Er det mg der er blevet for "gammeldags"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2012

Hvem?

Den lykkelige skriver:

Synes du det vildt de har det i BH? Har de også i samtlige vuggestuer jeg har hørt om her i kommunen!

Guuud, tror vist bare vi bor for langt ude på landet her, hverken BH eller (den eneste VG i miles omkreds) har det herude, de har vist en gammel (meget gammel) computer, men den har ikke været startet i en menneskealder,så aner kke engang om den virker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2012

morethanperfect

Hvem? skriver:

Efter at have set tonsvis af billeder fpå FB af børn, der sidder med div. Ipads, Iphones osv, blir jeg simpelthen nød til, at spørge - jeg har to drenge på 2,5 år og på 2 år - og de har ALDRIG bare rørt ved en Ipad ( vi ejer ikke en gang én), min Iphone er MIN og den spiller mine børn ikke på (har desuden heller ingen spil på den), de ser ikke fjernsyn og heller ej bruger computer....

Er det mig der er lost?

Hvorfor skal vores børn vokse om i en multimedie-liderlig-verden, hvor fritiden bruges på røven, istedet for i vandpytter eller solskin?

Nej vi har ikke en Ipad mere ..

Men , vi har vores telefoner , og man kan få rigtig mange lærerige spil for små børn til dem .. Så vi har et spil , som han dog , spiller sjældent . Det er ligesom en pegebog , bare på telefonen .. Så er der lyd osv. med ..

Han ser da også fjernsyn hvis han gerne vil slappe lidt af efter en dag i Dp..

Anmeld

28. december 2012

Hvem?

Den lykkelige skriver:

Men hvorfor "phu"??? Hvad er så forfærdelig ved det i din verden? Altså vi snakker om at det bliver brugt med måde.. Hvad er problemet i det tænker du?

Det har jeg heller ingen problem med, overhovedet ikke - det jeg refererede til er, når den IKKE blir det, hvilket jeg vist glemte at kommentere i indlægget.

Anmeld

28. december 2012

Frøken J.

Hvem? skriver:

Nej nej, men når man gang på gang ser det samme barn / forældre, der skriver at barnet er SÅ glad for den dersens Ipad og bruger SÅ meget tid med det, tænker jeg at det er en løsning for dovne forældre der absolut ikke gavner barnet -

At man som forældre kan finde ud af at bruge den i passende omfang er noget helt andet

Det er jo lidt svært at vide, at det er den situation du skriver ud fra, når det ikke var det du skrev i første indlæg

Anmeld

28. december 2012

4kløver

Hvem? skriver:

I BH?

Hold da op........ Det da vildt at man allerede har sådan noget der..... phu....

Samme tanke havde vi. Men så længe de ikke får lov til at sidde i timer på den går det vel nok. Her hjemme ville hun ikke havde fået lov..

Anmeld

28. december 2012

Den lykkelige

Hvem? skriver:

Guuud, tror vist bare vi bor for langt ude på landet her, hverken BH eller (den eneste VG i miles omkreds) har det herude, de har vist en gammel (meget gammel) computer, men den har ikke været startet i en menneskealder,så aner kke engang om den virker

Jeg bor også "på landet"

Anmeld

28. december 2012

Hvem?

Frøken J. skriver:

Det er jo lidt svært at vide, at det er den situation du skriver ud fra, når det ikke var det du skrev i første indlæg

Det er også beklageligt, det gik vist lidt stærkt, da jeg nok bare var forarget over det her barn, sidder flere timer hver eneste dag

Anmeld

28. december 2012

Thalia

Begge mine store børn går i børnehave og de er begge to enormt gode til aqt bruge faderens IPad.

De spiller en masse forskellige spil på den, ser musikvideoer og laver fjollede billedredigeringer af os alle sammen.

Det betyder ikke at de ikke leger ude, ej heller at de sidder parkeret foran teknologier hele dagen. Det betyder ganske enkelt at de udvikler sig i den verden de nu engang befinder sig i.

I min bog er det naivt at tro at man gør børn en tjeneste ved at holde dem væk fra de teknologier der dominerer hverdagen nu til dags. Man opnår aller højest at de ved skolestart automatisk er adskillige skridt bagud i forhold til deres jævnaldrende.

Anmeld

28. december 2012

Hvem?

4kløver skriver:

Samme tanke havde vi. Men så længe de ikke får lov til at sidde i timer på den går det vel nok. Her hjemme ville hun ikke havde fået lov..

Anmeld

28. december 2012

Den lykkelige

Hvem? skriver:

Det har jeg heller ingen problem med, overhovedet ikke - det jeg refererede til er, når den IKKE blir det, hvilket jeg vist glemte at kommentere i indlægget.

Ok jamen bruger de små det meget synes jeg også det er for meget! Men på den måde du starter tråden med at skrive at dine egne aldrig har hverken set tv, spillet spil eller computer.. så får du det til at lyde som om alt bare er uacceptabelt! Men min datter har bestemt ikke en opvækst "på røven".. bare fordi hun slapper lidt af efter dp eller inden sengetid med lidt tegnefilm  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.