OMG! nye regler om kontant hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2013

Muhmi

Mettefpigen skriver:

Nej men hvis man dårligt nok har råd til regninger så har man da ikk råd til børn....

Vi har fint råd til regninger, mad, 2*husleje, vi venter nummer 2 til Februar og vi er begge på su... Ja vi lever ikke som konger og dronninger, men vi klarer os ganske udemærket...

Jeg kan virkelig ikke se hvad folk har at klage sig over...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2013

wamse

Jeg kan sagtens forstå, hvis man ikke gifter sig pga økonomien. Jeg ville da på ingen måde vælge at sætte mig selv så dårlig økonomisk, at jeg ville have svært ved at opretholde en rimelig levestandard for mine børn, "bare" fordi at jeg vil giftes

Jeg kan sagtens elske min kæreste uden at det indebærer at vi er gift, og hvis vi så skulle være ret presset økonomisk, så ville det sgu heller ikke fremme noget godt i forholdet.

Jeg har i forvejen en ret elendig økonomi af forskellige årsager i min fortid. Som nogle af jer er inde på, så kunne man jo "bare" lade være med at sætte sig hårdt, men godt for jer, at i har kunnet forudsige alle de knubs som livet kan give, også af økonomisk karakter ................

Ud over det, så gifter jeg mig sgu aldrig igen, det er da ihvertfald en fejl jeg har lært af

Anmeld

2. januar 2013

Mettefpigen

Muhmi skriver:

Vi har fint råd til regninger, mad, 2*husleje, vi venter nummer 2 til Februar og vi er begge på su... Ja vi lever ikke som konger og dronninger, men vi klarer os ganske udemærket...

Jeg kan virkelig ikke se hvad folk har at klage sig over...

Nu er der også meget forskel på folk... hvor mange penge man ville have, hvor mange regninger man har... I har jo også flere penge end vi ville have..

Anmeld

2. januar 2013

Muhmi

wamse skriver:

Jeg kan sagtens forstå, hvis man ikke gifter sig pga økonomien. Jeg ville da på ingen måde vælge at sætte mig selv så dårlig økonomisk, at jeg ville have svært ved at opretholde en rimelig levestandard for mine børn, "bare" fordi at jeg vil giftes

Jeg kan sagtens elske min kæreste uden at det indebærer at vi er gift, og hvis vi så skulle være ret presset økonomisk, så ville det sgu heller ikke fremme noget godt i forholdet.

Jeg har i forvejen en ret elendig økonomi af forskellige årsager i min fortid. Som nogle af jer er inde på, så kunne man jo "bare" lade være med at sætte sig hårdt, men godt for jer, at i har kunnet forudsige alle de knubs som livet kan give, også af økonomisk karakter ................

Ud over det, så gifter jeg mig sgu aldrig igen, det er da ihvertfald en fejl jeg har lært af

Havde det været for 2½ år siden, så havde Anders og jeg også siddet i en skidt situation fordi vi havde taget mange dumme lån og ladet være med at betale osv. hvis vi havde siddet på su begge to... Men vi har levet af praktisk taget ingenting de sidste 1½-2 år for at rette op på alle de fejl vi har lavet og det betyder at vi nu kan sidde med god samvittighed og have to huslejer og snart 2 børn...

Det kræver sin mand at komme op af det hul og det kræver noget at indrømme for sig selv at man måske har gravet hullet dybere end man kunne klare, men hvis man er villig til at indstille sig på en levestandard der er ret minimal så kan det sagtens lade sig gøre og jeg er simpelthen så glad for at vores hul ikke kunne blive dybere dengang, så vi simpelthen blev nødt til at komme op af det igen...

Og det skal lige hilses at siges at vi har levet af sten, og koldt vand mens vi har haft Silas, men ifølge hans udvikling så har han aldrig manglet noget

Anmeld

2. januar 2013

raca

Helt ærligt! Jeg får ca 9500 udbetalt på kontanthjælp, og hvis min kæreste kunne få 2500 kr mere om måneden og jeg mistede mine penge så ville det kunne fungere?? Ajj... Og fordi man har gået ledig i 2 år er ikk ensbetydende med at man ikk leder på livet løs... Jeg har gået ledig i 2 måneder og jeg har kunne søge 5 jobs.... Det er ikk nemt.. Og at komme kontanthjælp er da noget som sker rimelig hurtigt hvis du mister dit job, du skal da ikk have været ledig i 2 år....

jeg ved godt at dagpengereglerne er ændret så det tager længre tid at være dagpenge berettiget.

men man har altså 2 år på dagpenge.. og man må da antage at folk har været i A-kasse.

og jo hvis jeg bliver ledig har jeg 2 år på dagpenge, da jeg er i A-kasse.

og nu du er ledig ved du jo hvor længe det vare inden du ikke kan modtage offenlige ydelser også må du jo bare læse vidre, eller så må i flytte, det kan ikke være det offenliges opgave at forsøge dig, når du ikke ønsker at ændre på jeres nuværende økonomiske vilkår, selvom dine livsvilkår er ændret.

Anmeld

2. januar 2013

Muhmi

Mettefpigen skriver:

Nu er der også meget forskel på folk... hvor mange penge man ville have, hvor mange regninger man har... I har jo også flere penge end vi ville have..

Det er der helt klart, men prøv at læse mit svar til wamse, forklarer jeg lidt hvorfor jeg mener som jeg gør

Og det er ikke fordi jeg skal sidde og spille hellig eller noget herinde... Men jeg VED bare at det kan lade sig gøre at komme ud af alle de dumme regninger sådan så man netop kan sidde og sige.. Puha, vi skal nok klare den...

Anmeld

2. januar 2013

Mettefpigen

raca skriver:

jeg ved godt at dagpengereglerne er ændret så det tager længre tid at være dagpenge berettiget.

men man har altså 2 år på dagpenge.. og man må da antage at folk har været i A-kasse.

og jo hvis jeg bliver ledig har jeg 2 år på dagpenge, da jeg er i A-kasse.

Så er jeg mere med... Men nej det er ikk alle folk der har været medlem af en a-kasse....

Anmeld

2. januar 2013

Mettefpigen

Muhmi skriver:

vi

Det er der helt klart, men prøv at læse mit svar til wamse, forklarer jeg lidt hvorfor jeg mener som jeg gør

Og det er ikke fordi jeg skal sidde og spille hellig eller noget herinde... Men jeg VED bare at det kan lade sig gøre at komme ud af alle de dumme regninger sådan så man netop kan sidde og sige.. Puha, vi skal nok klare den...

Vi har gjort alt hvad vi kunne for at få vores regninger ned og ville stadig have minus når alt er betalt hvis vi kun havde kærestens penge...

Anmeld

2. januar 2013

raca

Mettefpigen skriver:

Så er jeg mere med... Men nej det er ikk alle folk der har været medlem af en a-kasse....

jammen så ligger de som de har redt. det kan jeg virkelig ikke havde ondt af folk der ikke har gidet og forskire sig.

hvis jeg havde undladt at betale mine husforskiringer og der var rørskade, var det så også komunens opgave at lave det for mig?

Anmeld

2. januar 2013

morethanperfect

Muhmi skriver:

Okay... Jeg kan absolut ikke få de tal til at gå op i mit hovede

...hus leje , mobiler , varme , el , tv , internet , a-kasse , dagpleje , tog kort osv..

Huslejen er på 4000,-

Varme, vand og el tænker jeg ligger omkring de 2000,-

Telefoner omkring 1000,- (Hvis i har dyre abonnementer)

A-kasse (For én) omkring 600,-

Togkort omkring 6-700,-

Internet ca. 499 (Hvis man har den dyre og meget meget hurtige løsning)

Tv ligger omkring 299,-

Så jeres dagpleje koster omkring 5-6000,- om måneden?? 

Det er en super dyr dagpleje og altså, hvis du er på kontanthjælp og han "kun" får 12.000,- udbetalt så burde i kunne få jeres dagpleje reduceret HELT vildt ved at få tildelt friplads

Hovsa glemte helt jeres lån... Men lad os så sige at i betaler 4-5000,- af på lån, det er jo også helt vildt så..

Hus leje - 4000 .. Vi betaler 4500 de næste 2 år fordi vi betaler af på indskuddet 

Vand - 1500 .

El, tv og net - 3500 , hver 3 mdr. ( 1.166 om mdr.)

Telefoner - 1000 da vi betaler af på dem .

Akasse - 600 ja .

Tog kort - 700.

Dagpleje - 1500 .

Licens - øh , 220 tror jeg .

Næsten 4000 i lån .. - Okay .. Mit regnstykke går ikke helt op kan jeg godt se Næsten 15000 har vi udgifter for ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.