Mettefpigen skriver:
Nu kan der jo være forskellige grunde til at man ikk har været det... Personligt har jeg haft problemer med dem så derfor var jeg ikk sikret da jeg blev arbejdsløs.... Og du kan ikk sammenligne de 2 ting med hinanden da der er forskellige regler....
så du er helt uden ansvar..
eller ligger du bare ansvaret fra dig?
det her med ansvar mener jeg er rimlig centralt i denne diskotion.
vi er den første gentration i meget lang tid der kommer til at opleve levestandrats nedgang.. vi får med stor sansynlighed færre penge end vores forældre havde.
vi er den forste gentration gennerelt set der ser på hvad og hvor meget man har RET til at få af komunen samtidigt med vi forventer de reder vores røv hver gang, tingene bræder på.. vi har jo ikke selv gjodt noget så vi er helt uden skyld.
hvorfor spøger vi ikke hvad kan jeg gøre for at samfundet bliver et lidt bedre sted at være istedet for at kræve kræve og kræve.
og jo en A-kasse er en forskiring med visse regler, dem bør man læse. og sidde sig ind i og hvis man betaler sine ting bliver man altså ikke uvenner med dem. her forventer man så bare at komunen springer til med KH når det kikser..
forsikringer har forskellige policer-. disser bør man sidde sig ind i så man ikke får ubehalige overraskelser.. men her forventer man ikke at komunen springer til og redder en numse.
Anmeld