Så alle som ikk er færdig udd. og med fastjob, simpelthen ikk har råd til at få børn.... Det sgu synd! :/
Lige nu er jeg på kontanthjælp, det har jeg ikk krævet (da jeg er under udd.) Men fordi jeg på min barsel jo er tvunget til det, for sådan er reglen.. De kunne jo bare ha blevet ved med at gi mig SU, hvis det at jeg kommer på kontanthjælp er så stort et problem.. Men sådan hænger det jo ikk sammen :/
Vi har da råd til at få børn? Jeg kan ikke se hvorfor vi ikke skulle have råd til det?
Lige nu er vores samfund i lavkonjunktur, faktisk hele verdenen er det men det betyder ikke at det ikke vil stige igen.. Og det vil det selvfølgelig... For det er sådan vores økonomi fungerer og altid har fungeret... Der er perioder med højkonjunktur og perioder med lavkonjunktur, da vi var børn var vi midt i en konjunktur stigning siden krigen i Vietnam (For der skal desværre krig til at få økonomien til at hænge sammen, nogle gange) og vores forældre blev da stadig ved med at producere børn? Ja, man lavede ikke 10-13 stykker som dengang i 30'erne, men i 30'erne kunne man have 10 børn uden at der skete en dyt ved det?
Hvorfor skulle man ikke kunne blive ved med at få børn nu?
Vores børn behøver ikke Ipads, mobiler, fancy nyt tøj, nye cykler og alt det som man jo virkelig gerne vil give sine børn.. Men hvis pengene ikke er til de dyre ting, så betyder det da ikke man ikke har råd til at have børn, men selvfølgelig vil nogle altid have mere råd til det end andre...
Anmeld