Ville du...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2012

Camilla..

Carina:-) skriver:

Stikke?

Så du ville også væe ligeglad hvis du overværede et indbrud?

Det er bedrageri,og noget forbandet svineri.

Det gør jo at der f.eks ikke er penge i længden til dem der vitterligt er berettiget til det.

Come on!

Det kan du overhovedet ikke samligne.

Istedet for at være en stikker, ville jeg spørge hende..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2012

Gardenia

ekebiv skriver:

Det kan du altå ikke være sikker på!! Vi er flyttet til et nyt hus hvor der overfor desværre bor et par uden liv. De meldte os til SKAT fordi der var blevet "solgt dyrt badeværelsesudstyr" og vi havde på daværende tidspunkt 3 biler hvoraf 1 var uden plader (bilen var solgt til kammerat men han lå i skilsmisse og kunne derfor ikke betale den før økonomien var delt). Men vi fik altså et brev hvor der stod at vi var blevet anmeldt til skat og at vi skulle kontakte dem. Den flinke dame fra skat fandt jo hurtigt ud af at der ikke var noget kød på sagen og hun sagde også at langt de fleste anmeldelser de fik af den art blev lagt i kategorien "chikane".

Jeg kan desuden fortælle dig at der faktisk ikke findes regler om HVOR meget man må være sammen som kærester før det går ud over EVENTUELLE ekstra tillæg (som du jo ikke engang ved om hun får). Der er en tommelfingerregel der hedder at man skal være mere fra hinanden end sammen og kæresten må ikke bidrage til husholdningen økonomisk overhovedet. En fuldstændig tåbelig regel for ens søster eller veninde må flytte ind og betale hele festen UDEN det går ud over status´en som enlig forsørger.

Jeg kunne aldrig drømme om at melde nogen for bedrageri på de papirstynde grundlag du ligger inde med, det lyder mere som chikane ii mine ører.

Det kan jeg være sikker på jo. Det er et krydstjek mellem folkeregistret og su-styrelsen oplysninger. Stemmer alt overens, så sker der ikke mere.

Debatten om tillæg er latterligt langt ude. Der er et absolut fåtal af danske studerende med børn der har råd til at takke nej til tillæg. De sager ankestyrelsen har set på tyder alle på at det er elementer som delt økonomi og folkeregisteradresser der har betydning for om man er samboende eller enlig.

Bare fordi du er rendt ind i nogen med en hang til at chikanere andre, er det ikke nesbetydende med alle andre er sådan. Tænk hvis du faktisk havde snydt i skat? Så havde du da fortjent en anmeldelse og en undersøgelse?

Anmeld

16. december 2012

Gardenia

Muhmi skriver:

Hmm... Den er svær...

Ville måske blande mig udenom fordi jeg egentlig ikke kender omstændighederne... Men igen så er det jo også snyderi hvis hun inkasserer dobbelt alt muligt osv. Men hvordan kan du være sikker i din sag om at hun modtager dobbelt su?

Jamen det er jo ved brug af ganske almindelig logik. Hun er studerende, hf, det ved jeg fra at have snakket med hende. Vi bor i samme opgang, ergo jeg er klar over om hun har rø*** fuld af penge, jeg har stødt ind i hendes forældre. Det er godt nok få f os der har råd til at være på su, mor, enlig og ikke modtage dobbeltsu og diverse tillæg.

Anmeld

16. december 2012

ekebiv

Anonym skriver:

Det kan jeg være sikker på jo. Det er et krydstjek mellem folkeregistret og su-styrelsen oplysninger. Stemmer alt overens, så sker der ikke mere.

Debatten om tillæg er latterligt langt ude. Der er et absolut fåtal af danske studerende med børn der har råd til at takke nej til tillæg. De sager ankestyrelsen har set på tyder alle på at det er elementer som delt økonomi og folkeregisteradresser der har betydning for om man er samboende eller enlig.

Bare fordi du er rendt ind i nogen med en hang til at chikanere andre, er det ikke nesbetydende med alle andre er sådan. Tænk hvis du faktisk havde snydt i skat? Så havde du da fortjent en anmeldelse og en undersøgelse?

Hvis du ikke havde skrevet at du bor i lejlighed ku du sgu sagtens være konen overfor os med ALT for meget fritid
Tag dog en snak med pigen og find ud af om der er hold i dine beskyldninger eller ej. På den tid debatten har kørt herinde har du kunnet nå at gå op og spørge hende en masse gange, så får du fred i sjælen og hun får fred.

Anmeld

16. december 2012

Carina:-)

Camilla.. skriver:

Come on!

Er begge dele ikke tyveri?

Synes du der er forskel fordi det er at stjæle fra mange istedet for en enkelt person?

For det er da den eneste forskel der er.

Anmeld

16. december 2012

ekebiv skriver:

Hvis du ikke havde skrevet at du bor i lejlighed ku du sgu sagtens være konen overfor os med ALT for meget fritid
Tag dog en snak med pigen og find ud af om der er hold i dine beskyldninger eller ej. På den tid debatten har kørt herinde har du kunnet nå at gå op og spørge hende en masse gange, så får du fred i sjælen og hun får fred.

Tror du seriøst nogen vil indrømme socialt bedrageri?

Chancen for det er lige så stor som nogen vil indrømme de tæver deres unger.

Og forstår ikke din kommentar om for meget fritid?

Hvorfor er det lige pludselig blevet til at man er nysgerrig,emsig og en stikker fordi man går op i at alle værner om vores velfærdssamfund.

Nu er der snak om at vi skal til at betale for at gå til lægen,det gavner jo ikke ligefrem vores velfærd at nogen der ikke er berettiget rager til sig.

Gad godt at det ikke var nødvendigt at melde nogen,men det kræver jo at alle har en ordentligt moral g det ses jo tydeligt især herinde at det næppe bliver en realitet.

Anmeld

16. december 2012

ekebiv skriver:

Hvorfor er det lige pludselig blevet til at man er nysgerrig,emsig og en stikker fordi man går op i at alle værner om vores velfærdssamfund.

Nu er der snak om at vi skal til at betale for at gå til lægen,det gavner jo ikke ligefrem vores velfærd at nogen der ikke er berettiget rager til sig.

Gad godt at det ikke var nødvendigt at melde nogen,men det kræver jo at alle har en ordentligt moral g det ses jo tydeligt især herinde at det næppe bliver en realitet.

Anmeld

16. december 2012

Come on!

Dobbelt

Anmeld

16. december 2012

Camilla.. skriver:

Come on!

Og så synes jeg det er yderst usmageligt at du bruger ordet stikker.

Det ville klæde dig at bruge et andet ord-jeg skriver jo heller ikke asocial taber der ikke kan kender forskel på dit og mit.

Det kan godt være du ikke er enig med TS og synes det er ganske glimrende at man rager til sig selv om det er snyd,og så skide være med at det går ud over dem som har et behov fordi det drejer sig jo om at være så smart som muligt og snyde systemmet.

Systemmet er så bare dig og mig-og vores børns fremtid.

Anmeld

16. december 2012

ekebiv

jeg har som sådan intet imod at der er nogle der melder andre HVIS MAN ER SIKKER I SIN SAG!!! men jeg synes simpelthen at grundlaget i dette tilfælde er for tyndt.
og ja, jeg mener sgu man har for meget fritid hvis man holder øje med sine naboer, så kan du synes hvad du vil, det er du i din gode ret til.

Men hvor er det godt at vi har jer små selvudråbte "samfundets vogtere" når nu vi andre er fløjtende ligeglade

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.