OMG! nye regler om kontant hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2012

MariaKyedDK

grinny skriver:

Er jeg den eneste der godt kan se forskel på om man er gift eller bare samlevende?

Jeg ser det lidt som at når man vælger at blive gift og sige ja til hinanden så vælger man også at man vil hjælpe hinanden og støtte hinanden, altså en form for "pagt".

Hvis man "bare" bor sammen er det jo fordi man et eller andet sted ikke helt har overgivet sig fuldstændig til hinanden, altså man prøver det lige af.

- Bare lige for at være sikker på at alle forstår hvad jeg mener er dette altså skrevet meget sort på hvidt, det skal selvfølgelig ikke forståes SÅ bogstaveligt som jeg har beskrevet det 

Næ det synes jeg du har ret i egentlig.

altså jeg tænker da også mit, for hvis jeg kommer på kontanthjælp, er det da ikke sikkert at min kæreste har lyst til at forsørge mig, altså det ved jeg han vil, men det vil han ikke kunne, og hvis dette her pjat bliver vedtaget og jeg er på kh, jamen så er mig og kæresten også nødt til at flytte fra Hinanden. for med to børn og kun min kærestes indkomst, jamen det kan vi slet ikke...

er bare snart så træt af at høre om alt det kontanthjælp, folk tror sgu man er på KH fordi man er doven og ikke gider arbejde... jeg vil sådan ønske jeg kunne få mig et arbejde

nu har jeg lige taget 2 uddannelser, blev færdig her d. 18 december 2012.

så er jeg uddannet inden for DETAIL med SPECIALE & KONTOR med SPECIALE! og jeg søger og søger og søger....

jeg kan jo ikke tage hen på en virksomhed og ligefrem TRUE dem , så de ansætter mig vel !...

ja kunne skrive en masse om dette. hader folks måde at se ned på KH modtagere på... der er rigtig mange som slet ikke ved hvordan det er at være på det lort.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2012

Valle81

MariaKyedDK skriver:

altså jeg tænker da også mit, for hvis jeg kommer på kontanthjælp, er det da ikke sikkert at min kæreste har lyst til at forsørge mig, altså det ved jeg han vil, men det vil han ikke kunne, og hvis dette her pjat bliver vedtaget og jeg er på kh, jamen så er mig og kæresten også nødt til at flytte fra Hinanden. for med to børn og kun min kærestes indkomst, jamen det kan vi slet ikke...

er bare snart så træt af at høre om alt det kontanthjælp, folk tror sgu man er på KH fordi man er doven og ikke gider arbejde... jeg vil sådan ønske jeg kunne få mig et arbejde

så er jeg uddannet inden for DETAIL med SPECIALE & KONTOR med SPECIALE! og jeg søger og søger og søger....

jeg kan jo ikke tage hen på en virksomhed og ligefrem TRUE dem , så de ansætter mig vel !...

ja kunne skrive en masse om dette. hader folks måde at se ned på KH modtagere på... der er rigtig mange som slet ikke ved hvordan det er at være på det lort.

Det er intet med at se ned på Jer, hvor får du det fra. Det handler om "lige ret til alle".

I skriver om råd til osv.

Jamen altså her er vi gift. Vi ahr begge arbejde og er begge medlem af a-kasse. Så vi vil først og fremmest få dagpenge, hvis vi skulle miste arbejde.

Lad os antage at jeg mister mit arbejde, så kan jeg få dagpenge i 2 år. Så vil jeg miste min ret til dagpenge og sørme også retten til kontanthjælp da vi er gift. Men altså fordi vi er gift, så kan min mand ikke forsøge mig og vi ville være nødt til at blie skilt. Vores familie der består af 4 børn vil blive revet fra hinanden. V blev gift før loven om At dagpenge perioden skæle skæres så drastisk ned.

Er vores liv forskellige?? Jeg har bare valgt at gifte mig med min mand. Dels fordi jeg elsker ham, men mest fordi sat vi ville sikre vores børn i det tilfælde en af os skulle forlade denne verden i utide.

Anmeld

27. december 2012

grinny

MariaKyedDK skriver:

Jeg er selv på KH så ved lige præcis hvad du mener! Min kæreste kan ikke, men vil da selvfølgelig gerne forsøge mig, men jeg synes bare egentlig ikke at det er hans pligt så længe han ikke har sagt ja til mig - ved godt det er sat meget firkantet op.

Jeg har også til uddannelser og søger og søger og søger - jeg har bare ikke været heldig trods rigtige flotte karaktere og udtalelser. Jeg er på kontanthjælp fordi jeg lige pt ikke har andet valg - ikke fordi jeg er doven 

Anmeld

27. december 2012

MariaKyedDK

Valle81 skriver:

Det er intet med at se ned på Jer, hvor får du det fra. Det handler om "lige ret til alle".

I skriver om råd til osv.

Jamen altså her er vi gift. Vi ahr begge arbejde og er begge medlem af a-kasse. Så vi vil først og fremmest få dagpenge, hvis vi skulle miste arbejde.

Lad os antage at jeg mister mit arbejde, så kan jeg få dagpenge i 2 år. Så vil jeg miste min ret til dagpenge og sørme også retten til kontanthjælp da vi er gift. Men altså fordi vi er gift, så kan min mand ikke forsøge mig og vi ville være nødt til at blie skilt. Vores familie der består af 4 børn vil blive revet fra hinanden. V blev gift før loven om At dagpenge perioden skæle skæres så drastisk ned.

Er vores liv forskellige?? Jeg har bare valgt at gifte mig med min mand. Dels fordi jeg elsker ham, men mest fordi sat vi ville sikre vores børn i det tilfælde en af os skulle forlade denne verden i utide.

kan godt forstå du misforstår mig, dette er ikke at I ser ned på os på KH, men det er der sindsygt mange der gør...

det er lidt en fejl af mig at skrive dette, for debatten handler ikke om det...

jeg er bare lamslået over regeringen.

og jeg er lamslået over der er nogen i denne verden som ser sådan på KH modtagere.

men har man ikke prøvet det er det nemt for andre at se sådan på det.

ja det går lige så meget ud over jeres familie hvis det skulle ske en af jer kom på KH hjælp og det er så forfærdeligt, men af samme grund som din vil jeg virkelig også gerne giftes med min mand. men vi har ikke kunne gøre det i og med jeg ikke har haft et arbejde og så har jeg taget mine 2 uddannelser, og uddannelserne tog jeg fordi jeg havde det LILLE håb om ( som regeriegen og kontanthjælpsstederne jo siger) at så er der 99 % chance for arbejde lige bagefter, og det er jo den rene LØGN!

jeg kan bare ike tåle at høre om alt det her, jeg er bare så bange for at manden og jeg bliver nødt til at splitte os og glemme at vi har et liv sammen

virkelig - jeg er bange.

Anmeld

28. december 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
grinny skriver:

Er jeg den eneste der godt kan se forskel på om man er gift eller bare samlevende?

Jeg ser det lidt som at når man vælger at blive gift og sige ja til hinanden så vælger man også at man vil hjælpe hinanden og støtte hinanden, altså en form for "pagt".

Hvis man "bare" bor sammen er det jo fordi man et eller andet sted ikke helt har overgivet sig fuldstændig til hinanden, altså man prøver det lige af.

- Bare lige for at være sikker på at alle forstår hvad jeg mener er dette altså skrevet meget sort på hvidt, det skal selvfølgelig ikke forståes SÅ bogstaveligt som jeg har beskrevet det 

Hvis man har været samlevende i fx to år, vil jeg nu mene, der kun er et bryllup til forskel på gifte og ugifte. Det samme gælder, hvis man har børn sammen.  

I mine øjne bindes og forpligtes man langt mere på hinanden ved at sætte et barn i verden sammen end ved at gifte sig. Det er trods alt kun formalia. 

Anmeld

28. december 2012

GUSO

MilleMus1988 skriver:

jeg kan godt se at i syntes det er godt at der ikke skal gøre forskel

men helt ærligt!!!

jeg er lige flyttet ind hos min dejlige kæreste, og hvis den regel laves om, så er jeg tv unget til at flyttet ud igen!

for hvis ikke jeg gøre det, så vil manden konto stå i minus hver den 1

og forrresten!!!! er i klar over at HVIS i er gift , og HVIS en kommer på KH så kan man alså nøjes med at seperere, så må man STADIG gerne bo sammen og så vil personen der er på KH få KH da man retsmæssigt set ikker længere er gift

det gjorde en kammerat til mig nemlig, de boede sammen under samme tag i 3 år mens konen var på KH og de havde sepereret sig, og da hun igen fik arbejde, blev de (gift) igen

Men hvis man bliver separeret så må man altså ikke bo sammen.. man må dog bo sammen 2-3 mdr hvis årsagen er at den ene part leder efter anden bolig, hvis man ikke flytter fra hinanden indenfor 2-3 mdr så betragtes separetionen som bortfaldet.. Så det er vidst en dårlig plan, og lyder i mine ører som forsøg på socialt bedrageri..

Anmeld

28. december 2012

grinny

Mor og meget mere skriver:

Hvis man har været samlevende i fx to år, vil jeg nu mene, der kun er et bryllup til forskel på gifte og ugifte. Det samme gælder, hvis man har børn sammen.  

I mine øjne bindes og forpligtes man langt mere på hinanden ved at sætte et barn i verden sammen end ved at gifte sig. Det er trods alt kun formalia. 

Jeg synes så at der er mere end et bryllup imellem. Så længe jeg ikke har sagt ja til ham og omvendt har jeg - eller han - ret til bare at gå fra det ene minut til det andet uden at skulle tænke på at jeg - eller han - skal kunne klare sig.

Hvis man er gift mener jeg at man har sagt ja til - som jeg også skrev før - at støtte og hjælpe hinanden, altså kan man, i følge min mening, ikke bare smutte fra hele ansvaret hvis man er gift. 

Det er det jeg mener med "pagt"

Dette er selvfølgelig sat meget firkantet op, men det er i korte træk sådan jeg ser forskel på om man "bare" er samlevende eller om man er gift.

Anmeld

28. december 2012

Muffinmus

Jeg synes et eller andet sted det er fint nok.
At blive gift er ikke anderledes end at bo sammen. Man får bare lov til at have en flot kjole på og betale for en fest og dermed sikre underskrive et stykke papir.
Når man bor sammen er det vel fordi man vil have et liv sammen. Præcis som når man er gift. Og ja folk flytter fra hinanden og det gør gifte folk jo altså også. Jeg kan ikke se der er en forskel på om man bor sammen med eller uden underskrift.
Jeg synes naturligvis det er møg træls for dem det evt vil ramme, men ja, helt firkantet synes jeg faktisk det burde være lige for folk der bor sammen. Måske efter en årrække, så prøvetiden er løbet ud :-)

Anmeld

28. december 2012

lene

ideen med at sammenlevende skal sidestilles med ægtefæller er vist i strid med grundloven, kan ikke lige huske paragrafen, men lad os sige det på den måde, at så bliver ideen ikke til noget forløbigt, da det er ret svært at ændre på grundloven

http://www.metroxpress.dk/nyheder/flertal-vil-tage-kontanthjlp-fra-samlevende-men-det-kan-vre-ulovligt/KOblkl!QjpWun4LTreuo/

mvh Lene

Anmeld

28. december 2012

Thalia

grinny skriver:

Jeg må indrømme at jeg slet ikke kan følge dig.

For mit vedkommende var det bestemt ikke ved mit ægteskab at jeg indgik en pagt med min mand. Det var faktisk mere da vi flyttede sammen og endnu mere da vi valgte at få børn sammen.

Ægteskabet var for os en bekræftelse på de løfter vi allerede havde givet hinanden i takt med at vi formede vores fælles liv sammen.

Tanken om at man prøver hinanden af virker på mig en smule umoden, eller som om man ikke er så seriøs med sit forhold. Og hvis det er tilfældet er det næppe nogen stor sorg at man flytter fra hinanden fordi man ikke har råd til at være sammen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.