Ville du...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2012

anynom

Anonym skriver:

Jeg bor under en mor og en datter. Hun er studerende, det ved jeg fordi vi har talt kort sammen. På postkassen er der hendes og datterens navn.

Men der bor også en mand, pigen kalder ham for far, så det går jeg ud fra er korrekt.

Men når hun nu har status som enlig, får hun jo dobbelt su. Plus hvad man ellers får som enlig.

Ville du ringe til skat?

Jeg går generelt ind for at bedrageri skal anmeldes, men jeg ville ikke gøre det på et så lille grundlag som du har. Som andre pointerer, så ved du ikke om han har adresse der, om hun overhovedet modtager ekstra ydelser etc.
Så nej, jeg ville ikke kontakte SKAT i denne situation.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2012

Laulund87

M (: skriver:

Jeg siger ikke, at jeg ville melde hende til SKAT (det gad jeg nok ikke bruge min tid på), men jeg forstår heller ikke, hvorfor alle herinde hindser sig sådan op.. Har hun rent mel i posen kan der vel ikke ske noget ved en sådan anmeldelse? Altså udover at det er ubekvemt mens det står på.. 

Anmeld

17. december 2012

annec

Anonym skriver:

Fordi han er ikke tilknyttet på adressen. Der skal jo stå på postkassen hvem der hører til og der er kun mor og datter.

På min postkasse står der altså også kun mit navn, men min hund og søn bor her altså også :-) og det vidste boligidlejningen altså godt da vi flyttede ind (de satte det op)

Anmeld

17. december 2012

Steph_Laurits

Neeks skriver:

Hold da op hvor du bare holder øje med dem:-) måske har hun rige forældre og de hjælper hende økonomisk og hun modtager måske ikke ekstra ydelser. Det kunne jo også være at de har hver deres lejlighed men oftest er sammen hos hende.

Hvis man har så travlt med at holde øje med andre mennesker, er det fordi man ikke har nok at tage sig til selv! 

Må erklære mig enig med dig..

Syntes godt nok det virker meget som om TS har travlt med hvad andre gør.

Er da glad for der ikke bor en der er så nysgerrig ved siden af mig

Anmeld

17. december 2012

2721

Nej, det ville jeg ikke!
Jeg er også enlig, men min søns far kommer her og ser sin søn og har sovet her et par gange på en madres på min søns værelse. Der kan være mange forskellige grunde til han er der.

Anmeld

17. december 2012

wamse

Jeg ville ikke anmelde, fordi jeg simpelthen synes at der er alt for lidt grundlag til det, ud over dine egne teorier om, hvordan hendes økonomi pg private forhold er skruet sammen.

Jeg har 3 enlige veninder som alle er blevet anmeldt af naboer, som tror de ved noget, og i alle tilfælde har det været naboers fejltolkninger af mine veninders situationer

Hvis der bliver lavet en anmeldelse, så bliver man faktisk indkaldt til samtale, og det er faktisk den enlige der stort set skal bevise, at de ikke snyder og ikke omvendt, hvilket da er vildt ubehageligt. Den ene veninde skulle blandt andet svare på, hvor ofte hende og kæresten havde sex

Anmeld

17. december 2012

Gardenia

annec skriver:

På min postkasse står der altså også kun mit navn, men min hund og søn bor her altså også :-) og det vidste boligidlejningen altså godt da vi flyttede ind (de satte det op)

Flot at du lige kan være sådan lidt smart at høre på.

Når du er myndig skal der stå dit navn på postkassen. Fulde efternavn og minimum dit forbogstav. Ikek din hund, flyvefisk, guldhamster, bollevenner, veninder der af og til er der, børn, støvmider, gulvmoppen. M Y N D I G E persone der hører til på adressen.

Ikke min skyld flertallet herinde åbenbart render rundt med bind for øjnene og hænderne for ørene - hold da fast hvor er I bare sat ind i jeres ansvar som voksne. Vildt imponerende.

Anmeld

17. december 2012

Gardenia

wamse skriver:

Jeg ville ikke anmelde, fordi jeg simpelthen synes at der er alt for lidt grundlag til det, ud over dine egne teorier om, hvordan hendes økonomi pg private forhold er skruet sammen.

Jeg har 3 enlige veninder som alle er blevet anmeldt af naboer, som tror de ved noget, og i alle tilfælde har det været naboers fejltolkninger af mine veninders situationer

Hvis der bliver lavet en anmeldelse, så bliver man faktisk indkaldt til samtale, og det er faktisk den enlige der stort set skal bevise, at de ikke snyder og ikke omvendt, hvilket da er vildt ubehageligt. Den ene veninde skulle blandt andet svare på, hvor ofte hende og kæresten havde sex

Man bliver kun indkaldt hvis der er uoverenstemmelser som kontrolmyndigheden ikke kan forklare for dem selv.

Anmeld

17. december 2012

Kief31

Anonym skriver:

Fordi han er ikke tilknyttet på adressen. Der skal jo stå på postkassen hvem der hører til og der er kun mor og datter.

Du kan da ikke ud fra postkassen se om hun modtager sociale ydelser Jeg har kørt post for nogle år siden, og ja.. Der skal stå hvem der bor på adressen, men det gør der altså langt fra altid, og det behøver ikke at betyde, at de ikke er registreret på adressen. Måske han er flyttet ind efter dem, og de har ikke fået sat hans navn på.. Måske modtager hun ikke som enlig, jeg har da selv engang været enlig forsørger, og meldte det da fra, da jeg fik en kæreste som IKKE boede hos os. For spiser man og sover man jævnligt sammen, betragtes det som ikke enlig..

Anmeld

17. december 2012

Gardenia

Tror du seriøst nogen vil indrømme socialt bedrageri?

Chancen for det er lige så stor som nogen vil indrømme de tæver deres unger.

Og forstår ikke din kommentar om for meget fritid?

Hvorfor er det lige pludselig blevet til at man er nysgerrig,emsig og en stikker fordi man går op i at alle værner om vores velfærdssamfund.

Nu er der snak om at vi skal til at betale for at gå til lægen,det gavner jo ikke ligefrem vores velfærd at nogen der ikke er berettiget rager til sig.

Gad godt at det ikke var nødvendigt at melde nogen,men det kræver jo at alle har en ordentligt moral g det ses jo tydeligt især herinde at det næppe bliver en realitet.

Jeg er så småt begyndt at se en sammenhæng mellem alder og holdning til det her. Og så kan jeg heller ikke lade være med at tænke på om det mon ikke mest er dem der selv modtager diverse enlige tillæg, der er nervøse. Og dem der angriber personligt må bare have noget at skjule.

Hvordan man kan synes at snyd er ok, må kun være fordi man selv begår det og er klar over det er noget skidt. De skulle skamme sig. Og så har vi familier der sikkert skal flytte fra hus og hjem (1. Januar), fordi vi har elementer i det her samfund der ikke vil deltage på lige fod. Føj.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.