OMG! nye regler om kontant hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2013

KTP86

Tænk hvis folk udelukkene kunne gifte sig af kærlighed uden at skulle tænke på at den ene mister sin indtægtskilde. Og nu skal kærligheden have endnu en stopklods.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2013

Muhmi

Laulund87 skriver:

Det tal studsede også mig.. Vi bor i eget hus, har bil osv og vi har faste udgifter for ca 17.000 kr. Hvis man bor til leje og har udgifter for 16.000 kr burde man vist kunne skære voldsomt ned på det uden at lide nød

Også præcis det jeg tænker... Godt nok har vi ikke nogen bil og derfor ikke omkostningerne til sådan en... Men vi har to huslejer og vores økonomi ser ganske fornuftig ud...

Anmeld

2. januar 2013

morethanperfect

Muhmi skriver:

Altså.. Hvis i har regninger for 16.000,- om måneden, så vil jeg altså mene at i har sat jer for dyrt.. Det er i mine øjne et helt abnormt beløb.. Ikke fordi vi skal diskutere din økonomi... Men Anders og jeg har vores husleje 5300,- + vores hus, dvs. afbetaling+ forsikringer til huset alene, vi betaler to regninger af alt (varme, vand osv), forsikringer, fjernsyn, internet, vi har et barn, fire katte, 8 høns og vi er på su begge to og vi klarer os fint.. Ja selvfølgelig holder det ikke i længden at vi lige nu sidder med to huslejer, men det går faktisk over alt forventning... Hvis man har regninger for 16.000,- hver evig eneste måned, så vil jeg altså mene at man har for dyre vaner ift. indkøb, tøjvaner osv.

Det er hus leje , mobiler , varme , el , tv , internet , a-kasse , dagpleje , tog kort osv..

Det er UDEN tøj og mad

Tøj og mad der bruger vi højest 4000 om mdr .. 

Anmeld

2. januar 2013

Muhmi

KTP86 skriver:

Tænk hvis folk udelukkene kunne gifte sig af kærlighed uden at skulle tænke på at den ene mister sin indtægtskilde. Og nu skal kærligheden have endnu en stopklods.. 

Det kan de da... Hvis folk ikke er så, undskyld mig, pisse nærrige, så gifter de sig da uanset hvad det kommer til at "koste" dem i fremtiden... Hvis folk VIRKELIG gifter sig af kærlighed, så er det da slet ikke en tanke der flyver igennem deres hovede og hvis folk flytter sammen fordi de VIRKELIG elsker hinanden, så må det vel være på samme måde...

Den der udtalelse holder altså ikke... Hvis folk mener de er skabt for hinanden, så burde økonomi overhovedet ikke være en hindring...

Anmeld

2. januar 2013

Muhmi

morethanperfect skriver:

Det er hus leje , mobiler , varme , el , tv , internet , a-kasse , dagpleje , tog kort osv..

Det er UDEN tøj og mad

Tøj og mad der bruger vi højest 4000 om mdr .. 

Wow, det kan jeg slet ikke få til at hænge sammen... Hehe

Du er studerende ikke sandt?

Anmeld

2. januar 2013

morethanperfect

Laulund87 skriver:

Det tal studsede også mig.. Vi bor i eget hus, har bil osv og vi har faste udgifter for ca 17.000 kr. Hvis man bor til leje og har udgifter for 16.000 kr burde man vist kunne skære voldsomt ned på det uden at lide nød

se mit svar til muhmi

Anmeld

2. januar 2013

morethanperfect

Muhmi skriver:

Wow, det kan jeg slet ikke få til at hænge sammen... Hehe

Du er studerende ikke sandt?

nej på KH ... Vi betaler også af på lån ..

Anmeld

2. januar 2013

KTP86

Man kan ikke leve af kærlighed og kildevand. Det handler ikke om være nærrig,men realistisk udfra de udgifter man nu engang har,så må man jo tage stilling til om man har råd til at være gift,og snart skal man måske også tage stilling til om man har råd til at være samboene. Hvis kærlighed var nok,så eksisterede den her debat slet ikke.

Anmeld

2. januar 2013

Laulund87

Muhmi skriver:

Det kan de da... Hvis folk ikke er så, undskyld mig, pisse nærrige, så gifter de sig da uanset hvad det kommer til at "koste" dem i fremtiden... Hvis folk VIRKELIG gifter sig af kærlighed, så er det da slet ikke en tanke der flyver igennem deres hovede og hvis folk flytter sammen fordi de VIRKELIG elsker hinanden, så må det vel være på samme måde...

Den der udtalelse holder altså ikke... Hvis folk mener de er skabt for hinanden, så burde økonomi overhovedet ikke være en hindring...

Jeg kunne få 2500 kr mere i førtidspension, før skat, hvis vi ikke var gift.. Men det skænker jeg da ikke en tanke i hverdagen

Anmeld

2. januar 2013

Muhmi

nej på KH ... Vi betaler også af på lån ..

Okay... Jeg kan absolut ikke få de tal til at gå op i mit hovede

...hus leje , mobiler , varme , el , tv , internet , a-kasse , dagpleje , tog kort osv..

Huslejen er på 4000,-

Varme, vand og el tænker jeg ligger omkring de 2000,-

Telefoner omkring 1000,- (Hvis i har dyre abonnementer)

A-kasse (For én) omkring 600,-

Togkort omkring 6-700,-

Internet ca. 499 (Hvis man har den dyre og meget meget hurtige løsning)

Tv ligger omkring 299,-

Så jeres dagpleje koster omkring 5-6000,- om måneden?? 

Det er en super dyr dagpleje og altså, hvis du er på kontanthjælp og han "kun" får 12.000,- udbetalt så burde i kunne få jeres dagpleje reduceret HELT vildt ved at få tildelt friplads

Hovsa glemte helt jeres lån... Men lad os så sige at i betaler 4-5000,- af på lån, det er jo også helt vildt så..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.