OMG! nye regler om kontant hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2013

Mettefpigen

raca skriver:

jammen så ligger de som de har redt. det kan jeg virkelig ikke havde ondt af folk der ikke har gidet og forskire sig.

hvis jeg havde undladt at betale mine husforskiringer og der var rørskade, var det så også komunens opgave at lave det for mig?

Nu kan der jo være forskellige grunde til at man ikk har været det... Personligt har jeg haft problemer med dem så derfor var jeg ikk sikret da jeg blev arbejdsløs.... Og du kan ikk sammenligne de 2 ting med hinanden da der er forskellige regler....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2013

Muhmi

Mettefpigen skriver:

Vi har gjort alt hvad vi kunne for at få vores regninger ned og ville stadig have minus når alt er betalt hvis vi kun havde kærestens penge...

Men ville i virkelig KUN have kærestens penge?

Ved ikke hvor gammel du er, men din kontanthjælp ville jo være mindre ja, alt efter hvad han tjener, men den ville jo ikke forsvinde helt... Og altså, så er det jo at man vader ind i banken og siger, vi får mindre udbetalt og derfor bliver vi nødt til at betale mindre til vores lån, basta bum... De kan jo godt se at der lige pludselig er mindre at gøre med og i skal jo leve, ellers kan i jo slet ikke betale dem...

Anmeld

2. januar 2013

isabellasmor

Muhmi skriver:

Igen... Hvis man sidder og siger: Nej vi gifter os IKKE fordi det kunne jo være at én af os mistede vores job og kom på kontanthjælp!

Så er det en uansvarlig tankegang, fordi man REGNER med at staten altid er der til at hjælpe én...

Det vil den ikke altid være... Og slet ikke med den økonomi verdenen har lige for tiden.

Som sagt, herhjemme er vi begge på su så vi tager imod et statsejet tilbud, men vi sidder da ikke og klager os, fordi vi får hjælp til at komme igennem vores uddannelse, som så mange herinde gør.. Vi tager imod det med kyshånd og vi klarer os FINT med det vi får udbetalt fordi vi ikke har sat os for mere end hvad vi kan klare PÅ su...

Hvis man har flere regninger end man kan klare, så skulle man have tænkt på det før man tog alle de dumme lån alle mulige steder...

Der er vi enige. Jeg har tit hørt klager fra folk som ikke er kede af at gå ud og låne til et nyt tv, der kan jeg ikke lade være med og ryste på hovedet. 

men holder nu stadig på at folk der "bare" springer ud i ægteskab, UDEN at tænke over økonomien, er uansvarlige. 

Kan ikke se hvorfor du mener man er uansvarlig hvis man ikke gifter sig pga eksempelvis disse regler, men udover det er det helt fint og normalt at "få" en masse, som i selv gør? Forstår ikke hvor den store forskel fra , "det er helt fint" til "det er uansvarligt", er henne? Der er jo meget stor forskel på ok til totalt uansvarlig ...... 

Anmeld

2. januar 2013

Mettefpigen

Muhmi skriver:

Ved ikke hvor gammel du er, men din kontanthjælp ville jo være mindre ja, alt efter hvad han tjener, men den ville jo ikke forsvinde helt... Og altså, så er det jo at man vader ind i banken og siger, vi får mindre udbetalt og derfor bliver vi nødt til at betale mindre til vores lån, basta bum... De kan jo godt se at der lige pludselig er mindre at gøre med og i skal jo leve, ellers kan i jo slet ikke betale dem...

Ved ikk om den ville forsvinde helt men vi har haft en del problemer med kommunen så kører nu på anden måned uden indtægt så ved at det ikk ville køre med kun hans indtægt :-P

Men vi begynder (forhåbentlig) at læse her til sommer, så skal da ikk bekymre mig om det mere :-)

Anmeld

2. januar 2013

Mettefpigen

Muhmi skriver:

Hov er lige fyldt 24...

Anmeld

2. januar 2013

Muhmi

isabellasmor skriver:

Der er vi enige. Jeg har tit hørt klager fra folk som ikke er kede af at gå ud og låne til et nyt tv, der kan jeg ikke lade være med og ryste på hovedet. 

men holder nu stadig på at folk der "bare" springer ud i ægteskab, UDEN at tænke over økonomien, er uansvarlige. 

Kan ikke se hvorfor du mener man er uansvarlig hvis man ikke gifter sig pga eksempelvis disse regler, men udover det er det helt fint og normalt at "få" en masse, som i selv gør? Forstår ikke hvor den store forskel fra , "det er helt fint" til "det er uansvarligt", er henne? Der er jo meget stor forskel på ok til totalt uansvarlig ...... 

Jeg tror nu heller ikke folk bare springer ud i det uden at tænke sig lidt om og ja, det ville i min verden også være dybt uansvarligt... Men at man vælger at lade være med at flytte sammen eller gifte sig, fordi man ikke vil kunne klare øknomien på statens hjælp ER dybt uansvarligt, for så har man for det første et ALT for højt rådighedsbeløb om måneden, har taget alt for mange dumme lån og REGNER med at staten altid vil redde røven for én hvis den går i brand...

Og det er kan man bare ikke tillade sig i dagens Danmark

Anmeld

2. januar 2013

Muhmi

Mettefpigen skriver:

Ved ikk om den ville forsvinde helt men vi har haft en del problemer med kommunen så kører nu på anden måned uden indtægt så ved at det ikk ville køre med kun hans indtægt :-P

Men vi begynder (forhåbentlig) at læse her til sommer, så skal da ikk bekymre mig om det mere :-)

Det er også MEGA træls når man så ikke får de penge som man er blevet lovet, det kan jeg godt se.. Men du lever da endnu og det gør dine kære også, så tænker at jo, i kan godt LEVE af hans løn kun.. At i så skulle sætte jer billigere og få lavet jeres afbetaling på lån om, ja det er jo så en anden sag... Men ingen sulter i Danmark med mindre de selv vælger det

Anmeld

2. januar 2013

Loa

wamse skriver:

Men det er jo nemt nok at sidde her inde og sige det, men så tag ud i det system at fortæl, at man burde være i et andet system. Hvor havde i tænkt jer, at de som ikke kan arbejde så skal være?? Førtidspension er slet ikke nem at få, så hvad så??

Man "slipper" heller ikke udenom aktivering, bare fordi man selv mener, at man ikke kan arbejde, det skal der altså noget fagligt belæg for.

Jamen hvis man reelt ikke kan arbejde grundet et eller andet, så vurderer ens læge vel også at det forholder sig sådan, og så er der vel en boks man ryger ind i hvor man får penge fra? Førtidspension eller hvad ved jeg?

Det eneste jeg tænker er bare der selv udråbt mener de ikke kan arbejde, de kan modtage KH i den periode det nu kan lade sig gøre, derefter er det ærgerligt.
Man kan jo ikke bare gå hjemme fordi man selv mener man ikke kan/skal/bør arbejde..... Så gik jeg sgu også hjemme....

Anmeld

2. januar 2013

Mettefpigen

Muhmi skriver:

Det er også MEGA træls når man så ikke får de penge som man er blevet lovet, det kan jeg godt se.. Men du lever da endnu og det gør dine kære også, så tænker at jo, i kan godt LEVE af hans løn kun.. At i så skulle sætte jer billigere og få lavet jeres afbetaling på lån om, ja det er jo så en anden sag... Men ingen sulter i Danmark med mindre de selv vælger det

Haha har alt for meget minus så det desværre ikk.. Kan ikk låne mere i banken efter 2 flytninger på kort tid så ville ikk kunne flytte... Jaa det er sku lidt lortet med kommunen.... Men det er sku ikk nemt at finde et job, men så er jeg da heldig at jeg kan bygge videre på min uddannelse så msn har noget at stå op til de næste 2-3 1/2 år :-)

Anmeld

2. januar 2013

Loa

wamse skriver:

Men det er jo nemt nok at sidde her inde og sige det, men så tag ud i det system at fortæl, at man burde være i et andet system. Hvor havde i tænkt jer, at de som ikke kan arbejde så skal være?? Førtidspension er slet ikke nem at få, så hvad så??

Man "slipper" heller ikke udenom aktivering, bare fordi man selv mener, at man ikke kan arbejde, det skal der altså noget fagligt belæg for.

Jamen hvis man reelt ikke kan arbejde grundet et eller andet, så vurderer ens læge vel også at det forholder sig sådan, og så er der vel en boks man ryger ind i hvor man får penge fra? Førtidspension eller hvad ved jeg?

Det eneste jeg tænker er bare der selv udråbt mener de ikke kan arbejde, de kan modtage KH i den periode det nu kan lade sig gøre, derefter er det ærgerligt.
Man kan jo ikke bare gå hjemme fordi man selv mener man ikke kan/skal/bør arbejde..... Så gik jeg sgu også hjemme....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.