Er det mg der er blevet for "gammeldags"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2012

Karina84

Jeg ville gerne vi havde råd til at købe en til Sebastian  Han har allerede fint styr på de børneprogrammer vi har hentet til vores telefoner, og ved lige hvordan han skal bladre i billeder og stoppe og trykke play når han finder en video vi har optaget af ham.

Vi bruger en del tid foran compen herhjemme, men det betyder ikke at vi ikke også kommer ud og at vi ikke også leger med andet legetøj. Manden spiller også fodbold, og vi håber da at vores dreng også vil finde interesse for det når han bliver lidt ældre.

Jeg tænker lidt at efter en dag med fuld fart i DP eller børnehave, så lad da ungerne få lov til at koble lidt af, om det er foran en tegnefilm, eller med et lærerigt spil på en tablet, det kan jeg ikke noget galt i.

Som flere skriver, så bliver det efterhånden almindeligt at det findes i skoler og institutioner.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2012

banana3

Hvem? skriver:

Efter at have set tonsvis af billeder fpå FB af børn, der sidder med div. Ipads, Iphones osv, blir jeg simpelthen nød til, at spørge - jeg har to drenge på 2,5 år og på 2 år - og de har ALDRIG bare rørt ved en Ipad ( vi ejer ikke en gang én), min Iphone er MIN og den spiller mine børn ikke på (har desuden heller ingen spil på den), de ser ikke fjernsyn og heller ej bruger computer....

Er det mig der er lost?

Hvorfor skal vores børn vokse om i en multimedie-liderlig-verden, hvor fritiden bruges på røven, istedet for i vandpytter eller solskin?

Jamen vi venter os en lille, og her er vi godt med elektronisk. Jeg tror ikke der er mange børn der i dag ikke ved hvad en iPad er. I min verden er alt med måde godt. Du skriver at de ikke ser fjernsyn mm. Det jo hvad man vil opdrage børn til. Jeg mener børn har godt af at lære hvordan man begår sig i verden, både med hvor meget slik det er okay at spise, at man selvfølgelig ikke spiller på iPad hele dagen eller ser tv fra morgen til aften. Og det skal man som en god fornuftig forældre lære dem (hvor skulle de ellers vide det fra). Det handler også om et fællesskab.

Anmeld

29. december 2012

helle85

Hvem? skriver:

Efter at have set tonsvis af billeder fpå FB af børn, der sidder med div. Ipads, Iphones osv, blir jeg simpelthen nød til, at spørge - jeg har to drenge på 2,5 år og på 2 år - og de har ALDRIG bare rørt ved en Ipad ( vi ejer ikke en gang én), min Iphone er MIN og den spiller mine børn ikke på (har desuden heller ingen spil på den), de ser ikke fjernsyn og heller ej bruger computer....

Er det mig der er lost?

Hvorfor skal vores børn vokse om i en multimedie-liderlig-verden, hvor fritiden bruges på røven, istedet for i vandpytter eller solskin?

jeg har stemt andet. vi har ikke nogen ipad men min mand har en iphones, som børnen få lov at spille på ind imellem, de få også lov til at spille computer engang imellem

mine børn få lov da det allerede skal bruge det i skolene i de små klasser også er der så mange lærige spil.

men mine børn kommer både ud og lege, skov og hoppe i vandpytter osv. vi har den regl at vi mindes skal ud engang om dagen i weekenden her om vinteren og om sommeren er vi stortset ude hele dagen

Anmeld

29. december 2012

Loa

Ja lidt gammeldags måske

Her har vi både iPad og iphones, og Isabella ved da hvordan hun bruger begge dele og spiller og ser film på dem, men det udelukker jo ikke at hun bestemt også leger med alt hendes legetøj og løber og er aktiv på alle mulige måder...
Så syntes bestemt ikke det ene udelukker det andet...

Anmeld

29. december 2012

Tulle28

Der er masser af læring ved en IPad - min datter kan f.eks. alfabetet og hun er 2,9 år. Det kunne vi jo have lært hende på anden vis kan man sige, men hun synes det er sjovt. Så så længe det ikke kun handler om IPad og der også kommer lidt vandpytter og "rigtig" leg ind i billedet, så synes jeg det er OK

Anmeld

29. december 2012

Lunae

Hvem? skriver:

Er det mig der er lost?

Vores datter er 2,4 år og bruger både vores iphones samt ipad! Jeg synes der er rigtig mange gode og udviklende spil og så længe det ikke bliver en digital barnepige!

Anmeld

29. december 2012

L&V

Hvem? skriver:

LåEfter at have set tonsvis af billeder fpå FB af børn, der sidder med div. Ipads, Iphones osv, blir jeg simpelthen nød til, at spørge - jeg har to drenge på 2,5 år og på 2 år - og de har ALDRIG bare rørt ved en Ipad ( vi ejer ikke en gang én), min Iphone er MIN og den spiller mine børn ikke på (har desuden heller ingen spil på den), de ser ikke fjernsyn og heller ej bruger computer....

Er det mig der er lost?

Laura på 15mdr bruger både vores tablet og telefoner..Jeg syntes ikke det enten er teknik eller natur. Vi priotere begge dele, det er en del af den verden hun vokser op i så selvfølgelig skal hun ha muligheden for at udforske..

Anmeld

29. december 2012

helle85

signe. skriver:

Jeg kan nemt følge dig... Har hørt om nogle der køber ipads for at deres SMÅ børn kan lærer om tal og bogstaver.. Seriøst hvad blev der er af papbøger og tavler med magneter, dem kan man da stadig få, men dem bruger folk åbenbart ikke, når man kan få en app til tabletten... I Guder....

selvom vores børn også bruger computer og iphone til at spille og lærer på, så har vi dog osgå købt et hr skæg bogstav bræt spil da det er lidt sjover for børne også at lærer det på den måde

min børn har tavle og magneter det lærer de dog ikke meget af da det kun intresset i at tegne og skrive navn på tavlen

Anmeld

29. december 2012

Livsmor

Her har vi både IPhone og iPad, men det er ikke pigernes(2 1/2 og 4 1/2 år). De må gerne spille, men der kan gå dage hvor de ikke spiller. Der er flere og flere skoler hvor de får dem, så vi vil med glæde hælpe vores børn, så de kommer bagefter. De elsker at være ude, om det er regn, sne eller høj sol.

Anmeld

29. december 2012

Betina_fra_Als

har slet ingen.

Line´s skole ser gerne de havde en med i skolen, men skal hun bruge en i skolen må de skaffe den til hende, for jeg køber den ikke til at hun skal have en med i skole. HVIS vi får/har en bliver den hjemme og KUN hjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.