Hvem? skriver:
Efter at have set tonsvis af billeder fpå FB af børn, der sidder med div. Ipads, Iphones osv, blir jeg simpelthen nød til, at spørge - jeg har to drenge på 2,5 år og på 2 år - og de har ALDRIG bare rørt ved en Ipad ( vi ejer ikke en gang én), min Iphone er MIN og den spiller mine børn ikke på (har desuden heller ingen spil på den), de ser ikke fjernsyn og heller ej bruger computer....
Er det mig der er lost?
Hvorfor skal vores børn vokse om i en multimedie-liderlig-verden, hvor fritiden bruges på røven, istedet for i vandpytter eller solskin?
Jeg har lidt svært ved at følge din tankegang

Fordi et barn fra tid til anden bruger en Ipad, er det da ikke ensbetydende med de vokser op på røven og aldrig er ude at lege. Det synes jeg er en lidt ærgerlig konklusion at drage, når du ikke ved, om det er tilfældet

Rose får lov at sidde med min telefon og se Pingu nogen gange. Når hun er pylret og træt, men det er for tidligt at komme i seng, er det det eneste der virker - slappe lidt af med pingu. Men hun tilbringer da det meste af sin tid på 2 ben, legende, løbende, på legeplads, i vuggestue. Så synes ikke du kan sige, at fordi et barn får lov at bruge et digitalt medie ind i mellem så er det lig med, de altid sidder på deres flade.
Vi må jo også følge med tidsalderen. Jeg synes ikke børn skal bruge spilkonsoller for meget, og det er der afgjort nogen børn der gør, men jeg synes heller ikke det skal afskæres dem, for der findes faktisk rigtig mange gode læringsprogrammer, og programmer der er gode for finmotorikken. Det skal man heller ikke glemme.
Anmeld