Er det mg der er blevet for "gammeldags"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2012

SaNiNa

blomst84 skriver:

Teknologien er kommet for at blive og vores børn kommer til at vokse op i et højteknologisk samfund  Så i stedet for at være "bange" for de nye tiltag såsom ipads osv, så tag det positive ting ud fra man kan bruge... Og vi skal huske ikke at gøre vores børn bange for disse elektroniske værktøjer, men derimod støtte dem til at møde den virkelig verden med selvtillid  Så jeg er helt indforstået med at miN datter på 2 år kan bruge en iPad, og hun har også sin egen... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2012

Bshizzle

Min søn som lige er blevet 7 år har en Tablet og en Bærbar.. Samt får han lov til at spille på min Iphone. 

Han ELSKEDE allerede som 1 årlige at sidde på skødet af os og se film/musik på computeren.. 

Og min anden søn på 1 år får osse lov til at sidde på skødet og lege med min IPhone 

Anmeld

29. december 2012

Lise

Jeg synes det virker som en gammeldags tankegang, du har  Vores børn bliver nu engang født ind i en verden der er fyldt med teknologi - computere bruger til alt overalt. Så kan vi sagtens sidde her og tænke "da JEG var barn...", men det ændrer jo ikke tingene

Vi har ikke en iPad - nok mest fordi det ikke lige er det jeg først vil kaste 3000 kr efter. Men min mor har en, så når hun er på besøg, eller vi er hos hende, så leger de med den. Det er mest Casper på 2 år og 9 mdr der leger med den, og han er ved at blive rigtig dygtig til det. Storebror Simon på 5½ år leger også af og til med den, men han er mere til at tegne med rigtige tuscher, lege med togbaner og binde snore fast til alting, end han er til computere.

Vi har en iPod som de begge har fri adgang til. På den har vi samme apps, den er jo bare meget mindre. De leger sjældent med den, men vi har den altså. Og så har Simon en Nintendo, der aldrig bliver brugt.

De får ikke lov at bruge vores iPhones, men mest fordi at vi er bange for at de smadrer dem.

Jeg synes det er fint at de bliver dygtige til at bruge tingene. Det er fremtiden, og jo hurtigere de lærer at bruge computere mv., des lettere er det for dem. Og selvom de kan bruge computere, så kan de også være børn der leger ude og slår hul på knæet, kravler i træer og cykler stærkt

Anmeld

30. december 2012

MaleneJensen

Hvem? skriver:

Efter at have set tonsvis af billeder fpå FB af børn, der sidder med div. Ipads, Iphones osv, blir jeg simpelthen nød til, at spørge - jeg har to drenge på 2,5 år og på 2 år - og de har ALDRIG bare rørt ved en Ipad ( vi ejer ikke en gang én), min Iphone er MIN og den spiller mine børn ikke på (har desuden heller ingen spil på den), de ser ikke fjernsyn og heller ej bruger computer....

Er det mig der er lost?

Hvorfor skal vores børn vokse om i en multimedie-liderlig-verden, hvor fritiden bruges på røven, istedet for i vandpytter eller solskin?

Herhjemme har vores pige ingen og vi har heller ikke og ønsker heller ingen...

Min kæreste og jeg har det som dig med vi ikke kan se nogle grund til børn skal vokse op med sådan en istedet for af bruge deres fantasi og lege med deres legesager som de har massere af...

Syns ikke man ser ret mange børn i dag der kan sidde og lege ret længe a gangen uden de lige pludselig skal have en spillemaskine eller noget i hånden..

Meen det bare vores mening

Anmeld

30. december 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Hvem? skriver:

Efter at have set tonsvis af billeder fpå FB af børn, der sidder med div. Ipads, Iphones osv, blir jeg simpelthen nød til, at spørge - jeg har to drenge på 2,5 år og på 2 år - og de har ALDRIG bare rørt ved en Ipad ( vi ejer ikke en gang én), min Iphone er MIN og den spiller mine børn ikke på (har desuden heller ingen spil på den), de ser ikke fjernsyn og heller ej bruger computer....

Er det mig der er lost?

Hvorfor skal vores børn vokse om i en multimedie-liderlig-verden, hvor fritiden bruges på røven, istedet for i vandpytter eller solskin?

Her hjemme har vi ingen i pad. Og mine børn får heller ikke lov at spille på min tlf.
De får lov at se lidt tv om dagen men noget vi styrter. Vores ældste på 4 år har ds i spille maskine men bruger den næsten aldrig.

Min mening er at børn skal lege med hinanden og deres legetøj samt ude.

Er vi afsted nogle steder der har spille maskiner viser dem ældste da interesse og prøver også deres. Den yngste er 21 mdr og gider ikke

Anmeld

30. december 2012

sarahb

Ja det har de, de fik begge en ipad mini i julegave.
Den spiller de på, tegner på, ser film på osv.
Det er ikke en der er fremme hele dagen overhoved. De elsker at lege med deres legetøj og vi er en meget aktiv familie, som er ude og gå ofte eller cykle, børn deltager i madlavningen, i forlystelser osv.
Men hvis de lige har brug for det så har de den fremme og sidder og spiller, ligger puslespil, tegner, ser en film eller så. Min søn på 2 har et spil med forskellig farvet mus, hvor han selv skal lære farverne og det synes han er så sjovt og har lært farverne af det spil SUPER hurtigt.
Og ja vi har altså siddet også og øvet farver meget ofte.
Det er et fedt supplement, og ja vi lever altså i 2013 snart og det er altså fremtiden både i skoler men også i inst.

Anmeld

4. januar 2013

Brams

Hvem? skriver:

Er det mig der er lost?

Lidt sjov konklusion, at fordi et barn har en iPad eller låner sine forældres telefon, så bliver de straks dømt dovne - som nogle der ikke er udenfor at lege og kun sidder ned

Hjemme hos os har Lærke (3 år) haft sin egen Ipod Touch siden hun var 2½ år og vi har i familien en iPad som er vores alle sammens og som vi alle må bruge når vi har lyst.

Det betyder IKKE, at Lærke sidder ned indenfor hele dagen og ikke vil ud og lege. Hun elsker at lege udenfor og for den sags skyld også indenfor med en masse andre ting (køkken, dukker, dukkehus, perler, Pet Shops, klæd-ud ting osv. osv.).

Derudover synes jeg, at der er mange fordele ved, at de så tidligt bliver introduceret til elektroniske medier (som er nødvendige for deres viderefærd her i verden, for det kommer man jo ligesom ikke rigtig udenom i dagens danmark):

• de bliver hurtigere fortrolige med iPad, PC eller lign., dette giver et godt forspring senere hen.
  • der er RIGTIG MANGE lærerige spil som fortæller børn om både farver, former, tal, dyr osv.
  • når man kommer træt hjem fra BH efter at have leget ude en hel dag, så kan man måske godt trænge til enten at se lidt TV eller spille lidt på f.eks. en iPad

Trine

Anmeld

4. januar 2013

Rikke, Liam & Linus

Min søn er 3,5 år og går i skovebørnehave, og når han kommer hjem får han lov til at se tegnefilm på fjernsynet. Og det har jeg det absolut ikke dårligt med. 

Han elsker at lege udendørs og med sit legetøj.

Jeg vil faktisk sige at meget af det såkaldte legetøj man kan få nu til dags er langt mere fordummende end at se f.eks. fjernsyn. Der fines så meget legetøj som bare skal have et batteri i røven og slet ikke bidrager til krativ tænkning eller læring. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.