv. Selvfølgelig sætter vi grænser for deres tv-kiggeri, men så længe de er to sunde og raske drenge som leger og interagerer fint med andre børn, ser jeg overhovedet ingen problem i at de ser fjernsyn.

- De hører musik på deres fars IPAD, men kan ikke selv betjene den og får heller ikke lov. Det er fars og han bestemmer hvornår den skal bruges.

- De kigger billeder på computeren af deres familiemedlemmer og vi snakker om hvem de er, hvad de laver osv. Det styrker også deres sprog, og så er det bare en super hyggelig ting at lave sammen. De bruger aldrig computeren alene og kan ikke finde ud af at betjene den. Den bliver udelukkende brugt sammen med en voksen.

Så vores børn er børn af multimedie generationen, og det ser jeg intet problem i så længe de også elsker at trække i regntøj og gummistøvler og hoppe i vandpytter og lege med mudder.

Alt med måde

Anmeld

28. december 2012

Hvem?

Faith skriver:

Mine drenge er 2½ og de:

- Ser (masser) af film i fjernsynet. Det er deres måde at koble af på efter en begivenhedsrig dag i dagpleje. De elsker deres film. De ser bla. "Dyrene på landet" og "Dyrene i zoo", og de kender navnene på alle dyrene og kan sige alle lydene. Jeg ser det som positivt at deres sprog styrkes gennem tv. Selvfølgelig sætter vi grænser for deres tv-kiggeri, men så længe de er to sunde og raske drenge som leger og interagerer fint med andre børn, ser jeg overhovedet ingen problem i at de ser fjernsyn.

- De hører musik på deres fars IPAD, men kan ikke selv betjene den og får heller ikke lov. Det er fars og han bestemmer hvornår den skal bruges.

- De kigger billeder på computeren af deres familiemedlemmer og vi snakker om hvem de er, hvad de laver osv. Det styrker også deres sprog, og så er det bare en super hyggelig ting at lave sammen. De bruger aldrig computeren alene og kan ikke finde ud af at betjene den. Den bliver udelukkende brugt sammen med en voksen.

Så vores børn er børn af multimedie generationen, og det ser jeg intet problem i så længe de også elsker at trække i regntøj og gummistøvler og hoppe i vandpytter og lege med mudder.

Alt med måde

Det var den der med græser, jeg mangler - igen fik mig ikke formuleret ordentligt, det er dem der bruger det i timevis jeg ikke forstår

Anmeld

28. december 2012

signe.

Hvem? skriver:

Jeg kan nemt følge dig... Har hørt om nogle der køber ipads for at deres SMÅ børn kan lærer om tal og bogstaver.. Seriøst hvad blev der er af papbøger og tavler med magneter, dem kan man da stadig få, men dem bruger folk åbenbart ikke, når man kan få en app til tabletten... I Guder....

Anmeld

28. december 2012

Faith

Hvem? skriver:

Det var den der med græser, jeg mangler - igen fik mig ikke formuleret ordentligt, det er dem der bruger det i timevis jeg ikke forstår

Anmeld

28. december 2012

Hvem?

signe. skriver:

Jeg kan nemt følge dig... Har hørt om nogle der køber ipads for at deres SMÅ børn kan lærer om tal og bogstaver.. Seriøst hvad blev der er af papbøger og tavler med magneter, dem kan man da stadig få, men dem bruger folk åbenbart ikke, når man kan få en app til tabletten... I Guder....

Tror måske også bare, jeg er blevet for gammel i en alder af 26 - jeg ser heller ingen grund til det, og når vi slapper af, så foregår det netop med papbøgerne hvor drengene kan fortælle mor om muh-koen på marken, heldigvis er vi forskellige, men jeg vil nu alligevel fortrække papbogen fremfor Ipad'en - for mig giver det en vished om, at "jeg er sammen med mine børn", (Og nej, ikke at jeg siger at de andre ikke er det!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.