Ville du...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Absolut ikke. Så tror jeg tager en snak med hende næste gang jeg render ind i hende. Bare sådan overfladisk samtale om dem og deres barn

men du kan jo næppe spørge om hun modtager enlig su, uden at det kommer til at lyde anklagende.. og synes bare det ville være rigtig synd for hende - hvis hun faktisk overhovedet ikke står listet som enlig nogen steder!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2012

NNN

Anonym skriver:

*SUUUUUUUUK*

Mon du føler dig ramt moster?

Jeg bor lige ud til vejen, mit køkken er placeret så jeg kan sidde på min stol og glo lige ud på vores indkørsel - den indkørsel man skal ud af for at komme ud på den vej jeg kan sidde på min stol og se på. Du ved - kigge ud på livet?
De bor ovenpå mig, så jeg kan høre hver gang hoveddøren smækkes, der gåes op af trappen, jeg kan høre hvem det er fordi man kan genkende andres fodtrin. Mere du gerne vil have forklaret?

Eller stopper vores snak bare her?

En anden gang må du hellere lade være med at spørge efter andres mening, når du bliver sur over svaret

yup jeg tror vi er færdige her. 

Jeg føler mig absolut ikke ramt. Bryder mig blot ikke om sure damer der holder øje med andre. Det er lidt ligesom de der gamle mænd der holder øje med ens parkering for at tjekke om man nu gør det ordenligt eller om man holder lovligt. Det har jeg derimod prøvet et par gange  Det er helt fint med mig at andre bruger deres tid på at lege detektiv/skat eller politi. 

Anmeld

15. december 2012

Pige2009

Som enlig srende får du dobeblt su. Du kan få diverse tillæg, du får næsten 100% betalt institutionspplads og du kan få op til 50% af huslejen. I praksis betyder det at er du enlig mor og srende så har du ligeså mange penge som 2 srende + 1 barn har til sig selv om måneden. Hvis man så lægger det sammen med en løn, er det en ret god månedes indkomst man har sig. 75% (cirkus) betalt af staten

Jeg er enlig forsørger og har tidligere fået boligsikring og tilskud til institution, så jeg ved, hvad jeg taler om. Der er et mindre fradrag ift. friplads, men man får ikke friplads pga. social status

1. Du kan kun få ét ekstra tillæg som stu derende - se link

http://www.su.dk/SaerligStoette/satser/Sider/default.aspx

2. Boligsikring er indkomstreguleret og har ikke noget at gøre med social status - se link

http://www.sm.dk/Temaer/sociale-omraader/sociale-ydelser/boligstoette/boligsikring/Sider/default.aspx

3. Friplads og tilskud til institution er også betinget af indkomst - se link

http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Dagtilbudsomraadet/Fripladstilskud

Hvilke andre tillæg er det helt konkret, du taler om? Det kunne jeg godt tænke mig at vide, så jeg selv kan søge dem! Jeg vil rigtig gerne have fakta.

Hvor kommer de 75% fra og hvad er det 75% af?

Anmeld

15. december 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Nej, det er selvfølgeligt rigtigt.

Der er så bare vaner ind over som bekræftiger mistanken. Taxa hver dag f.eks. Det har man ikke rigtigt råd til som srende og arbejdende eller srende og srende.

Jeg er helt enig i, at det virker en kende besynderligt

Anmeld

15. december 2012

Gardenia

Baagøe skriver:

Jeg er enlig forsørger og har tidligere fået boligsikring og tilskud til institution, så jeg ved, hvad jeg taler om. Der er et mindre fradrag ift. friplads, men man får ikke friplads pga. social status

1. Du kan kun få ét ekstra tillæg som srende - se link

http://www.su.dk/SaerligStoette/satser/Sider/default.aspx

2. Boligsikring er indkomstreguleret og har ikke noget at gøre med social status - se link

http://www.sm.dk/Temaer/sociale-omraader/sociale-ydelser/boligstoette/boligsikring/Sider/default.aspx

3. Friplads og tilskud til institution er også betinget af indkomst - se link

http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Dagtilbudsomraadet/Fripladstilskud

Hvilke andre tillæg er det helt konkret, du taler om? Det kunne jeg godt tænke mig at vide, så jeg selv kan søge dem! Jeg vil rigtig gerne have fakta.

Hvor kommer de 75% fra og hvad er det 75% af?

Som enlig studerende har du det samme som 2 studerende får. Derfor er du berretiget til de samme ydelser som 2 studerende får. Ikke svært.

Debatten er vist lukket - tydeligt hvad flertallet ville have gjort, tak for snakken.

Anmeld

15. december 2012

Msommerbarn

Anonym skriver:

Politiet har meget lidt at gøre med at finde socialt bedrageri. Vi har desværre ikke en enhed, ud over skat, der tager sig af disse ting.
Jeg mener vi som borgere har en indberetningspligt når vi ser andre snyde. Men sådan er vi jo så forskellige

Præcis.. og der er vi heldigvis så forskellige.. hvor ville livet dog være kedeligt hvis vi alle var ens...

Anmeld

15. december 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Politiet har meget lidt at gøre med at finde socialt bedrageri. Vi har desværre ikke en enhed, ud over skat, der tager sig af disse ting.
Jeg mener vi som borgere har en indberetningspligt når vi ser andre snyde. Men sådan er vi jo så forskellige

Her lyder det som om du allerede har taget beslutningen om at melde dem, så er der jo ingen grund til at spørge os

Anmeld

15. december 2012

Pige2009

Neeks skriver:

En anden gang må du hellere lade være med at spørge efter andres mening, når du bliver sur over svaret

yup jeg tror vi er færdige her. 

Jeg føler mig absolut ikke ramt. Bryder mig blot ikke om sure damer der holder øje med andre. Det er lidt ligesom de der gamle mænd der holder øje med ens parkering for at tjekke om man nu gør det ordenligt eller om man holder lovligt. Det har jeg derimod prøvet et par gange  Det er helt fint med mig at andre bruger deres tid på at lege detektiv/skat eller politi. 

Er der virkelig nogen, der gør det?

Anmeld

15. december 2012

Sophie90

rikkeregnbue skriver:

Sådan har jeg det også!

også mig

Kan ikke se hvad hendes økonomiske situation har med dig at gøre..

Anmeld

15. december 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Som enlig srende har du det samme som 2 srende får. Derfor er du berretiget til de samme ydelser som 2 srende får. Ikke svært.

Debatten er vist lukket - tydeligt hvad flertallet ville have gjort, tak for snakken.

Ja, det er jeg helt klar over, men du skrev bare selv i første indlæg, at enlige forsørgere får diverse tillæg osv., hvilket er en forkert fordom, mange har Grunden til at man kan få tillægget til SU er jo, at man ikke på samme måde som srende uden børn har mulighed for at arbejde ved siden af SU'en Jeg er enig med dig i, at det er meget forkert, hvis man inkasserer tillæg, men ikke er berettiget til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.