OMG! nye regler om kontant hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2013

raca

Nu har folk jo valgt deres udgifter udfra hvad de økonomisk kan håndtere SAMMEN. Hvis de afskaffede det med at ægtefolk skal forsørge hinanden så var der flere der ville gifte sig. Den eneste grund til at så mange kun er samenlevene er jo den regl. Det vil da bare give en masse forsørgertilskud og fripladser og ekstraydelser hvilket folk vil være berettiget til når de går fra hinanden-hvis det forslag ender med at blive aktuelt. Dem der ikke har råd til at blive gift har i forvejen mistet drømmen om et bryllup af økonomiske årsager i forvejen,men hvis sammlevere skal ligestilles med reglen for ægtefolk så går det i kage for en del mennesker. Jeg tror ikke det kommer til at fungere 

så for dig er det helt ok at vi har et samfund af mennesker der realt set ikke er istand til at forsøge sig selv. men har lagt deres økonomi an på dvs tilskud fra statten.. selvom de er 2 om at dele udgifterne?

jammen så ændrede folks økonomiske grundlag sig også må de jo bare ændre på deres udgifter.. jeg syntes det er fint at sidestille gifte og ikke gifte for så kunne alle havde råd til et bryllup... jeg forstår ikke at man økonomisk fra staten forfordeler folk der i bund og grund undnytter systemet ved ikke og vil tage ansvar for hinannen  men lade samfundet tage ansvar for dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2013

Muhmi

Rigtig mange lever som gifte alligevel og vælger netop IKKE at gifte sig af økonomiske årsager, så for min skyld er det egentlig ok... Men jeg kan godt se det er virkelig træls for dem det rammer...

Anmeld

2. januar 2013

KTP86

raca skriver:

så for dig er det helt ok at vi har et samfund af mennesker der realt set ikke er istand til at forsøge sig selv. men har lagt deres økonomi an på dvs tilskud fra statten.. selvom de er 2 om at dele udgifterne?

Det vil da være dejligt hvis alle var i stand til at forsørge sig selv,men prøv at se diverse problemstillinger der er i den her tråd. 

Anmeld

2. januar 2013

raca

KTP86 skriver:

Det vil da være dejligt hvis alle var i stand til at forsørge sig selv,men prøv at se diverse problemstillinger der er i den her tråd. 

ja.. det grundliggende problem her er at folk er forvente..

de laver 2 sammen med vil ikke tage ansvar for hinannen, forde så bliver de ramt økonimisk= så financere staten ikke deres udgifter mere. men de bliver ansvarlige for hinannen..

og ja gensidig ansvarlighed og at staten ikke er en stor bunke penge hvor det gælder om at få mest mugligt.. er et problem når det er en grundholdning..

hvorfor ikke arbejde på at få udgifter og indtægt til at hænge sammen så man er uafhængig af staten,

Anmeld

2. januar 2013

KTP86

raca skriver:

ja.. det grundliggende problem her er at folk er forvente..

de laver 2 sammen med vil ikke tage ansvar for hinannen, forde så bliver de ramt økonimisk= så financere staten ikke deres udgifter mere. men de bliver ansvarlige for hinannen..

og ja gensidig ansvarlighed og at staten ikke er en stor bunke penge hvor det gælder om at få mest mugligt.. er et problem når det er en grundholdning..

hvorfor ikke arbejde på at få udgifter og indtægt til at hænge sammen så man er uafhængig af staten,

Fordi det ikke er alle der er i stand til at have et arbejde. Der kan være så mange årsager til ydelser.. 

Anmeld

2. januar 2013

Muhmi

morethanperfect skriver:

Sat sig for dyrt ???!

Min kæreste får 12.000 udbetalt hver mdr. 

Vi har regninger for 16.000 og vores husleje koster kun 4000 ..

Hvordan kan vi så ha sat os for dyrt ??
Det ville da være helt umuligt for os og leve på hans løn , så hvis de regler går igennem går vi fra hinanden ! 

Altså.. Hvis i har regninger for 16.000,- om måneden, så vil jeg altså mene at i har sat jer for dyrt.. Det er i mine øjne et helt abnormt beløb.. Ikke fordi vi skal diskutere din økonomi... Men Anders og jeg har vores husleje 5300,- + vores hus, dvs. afbetaling+ forsikringer til huset alene, vi betaler to regninger af alt (varme, vand osv), forsikringer, fjernsyn, internet, vi har et barn, fire katte, 8 høns og vi er på su begge to og vi klarer os fint.. Ja selvfølgelig holder det ikke i længden at vi lige nu sidder med to huslejer, men det går faktisk over alt forventning... Hvis man har regninger for 16.000,- hver evig eneste måned, så vil jeg altså mene at man har for dyre vaner ift. indkøb, tøjvaner osv.

Anmeld

2. januar 2013

raca

KTP86 skriver:

Fordi det ikke er alle der er i stand til at have et arbejde. Der kan være så mange årsager til ydelser.. 

jammen her taler vi dagpenge efterfulgt af kontanthjælp.. hvis de ikke er istand til at havde et arbejde skal de jo slet ikke være på kontanthjælp.

men få hjælp et andet sted fra.. og dem har jeg ingen problemer med.

men jeg har problemer med folk undlader at gifte sig for at ungår gensigdig forsøgelse og forde de så mister penge.. hvis folk kunne se ud over deres egen næse og ikke skabe til sig, var der nok en del flere penge til skoler, bh osv.. 

Anmeld

2. januar 2013

Loa

raca skriver:

jammen her taler vi dagpenge efterfulgt af kontanthjælp.. hvis de ikke er istand til at havde et arbejde skal de jo slet ikke være på kontanthjælp.

men få hjælp et andet sted fra.. og dem har jeg ingen problemer med.

men jeg har problemer med folk undlader at gifte sig for at ungår gensigdig forsøgelse og forde de så mister penge.. hvis folk kunne se ud over deres egen næse og ikke skabe til sig, var der nok en del flere penge til skoler, bh osv.. 

Enig!

Dem der reelt ikke kan varetage et arbejde burde jo af læger/kommunen være på noget helt andet end KH....

Men nu er der jo stor forskel på om man selv mener man ikke kan arbejde og om lægen mener man ikke kan......

Anmeld

2. januar 2013

Laulund87

Muhmi skriver:

Altså.. Hvis i har regninger for 16.000,- om måneden, så vil jeg altså mene at i har sat jer for dyrt.. Det er i mine øjne et helt abnormt beløb.. Ikke fordi vi skal diskutere din økonomi... Men Anders og jeg har vores husleje 5300,- + vores hus, dvs. afbetaling+ forsikringer til huset alene, vi betaler to regninger af alt (varme, vand osv), forsikringer, fjernsyn, internet, vi har et barn, fire katte, 8 høns og vi er på su begge to og vi klarer os fint.. Ja selvfølgelig holder det ikke i længden at vi lige nu sidder med to huslejer, men det går faktisk over alt forventning... Hvis man har regninger for 16.000,- hver evig eneste måned, så vil jeg altså mene at man har for dyre vaner ift. indkøb, tøjvaner osv.

Det tal studsede også mig.. Vi bor i eget hus, har bil osv og vi har faste udgifter for ca 17.000 kr. Hvis man bor til leje og har udgifter for 16.000 kr burde man vist kunne skære voldsomt ned på det uden at lide nød

Anmeld

2. januar 2013

wamse

Loa skriver:

Enig!

Dem der reelt ikke kan varetage et arbejde burde jo af læger/kommunen være på noget helt andet end KH....

Men nu er der jo stor forskel på om man selv mener man ikke kan arbejde og om lægen mener man ikke kan......

Men det er jo nemt nok at sidde her inde og sige det, men så tag ud i det system at fortæl, at man burde være i et andet system. Hvor havde i tænkt jer, at de som ikke kan arbejde så skal være?? Førtidspension er slet ikke nem at få, så hvad så??

Man "slipper" heller ikke udenom aktivering, bare fordi man selv mener, at man ikke kan arbejde, det skal der altså noget fagligt belæg for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.