Ville du...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2012

A&F

Jeg synes ikke, at du kan tillade dig at blande dig. Hvorfor skal det være lige med bedrageri?  Jeg har da heller ikke haft navn på min gamle postkasse da min mand og jeg boede det gamle sted. Men min adresse var der. Jeg var godt nok blevet gal, hvis en fremmede kom, og meldte mig. Du har intet bevis for at hun bedrager, derfor, hold dig væk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2012

M (:

Anonym skriver:

Jeg bor under en mor og en datter. Hun er studerende, det ved jeg fordi vi har talt kort sammen. På postkassen er der hendes og datterens navn.

Men der bor også en mand, pigen kalder ham for far, så det går jeg ud fra er korrekt.

Men når hun nu har status som enlig, får hun jo dobbelt su. Plus hvad man ellers får som enlig.

Ville du ringe til skat?

Jeg siger ikke, at jeg ville melde hende til SKAT (det gad jeg nok ikke bruge min tid på), men jeg forstår heller ikke, hvorfor alle herinde hindser sig sådan op.. Har hun rent mel i posen kan der vel ikke ske noget ved en sådan anmeldelse? Altså udover at det er ubekvemt mens det står på.. 

Anmeld

15. december 2012

modesty

Anonym skriver:

Jeg bor under en mor og en datter. Hun er studerende, det ved jeg fordi vi har talt kort sammen. På postkassen er der hendes og datterens navn.

Men der bor også en mand, pigen kalder ham for far, så det går jeg ud fra er korrekt.

Men når hun nu har status som enlig, får hun jo dobbelt su. Plus hvad man ellers får som enlig.

Ville du ringe til skat?

Nej, jeg synes det er helt ekstremt småligt at stikke folk på den måde.

Anmeld

15. december 2012

Lullaby

Anonym skriver:

Ville du ringe til skat?

Nej men det er fordi jeg ikke "tør". Tænk hvis jeg tog fejl  Men vil da tage hatten af for at du har nosser til det.

Anmeld

15. december 2012

Bertris

Ville du ringe til skat?

Jeg ville ikke indberette nogen medmindre jeg vidste at de udnyttede systemet, og det ved du ikke med sikkerhed  
Jeg ville nok spørge ind til det, og hvis han er faren og ikke har adresse der ville jeg nok høre om det var midlertidigt og om de kender til reglerne på det punkt  
For hvis det er bedrageri kan det koste dem MEGET dyrt

Det kan jo være at det er en kæreste som datteren er blevet "opdraget" til at kalde far  

Anmeld

15. december 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Nu har jeg siddet og læst hele tråden igennem, og jeg vil se om jeg kan udtale mig udfra hvad jeg har læst og forstår. 

Du tror hun snyder fordi: 

1. Han er der hele tiden, uden navn på postkassen? 

2. Hun er studerende, men har råd til at køre taxa? 

Nej, nej, nej. For det første, snyder jeg så også? Min kærestes navn står stadig på postkassen fordi jeg ikke gad betale 200 kr for at få det fjernet dengang vi gik fra hinanden?! (Vi er for nyligt fundet sammen igen) Men jeg modtager da også det tillæg til børnepengene hver 3 måned. 

Og for det andet, det med taxaen kan du altså ikke dømme hende som snyder for! Du ved da ikke om det er noget der går gennem kommunen grundet et eller andet, om det er et familiemedlem der kører eller en ven. Du ved altå ingenting om hendes "forhold" til taxakørsel og hvor vidt hun kan have råd til det på "normal sats" på SU. 

Jeg ved man kan have råd til det, jeg har været der! 

Som det ser ud nu har du altså ikke rigtig noget at have det i, og jeg synes du skal lade den ligge, indtil du hvert fald er 100 % på at hun faktisk er bedrager. 

Anmeld

15. december 2012

morethanperfect

Nej jeg gad virkelig ik og bruge tid på sådan noget ..
Det er ikke min opgave ..

Og når du ikke med sikkerhed ved hun snyder , syns jeg det er tåbeligt 

Måske du skulle prøve at spørge indtil det først .. Så kan du jo altid melde hende bagefter . 

Anmeld

15. december 2012

A&F

rikkeregnbue skriver:

Nu har jeg siddet og læst hele tråden igennem, og jeg vil se om jeg kan udtale mig udfra hvad jeg har læst og forstår. 

Du tror hun snyder fordi: 

1. Han er der hele tiden, uden navn på postkassen? 

2. Hun er studerende, men har råd til at køre taxa? 

Nej, nej, nej. For det første, snyder jeg så også? Min kærestes navn står stadig på postkassen fordi jeg ikke gad betale 200 kr for at få det fjernet dengang vi gik fra hinanden?! (Vi er for nyligt fundet sammen igen) Men jeg modtager da også det tillæg til børnepengene hver 3 måned. 

Og for det andet, det med taxaen kan du altså ikke dømme hende som snyder for! Du ved da ikke om det er noget der går gennem kommunen grundet et eller andet, om det er et familiemedlem der kører eller en ven. Du ved altå ingenting om hendes "forhold" til taxakørsel og hvor vidt hun kan have råd til det på "normal sats" på SU. 

Jeg ved man kan have råd til det, jeg har været der! 

Som det ser ud nu har du altså ikke rigtig noget at have det i, og jeg synes du skal lade den ligge, indtil du hvert fald er 100 % på at hun faktisk er bedrager. 

Sådan , er fuldstændig enig

Anmeld

16. december 2012

Mettefpigen

M (: skriver:

J

Jeg siger ikke, at jeg ville melde hende til SKAT (det gad jeg nok ikke bruge min tid på), men jeg forstår heller ikke, hvorfor alle herinde hindser sig sådan op.. Har hun rent mel i posen kan der vel ikke ske noget ved en sådan anmeldelse? Altså udover at det er ubekvemt mens det står på.. 

Jo det kan der faktisk godt..... Min far og hans eks blev meldt selvom der ikk var noget i det, og min far er gået ned i penge efter det..

Anmeld

16. december 2012

Mum33

Hvis jeg var sikker - ja. Så ville jeg melde folk. Det tager 2 min at smide SKAT en mail, og så er den ude af dine hænder. De undersøger jo selv sagen før de anklager nogle.

Jeg synes ikke det er "at have ondt i røven" - jeg betaler ikke min skat for at andre kan leve højt på det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.