Ville du...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2012

Carina:-)

ekebiv skriver:

jeg har som sådan intet imod at der er nogle der melder andre HVIS MAN ER SIKKER I SIN SAG!!! men jeg synes simpelthen at grundlaget i dette tilfælde er for tyndt.
og ja, jeg mener sgu man har for meget fritid hvis man holder øje med sine naboer, så kan du synes hvad du vil, det er du i din gode ret til.

Men hvor er det godt at vi har jer små selvudråbte "samfundets vogtere" når nu vi andre er fløjtende ligeglade

Mon du også var ligeglad hvis du undersøgte hvor mange millioner det koster de danske skatteydere hvert år pga socialt bedrageri.

Penge der kunne gå til vores børn og os selv når vi bliver ældre.

Men fint at du er fløjtende ligeglad med om vores børn skal betale for læge,sygehus eller skolegang fordi der er nogen der skal have noget de ikke er berettiget til.

Du kalder det vogtere,jeg kalder det ansvar.

Du kalder det ligegyldighed,jeg kalder det uvidenhed.

Men mon ikke det hele handler om at vi er 2 meget forskellige steder i samfundet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2012

Carina:-)

Anonym skriver:

Jeg er så småt begyndt at se en sammenhæng mellem alder og holdning til det her. Og så kan jeg heller ikke lade være med at tænke på om det mon ikke mest er dem der selv modtager diverse enlige tillæg, der er nervøse. Og dem der angriber personligt må bare have noget at skjule.

Hvordan man kan synes at snyd er ok, må kun være fordi man selv begår det og er klar over det er noget skidt. De skulle skamme sig. Og så har vi familier der sikkert skal flytte fra hus og hjem (1. Januar), fordi vi har elementer i det her samfund der ikke vil deltage på lige fod. Føj.

Ja jeg har selv haft nøjagtige samme tanker.

Asocial og egoistisk holdning,nogen har.

Anmeld

17. december 2012

wamse

Anonym skriver:

Man bliver kun indkaldt hvis der er uoverenstemmelser som kontrolmyndigheden ikke kan forklare for dem selv.

Sådan fungerer det så ikke her. Du bliver indkaldt pga en anmeldelse og det er nok.

Anmeld

17. december 2012

ekebiv

Carina:-) skriver:

Mon du også var ligeglad hvis du undersøgte hvor mange millioner det koster de danske skatteydere hvert år pga socialt bedrageri.

Penge der kunne gå til vores børn og os selv når vi bliver ældre.

Men fint at du er fløjtende ligeglad med om vores børn skal betale for læge,sygehus eller skolegang fordi der er nogen der skal have noget de ikke er berettiget til.

Du kalder det vogtere,jeg kalder det ansvar.

Du kalder det ligegyldighed,jeg kalder det uvidenhed.

Men mon ikke det hele handler om at vi er 2 meget forskellige steder i samfundet.

Jeg forholder mig til denne opretttede debat, om jeg ville melde pågældende til skat på de grundlag der er opridset og NEJ det ville jeg ikke. Desuden gider jeg ikke diskuterer mere med dig, ha en forrygende dag.

Anmeld

17. december 2012

ekebiv

Anonym skriver:

Flot at du lige kan være sådan lidt smart at høre på.

Når du er myndig skal der stå dit navn på postkassen. Fulde efternavn og minimum dit forbogstav. Ikek din hund, flyvefisk, guldhamster, bollevenner, veninder der af og til er der, børn, støvmider, gulvmoppen. M Y N D I G E persone der hører til på adressen.

Ikke min skyld flertallet herinde åbenbart render rundt med bind for øjnene og hænderne for ørene - hold da fast hvor er I bare sat ind i jeres ansvar som voksne. Vildt imponerende.

Tag lige og overvej om du overhovedet vil høre på andre før du opretter en debat herinde, jeg synes du er meget flabet og nedladende i dine svar og du har jo allerede bestemt dig for at hun begår socialt bedrageri. Så meld hende dog så du kan få det ud af systemet og komme videre og hun kan få fred (hun får det jo så selvfølgelig først når hun har været til samtale i amtet/kommunen)

Anmeld

17. december 2012

ekebiv

Anonym skriver:

Man bliver kun indkaldt hvis der er uoverenstemmelser som kontrolmyndigheden ikke kan forklare for dem selv.

Det Tror jeg ikke er helt rigtigt, mener bestemt der indkaldes til møde.

Anmeld

17. december 2012

Gardenia

ekebiv skriver:

Tag lige og overvej om du overhovedet vil høre på andre før du opretter en debat herinde, jeg synes du er meget flabet og nedladende i dine svar og du har jo allerede bestemt dig for at hun begår socialt bedrageri. Så meld hende dog så du kan få det ud af systemet og komme videre og hun kan få fred (hun får det jo så selvfølgelig først når hun har været til samtale i amtet/kommunen)

Sikke dog jeg kan provokere dig hva?

Anmeld

17. december 2012

wamse

ekebiv skriver:

Det Tror jeg ikke er helt rigtigt, mener bestemt der indkaldes til møde.

Det har du ret i

Anmeld

17. december 2012

Studerendemor

Anonym skriver:

Jeg bor under en mor og en datter. Hun er studerende, det ved jeg fordi vi har talt kort sammen. På postkassen er der hendes og datterens navn.

Men der bor også en mand, pigen kalder ham for far, så det går jeg ud fra er korrekt.

Men når hun nu har status som enlig, får hun jo dobbelt su. Plus hvad man ellers får som enlig.

Ville du ringe til skat?

Jeg ved godt, at du har fået en hulens masse svar og det kan være svært at få læst og svaret alle. Men jeg håber du får tid til at læse dette.

Jeg vil tage udgangspunkt i dine svar til dem der skriver, at du ikke skal melde det, blande dig osv. fordi det er sådan landet ligger.

Før du melder noget, synes jeg det ville være rigtig fint, at du tog en ærlig snak med din overbo. Hun kommer sikkert til, at føle sig anklaget, men det bliver hun jo sådan set også. Fortæl om dine tanker om at melde hende, og giv hende en change for at forklare sig (måske der faktisk er en god forklaring på det hele) eller en change for at få bragt situationen i orden. Det synes jeg er det mest rimelige for alle parter

Anmeld

17. december 2012

annec

Anonym skriver:

Flot at du lige kan være sådan lidt smart at høre på.

Når du er myndig skal der stå dit navn på postkassen. Fulde efternavn og minimum dit forbogstav. Ikek din hund, flyvefisk, guldhamster, bollevenner, veninder der af og til er der, børn, støvmider, gulvmoppen. M Y N D I G E persone der hører til på adressen.

Ikke min skyld flertallet herinde åbenbart render rundt med bind for øjnene og hænderne for ørene - hold da fast hvor er I bare sat ind i jeres ansvar som voksne. Vildt imponerende.

Snak dog forhelvede ordentligt! Jeg skrev ordentlig til dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.