Ville du...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2012

Carina:-)

Anonym skriver:

Jeg må indrømme jeg ser det ganske anderledes.

Det er jo altså bedrageri og er berretiget til fængselsstraf. Det er er det jo fordi gjorde vi alle sådan, ville vores samfund gå nedenom og hjem. Jeg finder det usocialt, både at snyde som enlig, snyde i skat som selvstændig, virksomheder der trækker overskud ud af landet og ikke betaler skat. For det er alt det der gør at vi har råd til at give vores unger en god skolegang, de gamle og syge et værdigt liv. Lave vores veje, skrabe sne fri, samle skrald.

Det her handler ikke om at være skilsmissebarn og kalde et andet menneske for far? Det handler om at inkassere dobbelt su, diverse tillæg, boligsikring, institutionsplads og alt det andet man kan få som enlig.

Og jeg overser din hånlige kommentar om min fritid, hav en debat på en ordentlig måde, tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2012

Muhmi

Anonym skriver:

Jeg bor under en mor og en datter. Hun er studerende, det ved jeg fordi vi har talt kort sammen. På postkassen er der hendes og datterens navn.

Men der bor også en mand, pigen kalder ham for far, så det går jeg ud fra er korrekt.

Men når hun nu har status som enlig, får hun jo dobbelt su. Plus hvad man ellers får som enlig.

Ville du ringe til skat?

Hmm... Den er svær...

Ville måske blande mig udenom fordi jeg egentlig ikke kender omstændighederne... Men igen så er det jo også snyderi hvis hun inkasserer dobbelt alt muligt osv. Men hvordan kan du være sikker i din sag om at hun modtager dobbelt su?

Anmeld

16. december 2012

CS

Anonym skriver:

Som enlig studerende får du dobeblt su. Du kan få diverse tillæg, du får næsten 100% betalt institutionspplads og du kan få op til 50% af huslejen. I praksis betyder det at er du enlig mor og studerende så har du ligeså mange penge som 2 studerende + 1 barn har til sig selv om måneden. Hvis man så lægger det sammen med en løn, er det en ret god månedes indkomst man har sig. 75% (cirkus) betalt af staten

ej det er altså ikke helt rigtigt - jeg er tidligere enlig studerende med barn, og da jeg har ejerlejlighed kunne jeg ikke få bolighjælp - ved ikke lige hvad det er for diverse tillæg du taler om.. jeg kunne få dobbelt SU + dobbelt SU lån (penge jeg betaler tilbage nu).

Når det så er sagt, så lyder det som om du allerede har bestemt dig - dog er jeg ikke enig med dig. Men synes helt klart at du skal tage en snak med hende inden du begynder at kontakte SKAT kommunen eller hvem du nu har brug for at tale med. Synes at det er bedre at fortælle folk face to face, det ville ikke være så rart

Anmeld

16. december 2012

CS

Som enlig studerende får du dobeblt su. Du kan få diverse tillæg, du får næsten 100% betalt institutionspplads og du kan få op til 50% af huslejen. I praksis betyder det at er du enlig mor og studerende så har du ligeså mange penge som 2 studerende + 1 barn har til sig selv om måneden. Hvis man så lægger det sammen med en løn, er det en ret god månedes indkomst man har sig. 75% (cirkus) betalt af staten

ej det er altså ikke helt rigtigt - jeg er tidligere enlig studerende med barn, og da jeg har ejerlejlighed kunne jeg ikke få bolighjælp - ved ikke lige hvad det er for diverse tillæg du taler om.. jeg kunne få dobbelt SU + dobbelt SU lån (penge jeg betaler tilbage nu).

Når det så er sagt, så lyder det som om du allerede har bestemt dig - dog er jeg ikke enig med dig. Men synes helt klart at du skal tage en snak med hende inden du begynder at kontakte SKAT kommunen eller hvem du nu har brug for at tale med. Synes at det er bedre at fortælle folk face to face, og tage den derfra.

Anmeld

16. december 2012

jydeinden

for herre bevars.. der er da godt nok nogen der har for meget tid ( her hentyuder jeg til ts) jeg personligt ville blive stiktosset hvis det var mig du anmeldte på så tyndt et grundlag.. har du vitterligt ikke andet og gå op i end hvem dine naboer får besøg af .. muligt man får hjælp af staten eller kommunen men derfor har man stadig ret til et privatliv, og kan vitterligt ikke se hvad du har og have så ondt i bagdelen af.

Det er jo ikke en gang sikkert at den mand er barnets far, det kan være en forholdsvis ny kæreste som hun har fået..

Anmeld

16. december 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

Jeg bor under en mor og en datter. Hun er studerende, det ved jeg fordi vi har talt kort sammen. På postkassen er der hendes og datterens navn.

Men der bor også en mand, pigen kalder ham for far, så det går jeg ud fra er korrekt.

Men når hun nu har status som enlig, får hun jo dobbelt su. Plus hvad man ellers får som enlig.

Ville du ringe til skat?

nej hvorfor skulle jeg blande mig i det. jeg går sgu heller ikke til politiet hver gang jeg ser en deardevil køre over for rødt..

Anmeld

16. december 2012

Sabsy

Anonym skriver:

Fordi han er ikke tilknyttet på adressen. Der skal jo stå på postkassen hvem der hører til og der er kun mor og datter.

Altså jeg går en veninde der også bor med sin kæreste, deres barn og en på vej.. Han står ikke på postkassen men registeret ved det..

Anmeld

16. december 2012

Nessie

Som jeg læser det, så ved du ikke hvem manden er, blot at pigen kalder ham for far, og at han ikke står på postkassen.

Du ved at moren er studerende, og at der bliver kørt taxa hver dag.

Du ved IKKE, om manden har folkeregisteradresse dér, om moren får andet en normal SU, og om der måske er sygdom til grund for taxa-kørslen.

Jeg synes personligt at det er et ALT for tyndt grundlag at melde nogen til skat på. Du ved jo reelt ingenting. Det eneste der er bevist her er vist at du bare mistænker et par, uden at have nogle beviser. Det lyder ærlig talt som om du har set dig sur på dem af den ene eller anden grund.

Hvis jeg havde mistanke om snyd, ville jeg nok forsøge at få lidt flere beviser inden jeg meldte dem til SKAT eller kommunen.

Snyderi er ikke i orden, men grundlaget for en anmeldelse her er der bare ikke . 

Anmeld

16. december 2012

Leneur

Anonym skriver:

Ville du ringe til skat?

Argh er lidt ambivalent på den. For som sådan rager det mig hvad andre gør MEN hvis det er rigtigt at hun får ydelse som enlig er hun jo inddirekte skyld i at vi andre enlige bliver tjekket i hoved og r*v i tide og i utide om vi vitterligt er enlige, så gør hvad din samvittighed byder dig.

Anmeld

16. december 2012

ekebiv

Anonym skriver:

Hun ville jo aldrig vide at hun blev undersøgt, det gør skat af sig selv og er der intet uregelmæssigt, så kommer hun aldrig i kontakt med dem.

Men det er der vist nogen herinde der ikke helt har fået sig sat ind i...

Det kan du altå ikke være sikker på!! Vi er flyttet til et nyt hus hvor der overfor desværre bor et par uden liv. De meldte os til SKAT fordi der var blevet "solgt dyrt badeværelsesudstyr" og vi havde på daværende tidspunkt 3 biler hvoraf 1 var uden plader (bilen var solgt til kammerat men han lå i skilsmisse og kunne derfor ikke betale den før økonomien var delt). Men vi fik altså et brev hvor der stod at vi var blevet anmeldt til skat og at vi skulle kontakte dem. Den flinke dame fra skat fandt jo hurtigt ud af at der ikke var noget kød på sagen og hun sagde også at langt de fleste anmeldelser de fik af den art blev lagt i kategorien "chikane".

Jeg kan desuden fortælle dig at der faktisk ikke findes regler om HVOR meget man må være sammen som kærester før det går ud over EVENTUELLE ekstra tillæg (som du jo ikke engang ved om hun får). Der er en tommelfingerregel der hedder at man skal være mere fra hinanden end sammen og kæresten må ikke bidrage til husholdningen økonomisk overhovedet. En fuldstændig tåbelig regel for ens søster eller veninde må flytte ind og betale hele festen UDEN det går ud over status´en som enlig forsørger.

Jeg kunne aldrig drømme om at melde nogen for bedrageri på de papirstynde grundlag du ligger inde med, det lyder mere som chikane ii mine ører.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.