Er det mg der er blevet for "gammeldags"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2012

isabellasmor

Hvem? skriver:

Efter at have set tonsvis af billeder fpå FB af børn, der sidder med div. Ipads, Iphones osv, blir jeg simpelthen nød til, at spørge - jeg har to drenge på 2,5 år og på 2 år - og de har ALDRIG bare rørt ved en Ipad ( vi ejer ikke en gang én), min Iphone er MIN og den spiller mine børn ikke på (har desuden heller ingen spil på den), de ser ikke fjernsyn og heller ej bruger computer....

Er det mig der er lost?

Hvorfor skal vores børn vokse om i en multimedie-liderlig-verden, hvor fritiden bruges på røven, istedet for i vandpytter eller solskin?

Jeg forstår heller ikke hvorfor så små børn skal have sådan noget/bruge sådan noget. Min datter ser heller ikke tv. Hun render rundt med min iPhone engang imellem, bare for at gå rundt med noget i hånden... Hun bruger den ikke....nu er hun godt nok kun 14 mdr, men kender mange på hendes alder som både ser film dagligt, tv, og sidder med telefon og IPAD/tablets osv osv.. og forstår det ikke.... det er selvfølgelig folks egen sag, men min datter skal bestemt ikke ha en ipad når hun bliver 2! Hvis hun overhovedet er interresseret i sådanne ting til den tid. Pt siger det hende i hvert fald ingenting , hun vil meget hellere gå rundt og/eller lege med sit legetøj.... 

Så nej, jeg synes ikke du er lost.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2012

DitteFisk

Thalia skriver:

Begge mine store børn går i børnehave og de er begge to enormt gode til aqt bruge faderens IPad.

De spiller en masse forskellige spil på den, ser musikvideoer og laver fjollede billedredigeringer af os alle sammen.

Det betyder ikke at de ikke leger ude, ej heller at de sidder parkeret foran teknologier hele dagen. Det betyder ganske enkelt at de udvikler sig i den verden de nu engang befinder sig i.

I min bog er det naivt at tro at man gør børn en tjeneste ved at holde dem væk fra de teknologier der dominerer hverdagen nu til dags. Man opnår aller højest at de ved skolestart automatisk er adskillige skridt bagud i forhold til deres jævnaldrende.

Jeg er for doven til at skrive noget ala dette - jeg er nemlig helt enig her   

Anmeld

28. december 2012

signe.

Hvem? skriver:

Tror måske også bare, jeg er blevet for gammel i en alder af 26 - jeg ser heller ingen grund til det, og når vi slapper af, så foregår det netop med papbøgerne hvor drengene kan fortælle mor om muh-koen på marken, heldigvis er vi forskellige, men jeg vil nu alligevel fortrække papbogen fremfor Ipad'en - for mig giver det en vished om, at "jeg er sammen med mine børn", (Og nej, ikke at jeg siger at de andre ikke er det!)

Enig! Og vær ikke ked, jeg har samme holdning og jeg blev 25 i sep

Anmeld

28. december 2012

BellaT

TS, kan helt klart følge dig. Jeg blev lidt småforarget over at finde ud af, at min drengs venner i børnehaven har Ipads.  Og at høre om at nogle børn får læst godnathistorie af Ipad'en. Ellers tak, det er MIN ret.

Men i julegave fik min dreng på 5½ år sin første Ipad. Har tænkt en del og synes vi må følge med, selvom det strider imod min egentlige holdning. De skal jo lære at bruge det skrammel.

Lillesøster har ikke meget interesse i hverken tv eller Ipads eller lignende. Ikke endnu ihvertfald.

Anmeld

28. december 2012

Hvem?

TS, kan helt klart følge dig. Jeg blev lidt småforarget over at finde ud af, at min drengs venner i børnehaven har Ipads.  Og at høre om at nogle børn får læst godnathistorie af Ipad'en. Ellers tak, det er MIN ret.

Men i julegave fik min dreng på 5½ år sin første Ipad. Har tænkt en del og synes vi må følge med, selvom det strider imod min egentlige holdning. De skal jo lære at bruge det skrammel.

Lillesøster har ikke meget interesse i hverken tv eller Ipads eller lignende. Ikke endnu ihvertfald.

Tænker sørme også, at der er forskel på at være 2,5 og 5,5 år
Men tak, godt jeg ikke er enig om denne tanke - et hold venner gav deres 3.5 årige dreng en IPHONE 5 i julegave - tænker,hva ska han bruge den til - og  hva fa'n gir de ham når han ska komfirmeres?

Anmeld

28. december 2012

Hvem?

signe. skriver:

Enig! Og vær ikke ked, jeg har samme holdning og jeg blev 25 i sep

Anmeld

28. december 2012

emsaroto

jeg synes det er for sygt at så mange små børn har ipad og andre af sådanne fanzy ting.. 

Anmeld

28. december 2012

Valle81

Jeg har også været meget gammeldags mht til adgang til mobiler, computer osv.

Men jeg må indse, at det er fremtiden i vuggestuer, børnehaver, skoler osv.

Min datter på snart 9 er ikke særlig ferm til det der computer ting fordi jeg har holdt hårdt på det ikke skulle være en stor del af hendes liv. Men det bider sig lidt i numsen, computer er en stor del af deres hverdag i skolen, og hun halter laaaaaang bagefter de andre, og det er SYND for hende.

Så har været nødt til at tage mine holdninger op til revision,og der er nu åbnet op for det herhjemme, og hun får mobil inden for den næste måned.

Dog får de ikke deres egen computere eller iPads. Det er en af hver, og det er familiens. Så skal der deles og man sidder i fælles rum og færdes på disse medier. De har heller ikke eget tv på værelserne, og det holder jeg stadig hårdt på.

At medierne her er åbnet mere og mere op, gør bestemt ikke at vi leger mindre, putter, nusser og hygger mindre osv. Men det gør, at de ikke halter bagud i den "tidsalder" vi er i nu.

Christina

Anmeld

28. december 2012

Valle81

Dobbelt

Anmeld

28. december 2012

Hvem?

Valle81 skriver:

Jeg har også været meget gammeldags mht til adgang til mobiler, computer osv.

Men jeg må indse, at det er fremtiden i vuggestuer, børnehaver, skoler osv.

Min datter på snart 9 er ikke særlig ferm til det der computer ting fordi jeg har holdt hårdt på det ikke skulle være en stor del af hendes liv. Men det bider sig lidt i numsen, computer er en stor del af deres hverdag i skolen, og hun halter laaaaaang bagefter de andre, og det er SYND for hende.

Så har været nødt tl at tage mine holdninger op til revision og der er nu åbnet op for det herhjemme og hun får mobil inden for den næste måned.

Dog får de ikke deres egen compute eller iPad. Det er en af hver, og det er familiens. Så skal deres deles og man sidder i fælles rum og færdes på disse medier. De har heller ikke eget tv på værelserne, og det holder jeg stadig hårdt på.

At medierne her er åbnet mere og mere op, gør bestemt ikke at v leger mindre, putter, nusser og hygger mindre osv. Men det gør, at de ikke balter bagud i den "tidsalder" vi er i nu.

Christina

Over at de ikke har fjernsyn på værelserne, for det er åbenbart noget rigtig mange (endda meget små børn) har - og mine får det heller ikke..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.