OMG! nye regler om kontant hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2013

Muhmi

KTP86 skriver:

Man kan ikke leve af kærlighed og kildevand. Det handler ikke om være nærrig,men realistisk udfra de udgifter man nu engang har,så må man jo tage stilling til om man har råd til at være gift,og snart skal man måske også tage stilling til om man har råd til at være samboene. Hvis kærlighed var nok,så eksisterede den her debat slet ikke.

Hvis man tager så mange overvejelser med når man vælger at blive gift eller flytte sammen, så kan man også styre en økonomi som folk BURDE kunne leve af... At folk så skal have råd til bil, dyre abonnementer hist og her, tøjindkøb og div. ting kan og vil da aldrig skulle være statens problem... Man kan sagtens leve af det som staten fremlægger.. Min veninde og hendes mand sidder i det problem lige nu og hvis det ikke var fordi de havde sat sig for dyrt i deres lejlighed, altså, de tænkte ikke fremadrettet, så ville de sagtens kunne få tingene til at løbe rundt. Nu er de bare så uheldige at de valgte at købe bil og få en lejlighed hvor huslejen er på 10.000,- om måneden...

Men de valgte at gifte sig lige meget hvad, for de ELSKER hinanden og de har da ikke tænkt sig at flytte fra hinanden og lade sig skille, fordi de lige nu sidder med røven i postkassen og manden er uden arbejde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2013

Muhmi

Laulund87 skriver:

Jeg kunne få 2500 kr mere i førtidspension, før skat, hvis vi ikke var gift.. Men det skænker jeg da ikke en tanke i hverdagen

Præcis og hvorfor skulle man det? Hvis man bliver gift fordi man elsker hinanden så er økonomi da det sidste man tænker på...

Anmeld

2. januar 2013

Isaac's mor

Muhmi skriver:

Hvis man tager så mange overvejelser med når man vælger at blive gift eller flytte sammen, så kan man også styre en økonomi som folk BURDE kunne leve af... At folk så skal have råd til bil, dyre abonnementer hist og her, tøjindkøb og div. ting kan og vil da aldrig skulle være statens problem... Man kan sagtens leve af det som staten fremlægger.. Min veninde og hendes mand sidder i det problem lige nu og hvis det ikke var fordi de havde sat sig for dyrt i deres lejlighed, altså, de tænkte ikke fremadrettet, så ville de sagtens kunne få tingene til at løbe rundt. Nu er de bare så uheldige at de valgte at købe bil og få en lejlighed hvor huslejen er på 10.000,- om måneden...

Men de valgte at gifte sig lige meget hvad, for de ELSKER hinanden og de har da ikke tænkt sig at flytte fra hinanden og lade sig skille, fordi de lige nu sidder med røven i postkassen og manden er uden arbejde...

Så ender de jo nok bare med at flytte i en lille lejlighed i stedet eller finde jobbet hvor man tjener kassen, ellers kan det jo ikk lade sig gøre.... Det ville det i hvertfald ikk herhjemme, ved ikk hva faen vi skulle gøre hvis den lov kommer, ikk så længe jeg er på barsel i hvertfald....

Men det handler jo ikk om folk ikk elsker hinanden, men at det simpelthen bare ikk kan fungere økonomisk... Det ender med DK ikk har "råd" til at lave flere børn jo :/

Anmeld

2. januar 2013

Muhmi

Sophie.Hammershøy skriver:

Så ender de jo nok bare med at flytte i en lille lejlighed i stedet eller finde jobbet hvor man tjener kassen, ellers kan det jo ikk lade sig gøre.... Det ville det i hvertfald ikk herhjemme, ved ikk hva faen vi skulle gøre hvis den lov kommer, ikk så længe jeg er på barsel i hvertfald....

Men det handler jo ikk om folk ikk elsker hinanden, men at det simpelthen bare ikk kan fungere økonomisk... Det ender med DK ikk har "råd" til at lave flere børn jo :/

Men det vil heller ikke fungere hvis de fjerner kontanthjælpen helt, vel?

For det er det de i sidste ende bliver nødt til at gøre fordi vi som danskere er så vant til at få hjælp fra kommunen af...

Vi kan ikke blive ved med at leve i et velfærds-samfund og stadig blive ved med at kræve bedre pleje af vores ældre, bedre skoler, bedre uddannelses-system, su, dejlige børnehaver, nye veje, bedre indkøbsmuligheder, det bliver folk nødt til at indse! Vi kræver og kræver som folk i det danske land, ganske enkelt fordi vi er blevet forvente.. Vi bliver nødt til at indse at vores (Den danske) økonomi ikke kan HOLDE til at vi bliver ved med at kræve og slet ikke når hele verdenøkonomien ser ud som den gør lige pt.

VI må stramme op, ikke forvente at der bliver strammet op for os!

Anmeld

2. januar 2013

Isaac's mor

Muhmi skriver:

For det er det de i sidste ende bliver nødt til at gøre fordi vi som danskere er så vant til at få hjælp fra kommunen af...

Vi kan ikke blive ved med at leve i et velfærds-samfund og stadig blive ved med at kræve bedre pleje af vores ældre, bedre skoler, bedre uddannelses-system, su, dejlige børnehaver, nye veje, bedre indkøbsmuligheder, det bliver folk nødt til at indse! Vi kræver og kræver som folk i det danske land, ganske enkelt fordi vi er blevet forvente.. Vi bliver nødt til at indse at vores (Den danske) økonomi ikke kan HOLDE til at vi bliver ved med at kræve og slet ikke når hele verdenøkonomien ser ud som den gør lige pt.

Så alle som ikk er færdig udd. og med fastjob, simpelthen ikk har råd til at få børn.... Det sgu synd! :/
Lige nu er jeg på kontanthjælp, det har jeg ikk krævet (da jeg er under udd.) Men fordi jeg på min barsel jo er tvunget til det, for sådan er reglen.. De kunne jo bare ha blevet ved med at gi mig SU, hvis det at jeg kommer på kontanthjælp er så stort et problem.. Men sådan hænger det jo ikk sammen :/

Anmeld

2. januar 2013

KTP86

Muhmi skriver:

Enig Men det er desværre ikke sådan det hænger sammen. 

Anmeld

2. januar 2013

Muhmi

Så alle som ikk er færdig udd. og med fastjob, simpelthen ikk har råd til at få børn.... Det sgu synd! :/
Lige nu er jeg på kontanthjælp, det har jeg ikk krævet (da jeg er under udd.) Men fordi jeg på min barsel jo er tvunget til det, for sådan er reglen.. De kunne jo bare ha blevet ved med at gi mig SU, hvis det at jeg kommer på kontanthjælp er så stort et problem.. Men sådan hænger det jo ikk sammen :/

Vi har da råd til at få børn? Jeg kan ikke se hvorfor vi ikke skulle have råd til det?

Lige nu er vores samfund i lavkonjunktur, faktisk hele verdenen er det men det betyder ikke at det ikke vil stige igen.. Og det vil det selvfølgelig... For det er sådan vores økonomi fungerer og altid har fungeret... Der er perioder med højkonjunktur og perioder med lavkonjunktur, da vi var børn var vi midt i en konjunktur stigning siden krigen i Vietnam (For der skal desværre krig til at få økonomien til at hænge sammen, nogle gange) og vores forældre blev da stadig ved med at producere børn? Ja, man lavede ikke 10-13 stykker som dengang i 30'erne, men i 30'erne kunne man have 10 børn uden at der skete en dyt ved det?

Hvorfor skulle man ikke kunne blive ved med at få børn nu?

Vores børn behøver ikke Ipads, mobiler, fancy nyt tøj, nye cykler og alt det som man jo virkelig gerne vil give sine børn.. Men hvis pengene ikke er til de dyre ting, så betyder det da ikke man ikke har råd til at have børn, men selvfølgelig vil nogle altid have mere råd til det end andre...

Anmeld

2. januar 2013

Muhmi

KTP86 skriver:

Enig Men det er desværre ikke sådan det hænger sammen. 

Så vil jeg meget gerne høre din mening om hvordan du mener det egentlig hænger sammen.....

Anmeld

2. januar 2013

isabellasmor

Muhmi skriver:

Det kan de da... Hvis folk ikke er så, undskyld mig, pisse nærrige, så gifter de sig da uanset hvad det kommer til at "koste" dem i fremtiden... Hvis folk VIRKELIG gifter sig af kærlighed, så er det da slet ikke en tanke der flyver igennem deres hovede og hvis folk flytter sammen fordi de VIRKELIG elsker hinanden, så må det vel være på samme måde...

Den der udtalelse holder altså ikke... Hvis folk mener de er skabt for hinanden, så burde økonomi overhovedet ikke være en hindring...

Ej den holder ikke helt den der synes jeg..... når man vælger at få børn, vælger ar blive gift, vælger et helt nyt karrieremål , altså, store vigtige ting i livet, så synes jeg da kun det er ansvarligt at finde ud af om tingene kan lade sig gøre økonomisk! Alt andet er i mine øjne uansvarligt 

Anmeld

2. januar 2013

Muhmi

isabellasmor skriver:

Ej den holder ikke helt den der synes jeg..... når man vælger at få børn, vælger ar blive gift, vælger et helt nyt karrieremål , altså, store vigtige ting i livet, så synes jeg da kun det er ansvarligt at finde ud af om tingene kan lade sig gøre økonomisk! Alt andet er i mine øjne uansvarligt 

Det er da absolut heller ikke særlig ansvarligt at regne med at staten nok skal hjælpe én igennem ens regnvejrsdage...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.