OMG! nye regler om kontant hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2013

Muhmi

wamse skriver:

Altså nu kan folk jo godt sidde i gæld, uden at det bare handler om, at have optaget dumme lån

Jeg har bestemt også levet for en sten med 2500 til 3 personer i lang tid. Jeg har afskaffet alt hvad kan afskaffes, som var luksus. Hvilket så også betyder at min bil røg med et tab på 60.000. Vores hus røg på tvangsauktion af flere forskellige grunde bla. finanskrisen, men det betyder jeg i dag sidder med en gæld på omkring 700.000.

Der findes mange forskellige grunde til, at nogle sidder i lort til halsen, men at sidde og sige, at det "bare" handler om det ene eller andet er simpelthen for letkøbt.

Vil så lige pointere, at da jeg fik su, godt nok som enlig, så sad jeg væsentlig bedre i det end i dag.....

Det siger jeg heller ikke og hvis det er kommet til udtryk som sådan så er det ikke meningen... Men nu snakker jeg netop om dem der har taget de dumme lån.. Ikke om dem der har mistet hus og alt andet, for dem mener jeg netop at der burde være en ekstra hjælp til.. Men dem der sidder i deres lejlighed til 8.000,- + i husleje og stadig mener de skal købe det flotteste og dyreste tøj de kan komme i nærheden af og STADIG forvente at staten redder deres røv, de er dybt uansvarlige...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2013

wamse

Loa skriver:

Men har din læge ikke konkluderet at du ikke rask nok til at arbejde eller studere?

For hvis han/hun har det så får du vel noget andet end KH? Ja nu er jeg ikke ekspert i systemerne men var da sikker på at hvis man blev erklæret uegnet til at arbejde så fik man en eller anden form for ydelse og ikke KH....

Jeg går til terapi 1 x ugentligt, nogle gange 2 gange. Nej min læge kan ikke vurdere det, men kan sygemelde mig i perioder.

Der er ikke andet at være i, for er ikke dagpenge berettiget, og kan derfor ikke komme på sygedagpenge. Hvis jeg skal kunne komme i en anden kasse, så skal jeg enten raskmeldes eller en diagnose, der siger at jeg ikke kommer til at kunne arbejde

Anmeld

2. januar 2013

Loa

wamse skriver:

Jeg går til terapi 1 x ugentligt, nogle gange 2 gange. Nej min læge kan ikke vurdere det, men kan sygemelde mig i perioder.

Der er ikke andet at være i, for er ikke dagpenge berettiget, og kan derfor ikke komme på sygedagpenge. Hvis jeg skal kunne komme i en anden kasse, så skal jeg enten raskmeldes eller en diagnose, der siger at jeg ikke kommer til at kunne arbejde

Hmm den er jo sådan lidt både og, for min mening er jo egentlig at hvis du er så syg så du ikke kan arbejde så burde din læge også kunne lave en erklæring eller lign så du ikke behøvede at arbejde.
Så et eller andet sted er du vel rent teknisk i stand til at arbejde, ellers burde man vel kunne få en diagnose på det?

Anmeld

2. januar 2013

Loa

wamse skriver:

Hmm den er jo sådan lidt både og, for min mening er jo egentlig at hvis du er så syg så du ikke kan arbejde så burde din læge også kunne lave en erklæring eller lign så du ikke behøvede at arbejde.
Så et eller andet sted er du vel rent teknisk i stand til at arbejde, ellers burde man vel kunne få en diagnose på det?

Anmeld

2. januar 2013

Annette A

Synes det er klogt nok at udviske forskellene mellem samlevende og gifte for det kommer jo egentlig ud på et. Men at man ikke indkomstregulerer kontanthjælpen er mig en gåde hvis man tænker i den slags. For man kan da ikke forvente at en person på su kan forsørge en partner, men det er da rimeligt at hvis ens partner tjener nok penge at man ikke kan få en ligeså stor kontanthjælp fx. Men bare at lave en så firkantet regel kan jo aldrig fungere og så begynder folk jo bare at snyde i stor stil. Det lyder i hvert fald usmart, hvis der ikke bliver set på de indkomstforskelle folk måtte have..

Anmeld

2. januar 2013

Mettefpigen

Muhmi skriver:

JJe

Kender følelsen.. Jeg ved udemærket hvor nederen det er at være på kontanthjælp, det er bestemt ikke sjovt altid... Men man skal prise sig lykkelig for at man overhovedet KAN få hjælpen i Danmark

Hvad vil du gerne uddannes som hvis jeg må spørge?

Jep det skal man :-) jeg er uddannet tjener, og vil bygge videre til serviceøkonom :-)

Anmeld

2. januar 2013

Mettefpigen

raca skriver:

så du er helt uden ansvar.. eller ligger du bare ansvaret fra dig?

det her med ansvar mener jeg er rimlig centralt i denne diskotion.

vi er den første gentration i meget lang tid der kommer til at opleve levestandrats nedgang.. vi får med stor sansynlighed færre penge end vores forældre havde.

vi er den forste gentration gennerelt set der ser på hvad og hvor meget man har RET til at få af komunen samtidigt med vi forventer de reder vores røv hver gang, tingene bræder på.. vi har jo ikke selv gjodt noget så vi er helt uden skyld.

hvorfor spøger vi ikke hvad kan jeg gøre for at samfundet bliver et lidt bedre sted at være istedet for at kræve kræve og kræve.

og jo en A-kasse er en forskiring med visse regler, dem bør man læse. og sidde sig ind i og hvis man betaler sine ting bliver man altså ikke uvenner med dem. her forventer man så bare at komunen springer til med KH når det kikser..

forsikringer har forskellige policer-. disser bør man sidde sig ind i så man ikke får ubehalige overraskelser.. men her forventer man ikke at komunen springer til og redder en numse.

Nu kender du ikk grunden, men nej jeg smider ikk ansvaret fra mig.., og forventede heller ikk at blive reddet af kommunen...

Anmeld

2. januar 2013

Laulund87

Muhmi skriver:

Præcis og hvorfor skulle man det? Hvis man bliver gift fordi man elsker hinanden så er økonomi da det sidste man tænker på...

Præcis

Anmeld

2. januar 2013

wamse

Loa skriver:

Så nem er systemet slet slet ikke. Ved du at der er 1-1½ års ventetid på at komme til en privatpraktiserende psykiater, som er den person, som skal varetage min medicin?

Jeg skal gå i terapi mange måneder endnu hos en offentlig ansat psykolog, for at få en udredning, og en efterfølgende diagnose.

Jeg ventede ½ år på en tid ved distriktspsykiatrien, for at de videresendte mig til næste del af systemet, da de ikke tager sig af personlighedsforstyrrelser.

Hvis du så er så "heldig" at have en læge, som ikke tror på at der er psykiske sygdomme, men at alt skal arbejdes væk, så er du jo pænt ud at skide.

Ting tager tid her i landet, det tager rigtig lang tid, og i den tid er vi mange, som kommer i klemme.

Jamen jeg kan godt arbejde, jeg kan bare ikke arbejde som du fx kan. Jeg kan ikke "tåle" at være sammen med mange mennesker, nogle gange kan jeg slet ikke være sammen med nogen som helst. Jeg fungerer ikke stabilt, og vil ikke kunne fungerer i en almindelig job.
Jeg kan ikke klare uoverskuligheder, og bliver angst, når noget er nyt. Jeg er angst for mørke og vand. Jeg har dage, hvor jeg ikke tør gå udenfor en dør.
Så hvis du kan arbejde med de forudsætninger jeg har, jamen så ser jeg det gerne.

Anmeld

3. januar 2013

jeanett 26

BLiver det vedtaget er vi nødt til at gå fra hinanden. Jeg er på KH, han arbejder. Men vil bestemt ikke kunne forsørge mig og vores 4 børn. SÅ sku vi leve af 2000 om mdr.

Tror at bliver det indført vil det medføre at mange vil blive enlig. Og derfor søge om alt som enlig forsøger, hvilken vil blive meget dyrere for samfundet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.