OMG! nye regler om kontant hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2012

Valle81

MosterA skriver:

Lige min tanke. Hvorfor skal der være forskel på gift og ikke gift. Man har jo ikke færre udgifter fordi man er gift 

Nej lige præcis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2012

Valle81

An&Jo skriver:

Jeg er helt enig med dig..

Det er faktisk et stykke tid siden forslaget blev offentliggjort første ang og der snakkede vi om at det var en god ide, selvom vi er nogen af dem der kan gå hen og blive ramt af det..

Anmeld

27. december 2012

klmf

Jeg synes det er et glimrende forslag, synes det er forkert ikke at sidestille gifte med samlevende. Det kommer jo ikke til at ramme dem på SU og elevløn, da de tjener forlidt til at det kan påvirke den andens kontanthjælp. Så håber det bliver vedtaget.

Anmeld

27. december 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

min eneste bekymring er at lige pt er reglerne faktisk sådan at hvis vi var gift ville allerede nu med mig på dimitendstas og kæresten på kontanthjælp miste omkring 800 kr udbetalt hver måned hvis vi var gift fremfor samlevende da der skæres hvis man er gift...

man har åbenbart færre udgifter når man er gift?

Så ville det så alligevel gælde os uanset om vi var gift eller ej tænker jeg bare på...

vi har bestemt ikke 800 kr hver måned der bare kan fjernes fra budgettet... I de måneder jeg får for 5 uger udbetalt fra A-kassen har vi ca. 20.000 kr udbetalt, udaf dem går 17.000 kr. til regninger... så vi har 3.000 kr at leve for i de 3 måneder om året det er 5 ugers udbetaling og de andre måneder er det 2.000 kr vi har efter regningerne...

Som det er lige nu har ingen af os voksne fået nyt tøj eller andet "ekstra ordinært" i meget lang tid da alle penge er gået til mad til os alle 3 og nyt tøj til vores søn efterhånden som han er vokset... Han er 15 mdr. så han er vigtigst for os...

Anmeld

27. december 2012

FruStolpe

Valle81 skriver:

Ja jeg synes det er helt ok, kan ikke se hvorfor det ikke skal være ens for alle gift eller ikke gift.

Så her er det fra op.

Men ville da klart synes det var federe at alle kunne få kontanthjælp gifte som ugifte osv, men den vej går det nok aldrig

Jeg er også enig. Der bør ikke være forskel på om man er gift eller ej....

Anmeld

27. december 2012

Laulund87

quindelist skriver:

Jeg er en af dem der bifalder det forslag -på tide man sidestiller gifte og samlevende.

Anmeld

27. december 2012

MorTil4<3

jeg kan godt se at i syntes det er godt at der ikke skal gøre forskel

men helt ærligt!!!

jeg er lige flyttet ind hos min dejlige kæreste, og hvis den regel laves om, så er jeg tv unget til at flyttet ud igen!

for hvis ikke jeg gøre det, så vil manden konto stå i minus hver den 1

og forrresten!!!! er i klar over at HVIS i er gift , og HVIS en kommer på KH så kan man alså nøjes med at seperere, så må man STADIG gerne bo sammen og så vil personen der er på KH få KH da man retsmæssigt set ikker længere er gift

det gjorde en kammerat til mig nemlig, de boede sammen under samme tag i 3 år mens konen var på KH og de havde sepereret sig, og da hun igen fik arbejde, blev de (gift) igen

Anmeld

27. december 2012

mor2011_

det lyder rigtigt godt i mine ører for jeg kan ikke se hvilken forskel er det mellem dem som bor sammen og dem som er gift

Anmeld

27. december 2012

morethanperfect

Jeg syns bare det er underligt .. Syns ikke det skal komme an på en partners indkomst ! 

Gift eller ej .

Min kæreste får godt nok kun 2000 kr. mere end mig , men de ville i hvert fald heller ikke kunne undværes i budgettet .. 
Vi er ikke gift , netop pga. vi ville miste 2000 kr. om mdr.. 
Og det ville de simpelthen ikke være råd til

Anmeld

27. december 2012

grinny

Er jeg den eneste der godt kan se forskel på om man er gift eller bare samlevende?

Jeg ser det lidt som at når man vælger at blive gift og sige ja til hinanden så vælger man også at man vil hjælpe hinanden og støtte hinanden, altså en form for "pagt".

Hvis man "bare" bor sammen er det jo fordi man et eller andet sted ikke helt har overgivet sig fuldstændig til hinanden, altså man prøver det lige af.

- Bare lige for at være sikker på at alle forstår hvad jeg mener er dette altså skrevet meget sort på hvidt, det skal selvfølgelig ikke forståes SÅ bogstaveligt som jeg har beskrevet det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.