OMG! nye regler om kontant hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2013

Mettefpigen

raca skriver:

Akontanthjælp er en gode til dem der ikke har andre mugligheder for forsøgelse, det er imo ikke statens opgave at forsøge folk.

når man er gift( og dette kunne nu også gælde samlevede par) så har man gesidigt forpligtigt sig til at forsøge hinannen.. dette er ikke satens opgave..

at man ikke kan leve for den enes løn+den andens fradrag er jo ikke statens problem men folk der har sat sig for dyrt.

men ja samboende par og par der er gift skulle sidestilles syntes det er så øv at man faktisk har bedre mugligheder lige emd undtagelses af overdragelse af fradraget hvis man er ugift.. dette giver ikke mening i et samfund hvor man ønsker at folk tager ansvar for dem selv og deres familie.. 

Ajj man kan altså ikk sætte sig for dyrt fordi at man ikk kan leve af den enes løn.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2013

morethanperfect

raca skriver:

kontanthjælp er en gode til dem der ikke har andre mugligheder for forsøgelse, det er imo ikke statens opgave at forsøge folk.

når man er gift( og dette kunne nu også gælde samlevede par) så har man gesidigt forpligtigt sig til at forsøge hinannen.. dette er ikke satens opgave..

at man ikke kan leve for den enes løn+den andens fradrag er jo ikke statens problem men folk der har sat sig for dyrt.

men ja samboende par og par der er gift skulle sidestilles syntes det er så øv at man faktisk har bedre mugligheder lige emd undtagelses af overdragelse af fradraget hvis man er ugift.. dette giver ikke mening i et samfund hvor man ønsker at folk tager ansvar for dem selv og deres familie.. 

Sat sig for dyrt ???!

Min kæreste får 12.000 udbetalt hver mdr. 

Vi har regninger for 16.000 og vores husleje koster kun 4000 ..

Hvordan kan vi så ha sat os for dyrt ??
Det ville da være helt umuligt for os og leve på hans løn , så hvis de regler går igennem går vi fra hinanden ! 

Anmeld

2. januar 2013

morethanperfect

Mettefpigen skriver:

Ajj man kan altså ikk sætte sig for dyrt fordi at man ikk kan leve af den enes løn.....

Vores husleje koster 4000 men han får 12.000 udbetalt om mdr.. Det ville da være helt umuligt for os og leve for hans løn alene .. Så hvis de regler går igennem ville vi være nødsaget til at gå fra hinanden 

Anmeld

2. januar 2013

raca

Mettefpigen skriver:

jammen det er jo ikke rent den enes løn.. den der arbejder kan jo overtage den andens fradrag.. dette giver 2500 kr  som min mere.

og jo.. at ende på kontanthjælp er jo ikke noget der sker over natten.. man har gået ledig i 2 år uden at få et job.. også må man jo havde oplagt sin økonomi så man kan klare sig.. det kan aldrig blive samfundets opgave at man i 2 år har næget at se fakta i øjne og derfor ikke sadlet op..

Anmeld

2. januar 2013

raca

morethanperfect skriver:

Vores husleje koster 4000 men han får 12.000 udbetalt om mdr.. Det ville da være helt umuligt for os og leve for hans løn alene .. Så hvis de regler går igennem ville vi være nødsaget til at gå fra hinanden 

kan i ikke lave for 8000 kr pr mdr...jers husleje er jo billig, også må i jo bare skære dvs udgifter ned... han kan jo få dit fradag hvis i er gift. og han kan udnytte det, så det giver ca 2000kr mere om mdr.

vi har i nu 7 år levet for ca 8000kr pr mdr.. og det kan lade sig gøre

Anmeld

2. januar 2013

morethanperfect

raca skriver:

kan i ikke lave for 8000 kr pr mdr...jers husleje er jo billig, også må i jo bare skære dvs udgifter ned... han kan jo få dit fradag hvis i er gift. og han kan udnytte det, så det giver ca 2000kr mere om mdr.

vi har i nu 7 år levet for ca 8000kr pr mdr.. og det kan lade sig gøre

Havde ikke lige set de med fradrag .. Og jo vi lever for 4000 højest om mdr..

Men hvis vi KUN havde hans løn kunne det jo slet ik gå .. Så har vi udgifter for mere end indtægter .. 

Anmeld

2. januar 2013

raca

morethanperfect skriver:

Sat sig for dyrt ???!

Min kæreste får 12.000 udbetalt hver mdr. 

Vi har regninger for 16.000 og vores husleje koster kun 4000 ..

Hvordan kan vi så ha sat os for dyrt ??
Det ville da være helt umuligt for os og leve på hans løn , så hvis de regler går igennem går vi fra hinanden ! 

så må i jo bare skærre i de faste udgifter.. jeg kan simpelt hen ikke se hvorfor min skat skal gå til og finacere et forbrug ved nogle der er en del højre en det vi nogenside har haft at leve for.

Anmeld

2. januar 2013

morethanperfect

raca skriver:

så må i jo bare skærre i de faste udgifter.. jeg kan simpelt hen ikke se hvorfor min skat skal gå til og finacere et forbrug ved nogle der er en del højre en det vi nogenside har haft at leve for.

har svaret  dig ovenover 

Anmeld

2. januar 2013

KTP86

Nu har folk jo valgt deres udgifter udfra hvad de økonomisk kan håndtere SAMMEN. Hvis de afskaffede det med at ægtefolk skal forsørge hinanden så var der flere der ville gifte sig. Den eneste grund til at så mange kun er samenlevene er jo den regl. Det vil da bare give en masse forsørgertilskud og fripladser og ekstraydelser hvilket folk vil være berettiget til når de går fra hinanden-hvis det forslag ender med at blive aktuelt. Dem der ikke har råd til at blive gift har i forvejen mistet drømmen om et bryllup af økonomiske årsager i forvejen,men hvis sammlevere skal ligestilles med reglen for ægtefolk så går det i kage for en del mennesker. Jeg tror ikke det kommer til at fungere 

Anmeld

2. januar 2013

gokkelok

raca skriver:

jammen det er jo ikke rent den enes løn.. den der arbejder kan jo overtage den andens fradrag.. dette giver 2500 kr  som min mere.

og jo.. at ende på kontanthjælp er jo ikke noget der sker over natten.. man har gået ledig i 2 år uden at få et job.. også må man jo havde oplagt sin økonomi så man kan klare sig.. det kan aldrig blive samfundets opgave at man i 2 år har næget at se fakta i øjne og derfor ikke sadlet op..

Kunne ikke være mere enig  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.