OMG! nye regler om kontant hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2013

Isaac's mor

Muhmi skriver:

Vi har da råd til at få børn? Jeg kan ikke se hvorfor vi ikke skulle have råd til det?

Lige nu er vores samfund i lavkonjunktur, faktisk hele verdenen er det men det betyder ikke at det ikke vil stige igen.. Og det vil det selvfølgelig... For det er sådan vores økonomi fungerer og altid har fungeret... Der er perioder med højkonjunktur og perioder med lavkonjunktur, da vi var børn var vi midt i en konjunktur stigning siden krigen i Vietnam (For der skal desværre krig til at få økonomien til at hænge sammen, nogle gange) og vores forældre blev da stadig ved med at producere børn? Ja, man lavede ikke 10-13 stykker som dengang i 30'erne, men i 30'erne kunne man have 10 børn uden at der skete en dyt ved det?

Hvorfor skulle man ikke kunne blive ved med at få børn nu?

Vores børn behøver ikke Ipads, mobiler, fancy nyt tøj, nye cykler og alt det som man jo virkelig gerne vil give sine børn.. Men hvis pengene ikke er til de dyre ting, så betyder det da ikke man ikke har råd til at have børn, men selvfølgelig vil nogle altid have mere råd til det end andre...

Jamen så må i ha billig husleje eller et job med mange penge
For med vores økonomi herhjemme lige nu mens jeg er på barsel ville vi aldriiiiig kunne gifte os eller få fjernet min kontanthjælp.. Det ville der simpelthen ikk komme nok penge ud af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2013

Muhmi

Sophie.Hammershøy skriver:

Jamen så må i ha billig husleje eller et job med mange penge
For med vores økonomi herhjemme lige nu mens jeg er på barsel ville vi aldriiiiig kunne gifte os eller få fjernet min kontanthjælp.. Det ville der simpelthen ikk komme nok penge ud af.

Vi sidder med to huslejer... Altså en husleje og et hus som jeg ejer... Vi er begge på su...

Anmeld

2. januar 2013

Mettefpigen

morethanperfect skriver:

Vores husleje koster 4000 men han får 12.000 udbetalt om mdr.. Det ville da være helt umuligt for os og leve for hans løn alene .. Så hvis de regler går igennem ville vi være nødsaget til at gå fra hinanden 

Jaa det samme her.... Her arbejder han nat, som han skal til at ændre da det ikk fungere... Vi bor i et dyrt rækkehus men med penge fra os begge kan vi godt betale, men skulle jeg miste mine penge ville vi også være nødt til at flytte fra hinanden.....

Anmeld

2. januar 2013

isabellasmor

Muhmi skriver:

Det er da absolut heller ikke særlig ansvarligt at regne med at staten nok skal hjælpe én igennem ens regnvejrsdage...

Hmm.. Synes li man skal tænke over, at vi er vant til det er sådan. Jeg tror ikke man på Kh takker Gud og staten hver gang det bliver d. 1. For sådan er det, dem der ikke har et job, de kan søge om at få en løn for at søge et job/lave andre ting,, indtil de har fået et arbejde. Selvfølgelig er man taknemmelig. Men man er ikke utaknemmelig bare fordi man ikke skriver et takkebrev til staten hver gang man får aftensmad.

Men nu er man pludselig uansvarlig fordi man tager imod dette tilbud?? 

ej kan ikke følge dig.... 

Anmeld

2. januar 2013

Muhmi

Hmm.. Synes li man skal tænke over, at vi er vant til det er sådan. Jeg tror ikke man på Kh takker Gud og staten hver gang det bliver d. 1. For sådan er det, dem der ikke har et job, de kan søge om at få en løn for at søge et job/lave andre ting,, indtil de har fået et arbejde. Selvfølgelig er man taknemmelig. Men man er ikke utaknemmelig bare fordi man ikke skriver et takkebrev til staten hver gang man får aftensmad.

Men nu er man pludselig uansvarlig fordi man tager imod dette tilbud?? 

ej kan ikke følge dig.... 

Som altid når man diskuterer med dig, så finder du på et eller andet jeg har skrevet som jeg ikke har skrevet.... Ret irriterende for så kan man jo sådan set ikke diskutere med dig...

Jeg skrev IKKE at man var uansvarlig fordi man tager imod tilbudet, men man er uansvarlig hvis man bare regner med at staten hjælper én... Man kan sgu ikke regne med andre end ens nærmeste, dvs. én selv og ens mand, hvis lortet falder sammen... Det er en uansvarlig tankegang at have når man siger "Nå, ja, men vi er jo vant til at få hjælp" Det er uansvarligt altid at løbe til moar (staten) hver gang man falder og slår knæet.. OP igen og put selv et plaster på, det kan da ikke være så svært!

Anmeld

2. januar 2013

Mettefpigen

raca skriver:

jammen det er jo ikke rent den enes løn.. den der arbejder kan jo overtage den andens fradrag.. dette giver 2500 kr  som min mere.

og jo.. at ende på kontanthjælp er jo ikke noget der sker over natten.. man har gået ledig i 2 år uden at få et job.. også må man jo havde oplagt sin økonomi så man kan klare sig.. det kan aldrig blive samfundets opgave at man i 2 år har næget at se fakta i øjne og derfor ikke sadlet op..

Helt ærligt! Jeg får ca 9500 udbetalt på kontanthjælp, og hvis min kæreste kunne få 2500 kr mere om måneden og jeg mistede mine penge så ville det kunne fungere?? Ajj... Og fordi man har gået ledig i 2 år er ikk ensbetydende med at man ikk leder på livet løs... Jeg har gået ledig i 2 måneder og jeg har kunne søge 5 jobs.... Det er ikk nemt.. Og at komme kontanthjælp er da noget som sker rimelig hurtigt hvis du mister dit job, du skal da ikk have været ledig i 2 år....

Anmeld

2. januar 2013

musse1

Valle81 skriver:

Ja jeg synes det er helt ok, kan ikke se hvorfor det ikke skal være ens for alle gift eller ikke gift.

Så her er det fra op.

Men ville da klart synes det var federe at alle kunne få kontanthjælp gifte som ugifte osv, men den vej går det nok aldrig

her kan jeg kun give dig ret, syns også det burde være ens, om man er gift eller samlever 

Anmeld

2. januar 2013

Mettefpigen

Muhmi skriver:

e

Vi har da råd til at få børn? Jeg kan ikke se hvorfor vi ikke skulle have råd til det?

Lige nu er vores samfund i lavkonjunktur, faktisk hele verdenen er det men det betyder ikke at det ikke vil stige igen.. Og det vil det selvfølgelig... For det er sådan vores økonomi fungerer og altid har fungeret... Der er perioder med højkonjunktur og perioder med lavkonjunktur, da vi var børn var vi midt i en konjunktur stigning siden krigen i Vietnam (For der skal desværre krig til at få økonomien til at hænge sammen, nogle gange) og vores forældre blev da stadig ved med at producere børn? Ja, man lavede ikke 10-13 stykker som dengang i 30'erne, men i 30'erne kunne man have 10 børn uden at der skete en dyt ved det?

Hvorfor skulle man ikke kunne blive ved med at få børn nu?

Vores børn behøver ikke Ipads, mobiler, fancy nyt tøj, nye cykler og alt det som man jo virkelig gerne vil give sine børn.. Men hvis pengene ikke er til de dyre ting, så betyder det da ikke man ikke har råd til at have børn, men selvfølgelig vil nogle altid have mere råd til det end andre...

Nej men hvis man dårligt nok har råd til regninger så har man da ikk råd til børn....

Anmeld

2. januar 2013

isabellasmor

Muhmi skriver:

Som altid når man diskuterer med dig, så finder du på et eller andet jeg har skrevet som jeg ikke har skrevet.... Ret irriterende for så kan man jo sådan set ikke diskutere med dig...

Jeg skrev IKKE at man var uansvarlig fordi man tager imod tilbudet, men man er uansvarlig hvis man bare regner med at staten hjælper én... Man kan sgu ikke regne med andre end ens nærmeste, dvs. én selv og ens mand, hvis lortet falder sammen... Det er en uansvarlig tankegang at have når man siger "Nå, ja, men vi er jo vant til at få hjælp" Det er uansvarligt altid at løbe til moar (staten) hver gang man falder og slår knæet.. OP igen og put selv et plaster på, det kan da ikke være så svært!

Jamen tilbuddet kommer fra staten. Så det har du aldrig sagt? Ej okay, tror bare jeg trækker mig igen 

Anmeld

2. januar 2013

Muhmi

isabellasmor skriver:

Jamen tilbuddet kommer fra staten. Så det har du aldrig sagt? Ej okay, tror bare jeg trækker mig igen 

Igen... Hvis man sidder og siger: Nej vi gifter os IKKE fordi det kunne jo være at én af os mistede vores job og kom på kontanthjælp!

Så er det en uansvarlig tankegang, fordi man REGNER med at staten altid er der til at hjælpe én...

Det vil den ikke altid være... Og slet ikke med den økonomi verdenen har lige for tiden.

Som sagt, herhjemme er vi begge på su så vi tager imod et statsejet tilbud, men vi sidder da ikke og klager os, fordi vi får hjælp til at komme igennem vores uddannelse, som så mange herinde gør.. Vi tager imod det med kyshånd og vi klarer os FINT med det vi får udbetalt fordi vi ikke har sat os for mere end hvad vi kan klare PÅ su...

Hvis man har flere regninger end man kan klare, så skulle man have tænkt på det før man tog alle de dumme lån alle mulige steder...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.