OMG! nye regler om kontant hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.695 visninger
142 svar
0 synes godt om
27. december 2012

bobbles

læste lige på Nettet at politikerne vil ændre regler for kontant hjælp fra januar af. at hvis man er samlevende altså bor sammen uden at være gift så skal de samme regler gælde at den der er i arbejde skal kunne forsørge den anden så fremover minus penge til mig også skal vi leve af min kæresteS løn og det vil betyde at fremover har vi ca 2000 i minus på kontoen når regningerne er betalt. hvordan har de så tænkt man skal leve og forsørge børn? altså hvis et arbejde hang på træerne tog jeg nok et. de tvinger jo nærmest en til at flytte for hinanden og bo som enlig det kan vi da ikke leve med!! bare lige lidt brok fra mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2012

jydeinden

bobbles skriver:

læste lige på Nettet at politikerne vil ændre regler for kontant hjælp fra januar af. at hvis man er samlevende altså bor sammen uden at være gift så skal de samme regler gælde at den der er i arbejde skal kunne forsørge den anden så fremover minus penge til mig også skal vi leve af min kæresteS løn og det vil betyde at fremover har vi ca 2000 i minus på kontoen når regningerne er betalt. hvordan har de så tænkt man skal leve og forsørge børn? altså hvis et arbejde hang på træerne tog jeg nok et. de tvinger jo nærmest en til at flytte for hinanden og bo som enlig det kan vi da ikke leve med!! bare lige lidt brok fra mig!

jeg mener ikke der er vedtaget noget på den fløj endnu.. er i hvertfald ikke noget jeg har hørt som andet end snak, så tror ikke det bliver vedtaget.

Anmeld

27. december 2012

livhemdrup

bobbles skriver:

Det håber jeg da godt nok ikke de får gennem ført. Da vil der være rigtig mange som må flytte fra hinanden af for at få tingene til at hænge sammen 

Anmeld

27. december 2012

bobbles

livhemdrup skriver:

Det håber jeg da godt nok ikke de får gennem ført. Da vil der være rigtig mange som må flytte fra hinanden af for at få tingene til at hænge sammen 

ja vi bliver overfald nød til det hvis det er. læste det på bt om at de er igangsat med at få forslaget igennem

Anmeld

27. december 2012

wamse

Ej jeg tror simpelthen ikke på, at de laver nye regler for kontanthjælp så tæt på januar, så gælder det ihvertfald ikke pr. 1/1.

Jeg har ingen steder set, at det skulle være vedtaget, men hvis du har et link, så ville jeg da gerne læse nærmere om det

Anmeld

27. december 2012

bobbles

wamse skriver:

Ej jeg tror simpelthen ikke på, at de laver nye regler for kontanthjælp så tæt på januar, så gælder det ihvertfald ikke pr. 1/1.

Jeg har ingen steder set, at det skulle være vedtaget, men hvis du har et link, så ville jeg da gerne læse nærmere om det

det er ikke fra 1 januar men de vil have det igennem fra januar måned af! kan ikke linke fra mobil men læste det på bt DK

Anmeld

27. december 2012

M&N

wamse skriver:

Jeg har heller ikke læst noget og når man søger på det, kommer der ikke noget frem .. Så længe det kun er ved snak, så er det jo slet ikke sikkert det liver vedtaget ..

Men håber da ikke det bliver vedtaget, min kæreste er på elevløn og ville på ingen måde forsøge mig og et barn så håber da ikke det bliver en realitet 

Anmeld

27. december 2012

bobbles

BabyWish2012 <3 skriver:

Jeg har heller ikke læst noget og når man søger på det, kommer der ikke noget frem .. Så længe det kun er ved snak, så er det jo slet ikke sikkert det liver vedtaget ..

Men håber da ikke det bliver vedtaget, min kæreste er på elevløn og ville på ingen måde forsøge mig og et barn så håber da ikke det bliver en realitet 

det står under politik og hedder nu skal kontant hjælpen reformeres.

Anmeld

27. december 2012

M&N

wamse skriver:

Jeg måtte lige finde det, var simpelthen for nysgerrig .. 

Her er linket som jeg gætter mig til er det hun hentyder til :

http://www.bt.dk/politik/nu-skal-kontanthjaelpen-reformeres-her-er-ideerne

Anmeld

27. december 2012

wamse

bobbles skriver:

det er ikke fra 1 januar men de vil have det igennem fra januar måned af! kan ikke linke fra mobil men læste det på bt DK

Målet er at man i marts måned fremsætter et lovforslag , og det er kun ideer, og er der jo masser af fra politisk side

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.