Ville du...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2012

TeamRocket

Ville jeg ikke rigtig blande mig i. Jeg stoler bare på folk ikke snyder. Min nabo bor også alene med sin datter og har sin kæreste på besøg altid. Jeg går da bare udfra hun ikke får enlig ydelser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2012

Gardenia

M (: skriver:

Jeg siger ikke, at jeg ville melde hende til SKAT (det gad jeg nok ikke bruge min tid på), men jeg forstår heller ikke, hvorfor alle herinde hindser sig sådan op.. Har hun rent mel i posen kan der vel ikke ske noget ved en sådan anmeldelse? Altså udover at det er ubekvemt mens det står på.. 

Hun ville jo aldrig vide at hun blev undersøgt, det gør skat af sig selv og er der intet uregelmæssigt, så kommer hun aldrig i kontakt med dem.

Men det er der vist nogen herinde der ikke helt har fået sig sat ind i...

Anmeld

16. december 2012

Gardenia

E. B. skriver:

Hvis jeg var sikker - ja. Så ville jeg melde folk. Det tager 2 min at smide SKAT en mail, og så er den ude af dine hænder. De undersøger jo selv sagen før de anklager nogle.

Jeg synes ikke det er "at have ondt i røven" - jeg betaler ikke min skat for at andre kan leve højt på det.

Nej, sådan har jeg det også.

Hvis vi alle var ragende ligeglade med socialt snyd, var der jo snart ikke råd til dagpenge, kontanthjælp, su eller noget af det andet vi anser som en selvfølge. Men det er åbenbart et absolut minimum der faktisk overvejer hvor de penge kommer fra. Må være lækkert at have troen på et offentligt pengetræ

Anmeld

16. december 2012

M (:

Mettefpigen skriver:

Jo det kan der faktisk godt..... Min far og hans eks blev meldt selvom der ikk var noget i det, og min far er gået ned i penge efter det..

Hvorfor er han gået ned i penge, hvis han fik de tilskud han havde ret til?

Anmeld

16. december 2012

M (:

Anonym skriver:

Hun ville jo aldrig vide at hun blev undersøgt, det gør skat af sig selv og er der intet uregelmæssigt, så kommer hun aldrig i kontakt med dem.

Men det er der vist nogen herinde der ikke helt har fået sig sat ind i...

Jeg ved ikke, hvordan det foregår, men man må vel gå ud fra, at det ingen konsekvenser får, hvis alt er som det skal være.. 

Anmeld

16. december 2012

Mettefpigen

FoForFord

Hvorfor er han gået ned i penge, hvis han fik de tilskud han havde ret til?

Fordi at de ikk kunne bevise at min far ikk sov hos dem..... Det er ord mod ord... Min far er pensionist, og han hjælper sin ex med deres fælles datter når der er brug for det (henter hende fra skole hvis der er overarbejde eller hjælper med maden hvis hun er syg) hvis de passer lukas plejer han at sove der i de dage han blir passet 1-2 dage..... Men da der ikk var noget de kunne modbevise så mistede han ca 1-2000 om måneden...

Anmeld

16. december 2012

M (:

Mettefpigen skriver:

Fordi at de ikk kunne bevise at min far ikk sov hos dem..... Det er ord mod ord... Min far er pensionist, og han hjælper sin ex med deres fælles datter når der er brug for det (henter hende fra skole hvis der er overarbejde eller hjælper med maden hvis hun er syg) hvis de passer lukas plejer han at sove der i de dage han blir passet 1-2 dage..... Men da der ikk var noget de kunne modbevise så mistede han ca 1-2000 om måneden...

Men er der ikke også noget med, at man som enlig forsørger ikke må få hjælp til at hente/bringe sit barn? Kender ikke reglerne i detaljen, da jeg ikke selv har været nødt til at sætte mig ind i dem, men det er da ærgerligt, hvis man kan miste tilskud, som man er berettiget, fordi det åbenbart ikke er SKAT, der har bevisbyrden.. 

Anmeld

16. december 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Jeg bor under en mor og en datter. Hun er studerende, det ved jeg fordi vi har talt kort sammen. På postkassen er der hendes og datterens navn.

Men der bor også en mand, pigen kalder ham for far, så det går jeg ud fra er korrekt.

Men når hun nu har status som enlig, får hun jo dobbelt su. Plus hvad man ellers får som enlig.

Ville du ringe til skat?

Det er bedrageri og man skal melde sådan nogle ting - ja det er ens simple pligt at melde sådan nogle ting.

Har en veninde hvis kæreste kun må være der 3 dage om ugen, hvis det bliver hyppigere eller han har mange ting der (så det ser ud som om han bor der) så får hun taget hendes SU.

Anmeld

16. december 2012

Mettefpigen

Men er der ikke også noget med, at man som enlig forsørger ikke må få hjælp til at hente/bringe sit barn? Kender ikke reglerne i detaljen, da jeg ikke selv har været nødt til at sætte mig ind i dem, men det er da ærgerligt, hvis man kan miste tilskud, som man er berettiget, fordi det åbenbart ikke er SKAT, der har bevisbyrden.. 

Jeg ved det ikk præcis, men det tror jeg godt man må... Næsten alle får jo nok hjælp på et tidspunkt med at hente børn.... Men han mistede pengene fordi de ikk kunne bevise at han ikk sov for meget derover... Og vil bare sige at se tjekker også ens facebook.....

Anmeld

16. december 2012

M (:

Mettefpigen skriver:

Jeg ved det ikk præcis, men det tror jeg godt man må... Næsten alle får jo nok hjælp på et tidspunkt med at hente børn.... Men han mistede pengene fordi de ikk kunne bevise at han ikk sov for meget derover... Og vil bare sige at se tjekker også ens facebook.....

Hm, det er da ærgerligt at komme i klemme.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.