OMG! nye regler om kontant hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2013

Muhmi

Mettefpigen skriver:

Haha har alt for meget minus så det desværre ikk.. Kan ikk låne mere i banken efter 2 flytninger på kort tid så ville ikk kunne flytte... Jaa det er sku lidt lortet med kommunen.... Men det er sku ikk nemt at finde et job, men så er jeg da heldig at jeg kan bygge videre på min uddannelse så msn har noget at stå op til de næste 2-3 1/2 år :-)

Dejlig holdning  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2013

Muhmi

Loa skriver:

Jamen hvis man reelt ikke kan arbejde grundet et eller andet, så vurderer ens læge vel også at det forholder sig sådan, og så er der vel en boks man ryger ind i hvor man får penge fra? Førtidspension eller hvad ved jeg?

Det eneste jeg tænker er bare der selv udråbt mener de ikke kan arbejde, de kan modtage KH i den periode det nu kan lade sig gøre, derefter er det ærgerligt.
Man kan jo ikke bare gå hjemme fordi man selv mener man ikke kan/skal/bør arbejde..... Så gik jeg sgu også hjemme....

Samme her!!

Anmeld

2. januar 2013

Mettefpigen

Muhmi skriver:

J

Dejlig holdning  

Haha jeg gider ikk at være i det system, så det er det eneste jeg kan gøre... Også håber jeg bare at det er nemmere at finde noget når msn har en anden uddannelse til den tid :-)

Anmeld

2. januar 2013

isabellasmor

Muhmi skriver:

Jeg tror nu heller ikke folk bare springer ud i det uden at tænke sig lidt om og ja, det ville i min verden også være dybt uansvarligt... Men at man vælger at lade være med at flytte sammen eller gifte sig, fordi man ikke vil kunne klare øknomien på statens hjælp ER dybt uansvarligt, for så har man for det første et ALT for højt rådighedsbeløb om måneden, har taget alt for mange dumme lån og REGNER med at staten altid vil redde røven for én hvis den går i brand...

Og det er kan man bare ikke tillade sig i dagens Danmark

synes nu det er stilt lige lovligt meget sort/Hvidt op.... vi konstatere bare vi er uenige og så må du ha en god dag  

Anmeld

2. januar 2013

Muhmi

Mettefpigen skriver:

Haha jeg gider ikk at være i det system, så det er det eneste jeg kan gøre... Også håber jeg bare at det er nemmere at finde noget når msn har en anden uddannelse til den tid :-)

Kender følelsen.. Jeg ved udemærket hvor nederen det er at være på kontanthjælp, det er bestemt ikke sjovt altid... Men man skal prise sig lykkelig for at man overhovedet KAN få hjælpen i Danmark

Hvad vil du gerne uddannes som hvis jeg må spørge?

Anmeld

2. januar 2013

Muhmi

isabellasmor skriver:

synes nu det er stilt lige lovligt meget sort/Hvidt op.... vi konstatere bare vi er uenige og så må du ha en god dag  

Det er bare i orden og i lige måde

Anmeld

2. januar 2013

wamse

Loa skriver:

Jamen hvis man reelt ikke kan arbejde grundet et eller andet, så vurderer ens læge vel også at det forholder sig sådan, og så er der vel en boks man ryger ind i hvor man får penge fra? Førtidspension eller hvad ved jeg?

Det eneste jeg tænker er bare der selv udråbt mener de ikke kan arbejde, de kan modtage KH i den periode det nu kan lade sig gøre, derefter er det ærgerligt.
Man kan jo ikke bare gå hjemme fordi man selv mener man ikke kan/skal/bør arbejde..... Så gik jeg sgu også hjemme....

Jamen der er ikke en boks, som man bare kan puttes i. Jeg går sygemeldt igen igen på mit studie, hvor jeg får revalidering, og kan jeg ikke starte op igen, så hedder det kh. Men jeg er stadig ikke rask nok til arbejde, men der findes ikke andre kasser at putte mig i.

Jeg tror heller ikke på, at der findes ret mange mennesker, der har ressourcerne virkelig ønsker at slippe udenom arbejde m.m Vores samfund er bygget op på, at det giver en højere social status, hvis man arbejder, og hvem pokker har lyst til at blive set ned på

Anmeld

2. januar 2013

wamse

Muhmi skriver:

Havde det været for 2½ år siden, så havde Anders og jeg også siddet i en skidt situation fordi vi havde taget mange dumme lån og ladet være med at betale osv. hvis vi havde siddet på su begge to... Men vi har levet af praktisk taget ingenting de sidste 1½-2 år for at rette op på alle de fejl vi har lavet og det betyder at vi nu kan sidde med god samvittighed og have to huslejer og snart 2 børn...

Det kræver sin mand at komme op af det hul og det kræver noget at indrømme for sig selv at man måske har gravet hullet dybere end man kunne klare, men hvis man er villig til at indstille sig på en levestandard der er ret minimal så kan det sagtens lade sig gøre og jeg er simpelthen så glad for at vores hul ikke kunne blive dybere dengang, så vi simpelthen blev nødt til at komme op af det igen...

Og det skal lige hilses at siges at vi har levet af sten, og koldt vand mens vi har haft Silas, men ifølge hans udvikling så har han aldrig manglet noget

Altså nu kan folk jo godt sidde i gæld, uden at det bare handler om, at have optaget dumme lån

Jeg har bestemt også levet for en sten med 2500 til 3 personer i lang tid. Jeg har afskaffet alt hvad kan afskaffes, som var luksus. Hvilket så også betyder at min bil røg med et tab på 60.000. Vores hus røg på tvangsauktion af flere forskellige grunde bla. finanskrisen, men det betyder jeg i dag sidder med en gæld på omkring 700.000.

Der findes mange forskellige grunde til, at nogle sidder i lort til halsen, men at sidde og sige, at det "bare" handler om det ene eller andet er simpelthen for letkøbt.

Vil så lige pointere, at da jeg fik su, godt nok som enlig, så sad jeg væsentlig bedre i det end i dag.....

Anmeld

2. januar 2013

raca

Mettefpigen skriver:

Nu kan der jo være forskellige grunde til at man ikk har været det... Personligt har jeg haft problemer med dem så derfor var jeg ikk sikret da jeg blev arbejdsløs.... Og du kan ikk sammenligne de 2 ting med hinanden da der er forskellige regler....

så du er helt uden ansvar.. eller ligger du bare ansvaret fra dig?

det her med ansvar mener jeg er rimlig centralt i denne diskotion.

vi er den første gentration i meget lang tid der kommer til at opleve levestandrats nedgang.. vi får med stor sansynlighed færre penge end vores forældre havde.

vi er den forste gentration gennerelt set der ser på hvad og hvor meget man har RET til at få af komunen samtidigt med vi forventer de reder vores røv hver gang, tingene bræder på.. vi har jo ikke selv gjodt noget så vi er helt uden skyld.

hvorfor spøger vi ikke hvad kan jeg gøre for at samfundet bliver et lidt bedre sted at være istedet for at kræve kræve og kræve.

og jo en A-kasse er en forskiring med visse regler, dem bør man læse. og sidde sig ind i og hvis man betaler sine ting bliver man altså ikke uvenner med dem. her forventer man så bare at komunen springer til med KH når det kikser..

forsikringer har forskellige policer-. disser bør man sidde sig ind i så man ikke får ubehalige overraskelser.. men her forventer man ikke at komunen springer til og redder en numse.

Anmeld

2. januar 2013

Loa

wamse skriver:

Jamen der er ikke en boks, som man bare kan puttes i. Jeg går sygemeldt igen igen på mit studie, hvor jeg får revalidering, og kan jeg ikke starte op igen, så hedder det kh. Men jeg er stadig ikke rask nok til arbejde, men der findes ikke andre kasser at putte mig i.

Jeg tror heller ikke på, at der findes ret mange mennesker, der har ressourcerne virkelig ønsker at slippe udenom arbejde m.m Vores samfund er bygget op på, at det giver en højere social status, hvis man arbejder, og hvem pokker har lyst til at blive set ned på

Men har din læge ikke konkluderet at du ikke rask nok til at arbejde eller studere?

For hvis han/hun har det så får du vel noget andet end KH? Ja nu er jeg ikke ekspert i systemerne men var da sikker på at hvis man blev erklæret uegnet til at arbejde så fik man en eller anden form for ydelse og ikke KH....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.