Er det mg der er blevet for "gammeldags"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har dit barn en Ipad? Eller bruger din?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.484 visninger
77 svar
0 synes godt om
28. december 2012

Hvem?

Efter at have set tonsvis af billeder fpå FB af børn, der sidder med div. Ipads, Iphones osv, blir jeg simpelthen nød til, at spørge - jeg har to drenge på 2,5 år og på 2 år - og de har ALDRIG bare rørt ved en Ipad ( vi ejer ikke en gang én), min Iphone er MIN og den spiller mine børn ikke på (har desuden heller ingen spil på den), de ser ikke fjernsyn og heller ej bruger computer....

Er det mig der er lost?

Hvorfor skal vores børn vokse om i en multimedie-liderlig-verden, hvor fritiden bruges på røven, istedet for i vandpytter eller solskin?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2012

Nadia&Daniel

Hvem? skriver:

Efter at have set tonsvis af billeder fpå FB af børn, der sidder med div. Ipads, Iphones osv, blir jeg simpelthen nød til, at spørge - jeg har to drenge på 2,5 år og på 2 år - og de har ALDRIG bare rørt ved en Ipad ( vi ejer ikke en gang én), min Iphone er MIN og den spiller mine børn ikke på (har desuden heller ingen spil på den), de ser ikke fjernsyn og heller ej bruger computer....

Er det mig der er lost?

Hvorfor skal vores børn vokse om i en multimedie-liderlig-verden, hvor fritiden bruges på røven, istedet for i vandpytter eller solskin?

De har en Ipad på hver stue i Laura's vuggestue - så hun ved hvordan den virker  og farmor har også en.. Vi har snakket om at købe en, for man kan få mange (gratis) ting og sager på den, som kan bruges lærerigt..

Anmeld

28. december 2012

Frøken J.

Hvem? skriver:

Er det mig der er lost?

Jeg har lidt svært ved at følge din tankegang Fordi et barn fra tid til anden bruger en Ipad, er det da ikke ensbetydende med de vokser op på røven og aldrig er ude at lege. Det synes jeg er en lidt ærgerlig konklusion at drage, når du ikke ved, om det er tilfældet

Rose får lov at sidde med min telefon og se Pingu nogen gange. Når hun er pylret og træt, men det er for tidligt at komme i seng, er det det eneste der virker - slappe lidt af med pingu. Men hun tilbringer da det meste af sin tid på 2 ben, legende, løbende, på legeplads, i vuggestue. Så synes ikke du kan sige, at fordi et barn får lov at bruge et digitalt medie ind i mellem så er det lig med, de altid sidder på deres flade.

Vi må jo også følge med tidsalderen. Jeg synes ikke børn skal bruge spilkonsoller for meget, og det er der afgjort nogen børn der gør, men jeg synes heller ikke det skal afskæres dem, for der findes faktisk rigtig mange gode læringsprogrammer, og programmer der er gode for finmotorikken. Det skal man heller ikke glemme.

Anmeld

28. december 2012

Den lykkelige

Jeg synes det lidt "ekstremt" som du skriver det.. det ikke enten eller for mig.. min datter elsker også solskin, vandpytter osv som du skriver.. men mener også at det andet er en del af den verden vi lever i..
Jeg får en Ipad af mine forældre til foråret og der må hun hjertens gerne spille på den.. Skal jo ikke sidde hele dagen!!!!
men engang imellem ser jeg intet problem i.. Lige som hun får lov at se tegnefilm på cpmputer inden hun skal sove, hun slapper af og hygger sig med det! Men i dagtimerne tonser hun rundt og leger.. synes der skal være plads og ok med begge ting!

Anmeld

28. december 2012

4kløver

Har ingen selv. Men i min datters børnehave har de en som børnene spiller på. Tror vi må se det i øjnene at det er fremtiden

Anmeld

28. december 2012

Hvem?

Jeg har lidt svært ved at følge din tankegang Fordi et barn fra tid til anden bruger en Ipad, er det da ikke ensbetydende med de vokser op på røven og aldrig er ude at lege. Det synes jeg er en lidt ærgerlig konklusion at drage, når du ikke ved, om det er tilfældet

Rose får lov at sidde med min telefon og se Pingu nogen gange. Når hun er pylret og træt, men det er for tidligt at komme i seng, er det det eneste der virker - slappe lidt af med pingu. Men hun tilbringer da det meste af sin tid på 2 ben, legende, løbende, på legeplads, i vuggestue. Så synes ikke du kan sige, at fordi et barn får lov at bruge et digitalt medie ind i mellem så er det lig med, de altid sidder på deres flade.

Vi må jo også følge med tidsalderen. Jeg synes ikke børn skal bruge spilkonsoller for meget, og det er der afgjort nogen børn der gør, men jeg synes heller ikke det skal afskæres dem, for der findes faktisk rigtig mange gode læringsprogrammer, og programmer der er gode for finmotorikken. Det skal man heller ikke glemme.

Nej nej, men når man gang på gang ser det samme barn / forældre, der skriver at barnet er SÅ glad for den dersens Ipad og bruger SÅ meget tid med det, tænker jeg at det er en løsning for dovne forældre der absolut ikke gavner barnet -

At man som forældre kan finde ud af at bruge den i passende omfang er noget helt andet

Anmeld

28. december 2012

Hvem?

4kløver skriver:

Har ingen selv. Men i min datters børnehave har de en som børnene spiller på. Tror vi må se det i øjnene at det er fremtiden

I BH?

Hold da op........ Det da vildt at man allerede har sådan noget der..... phu....

Anmeld

28. december 2012

Den lykkelige

Hvem? skriver:

I BH?

Hold da op........ Det da vildt at man allerede har sådan noget der..... phu....

Synes du det vildt de har det i BH? Har de også i samtlige vuggestuer jeg har hørt om her i kommunen!

Anmeld

28. december 2012

B&J

min dreng skal også starte i børne have og der har de en ipad jeg stod lidt med åben mund troede jeg slet ikkeman havde og slet ikke i den sfo jeg er i jo jo de har også og op til flere forskellige hvor børne klikker på hvor de er gået hen eller om de er gået hjem osv død smart..

vi har dog ingen i pad eller iphone.... men jeg har en alm android og der har jeg 3 spil på til daniel en med rasmus klump og en med hugo og en med en kat hvor man skal løse opgaver .....

men han tager ikke vores mobil eller noget han spør pænt og han er 2år og 8mdr

Anmeld

28. december 2012

Den lykkelige

Hvem? skriver:

I BH?

Men hvorfor "phu"??? Hvad er så forfærdelig ved det i din verden? Altså vi snakker om at det bliver brugt med måde.. Hvad er problemet i det tænker du?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.