Ville du...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2012

FrkZier

Baagøe skriver:

Næææ... Vi har slet ingen navne på postkassen Herhjemme Lauras far er også tit hos os for at besøge Laura, men overnatter aldrig og vi er ikke sammen, men jeg ville da være ked af det, hvis nogen meldte mig, da jeg er enlig

præcis, tingene er ikke altid helt firkantede

det ville da godt nok også være ærgeligt hvis nogen ikke mente du var enlig pga. Lauras far kommer og ser hende! men det jo også et godt eksempel på at man måske lige skal trække vejret inden man anklager folk for bedrageri

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2012

Msommerbarn

Anonym skriver:

Jeg må indrømme jeg ser det ganske anderledes.

Det er jo altså bedrageri og er berretiget til fængselsstraf. Det er er det jo fordi gjorde vi alle sådan, ville vores samfund gå nedenom og hjem. Jeg finder det usocialt, både at snyde som enlig, snyde i skat som selvstændig, virksomheder der trækker overskud ud af landet og ikke betaler skat. For det er alt det der gør at vi har råd til at give vores unger en god skolegang, de gamle og syge et værdigt liv. Lave vores veje, skrabe sne fri, samle skrald.

Det her handler ikke om at være skilsmissebarn og kalde et andet menneske for far? Det handler om at inkassere dobbelt su, diverse tillæg, boligsikring, institutionsplads og alt det andet man kan få som enlig.

Og jeg overser din hånlige kommentar om min fritid, hav en debat på en ordentlig måde, tak.

Jeg kan sagens følge dig i dilemmaet, men jeg tænker bare, vi som normale borgere er jo ikke politiet?
Så må det vel være op til dem, men jeg ved så også der findes nogle som siger sådan noget vidre, til kommunerne, og det ganske fint, jeg udtrykker blot min mening, og siger jeg ikke ville gøre sådanne.. og det var på igen måde en håne kommentar jeg udtrykker blot min mening, det var jo den du bedte om,
beklager dog hvis jeg fik udtrygt mig forkert.  

Anmeld

15. december 2012

NNN

Anonym skriver:

Nej, det er selvfølgeligt rigtigt.

Der er så bare vaner ind over som bekræftiger mistanken. Taxa hver dag f.eks. Det har man ikke rigtigt råd til som studerende og arbejdende eller studerende og studerende.

Hold da op hvor du bare holder øje med dem:-) måske har hun rige forældre og de hjælper hende økonomisk og hun modtager måske ikke ekstra ydelser. Det kunne jo også være at de har hver deres lejlighed men oftest er sammen hos hende.

Hvis man har så travlt med at holde øje med andre mennesker, er det fordi man ikke har nok at tage sig til selv! 

Anmeld

15. december 2012

Gardenia

Baagøe skriver:

Nu vil jeg bare lige informere dig om, at det eneste man får som enlig af tillæg er et ekstra tillæg til børnefamilieydelsen en gang i kvartalet. Resten er indkomstbestemt Ja, selvfølgelig bortset fra hendes SU, men det har jeg ikke forstand på, da jeg var færdiguddannet, da jeg fik Laura

Som enlig studerende får du dobeblt su. Du kan få diverse tillæg, du får næsten 100% betalt institutionspplads og du kan få op til 50% af huslejen. I praksis betyder det at er du enlig mor og studerende så har du ligeså mange penge som 2 studerende + 1 barn har til sig selv om måneden. Hvis man så lægger det sammen med en løn, er det en ret god månedes indkomst man har sig. 75% (cirkus) betalt af staten

Anmeld

15. december 2012

Gardenia

Msommerbarn skriver:

Jeg kan sagens følge dig i dilemmaet, men jeg tænker bare, vi som normale borgere er jo ikke politiet?
Så må det vel være op til dem, men jeg ved så også der findes nogle som siger sådan noget vidre, til kommunerne, og det ganske fint, jeg udtrykker blot min mening, og siger jeg ikke ville gøre sådanne.. og det var på igen måde en håne kommentar jeg udtrykker blot min mening, det var jo den du bedte om,
beklager dog hvis jeg fik udtrygt mig forkert.  

Politiet har meget lidt at gøre med at finde socialt bedrageri. Vi har desværre ikke en enhed, ud over skat, der tager sig af disse ting.
Jeg mener vi som borgere har en indberetningspligt når vi ser andre snyde. Men sådan er vi jo så forskellige

Anmeld

15. december 2012

Pige2009

FrkZier skriver:

præcis, tingene er ikke altid helt firkantede

det ville da godt nok også være ærgeligt hvis nogen ikke mente du var enlig pga. Lauras far kommer og ser hende! men det jo også et godt eksempel på at man måske lige skal trække vejret inden man anklager folk for bedrageri

Lige præcis. Jeg får jo også børnebidrag fra ham og han giver af og til Laura små ting, men aldrig nogwt til husholdningen, da han sjældent spiser her

Anmeld

15. december 2012

Gardenia

Neeks skriver:

Hold da op hvor du bare holder øje med dem:-) måske har hun rige forældre og de hjælper hende økonomisk og hun modtager måske ikke ekstra ydelser. Det kunne jo også være at de har hver deres lejlighed men oftest er sammen hos hende.

Hvis man har så travlt med at holde øje med andre mennesker, er det fordi man ikke har nok at tage sig til selv! 

*SUUUUUUUUK*

Mon du føler dig ramt moster?

Jeg bor lige ud til vejen, mit køkken er placeret så jeg kan sidde på min stol og glo lige ud på vores indkørsel - den indkørsel man skal ud af for at komme ud på den vej jeg kan sidde på min stol og se på. Du ved - kigge ud på livet?
De bor ovenpå mig, så jeg kan høre hver gang hoveddøren smækkes, der gåes op af trappen, jeg kan høre hvem det er fordi man kan genkende andres fodtrin. Mere du gerne vil have forklaret?

Eller stopper vores snak bare her?

Anmeld

15. december 2012

Morgensol

Jeg ville blande mig uden om. 

min mand fik først adresse hos os for et halvt års tid siden. Han havde en anden lejlighed i Århus som han fremlejede, men pga forskellige årsager blev han nødt til stadig at have sin adresse der. Han boede hos os og har gjort det i al den tid vi har haft børn, men havde som sagt ikke adresse hos os. 

jeg fik ingen ekstra penge (dette var før vi blev gift) selvom jeg i princippet stod som enlig fordi jeg var den eneste på adressen. 

Som en anden har skrevet, så er det simpelthen for lidt viden du har om deres situation til at kunne tillade dig at melde dem! 

Anmeld

15. december 2012

Fenja09

Jeg tror personligt ikke at jeg ville opdage sådan noget - det interessere mig overhovedet ikke hvad andre gør medmindre det er vold, misbrug, altså ting hvor der er personskade.

Så må sige nej, det ville gå mit hoved forbi.

Synes du ved ret meget om dem uden egentlig at kende dem?

Tænker bare, at man virkelig skal være sikker i sin sag før man anmelder nogen for bedrageri. Hun kan miste alt bare ved mistanken om det - det vil være hendes ord mod kommunens og hvis hun nu reelt set bare har besøg af sin datters far uden der er noget i det.

Enten skal du snakke med hende, så du ved noget mere og 100 % korrekte oplysninger eller også skal du droppe det.

Jeg ville droppe det. For synes faktisk ikke, at det kommer dig eller andre ved, hvad hun laver eller hvem hun ser.

/Fenja

Anmeld

15. december 2012

Mamalou

kommunen har et kontrolteam, der tager sig af anmeldelser om socialt bedrageri. Kommunen skal kun sandsynliggøre at der er tale om socialt bedrageri, så man kan altså kendes skyldig uden direkte beviser. Derfor skal man tænke sig godt om

at datteren kører i taxa kan handle om, at hun går i specialtilbud, så afhentes børnene af taxa på kommunens regning, enlig eller ej.

om du skal melde hende eller ej kan kun du afgøre. Det virker til at du har taget beslutningen. Held og lykke med det

Vh. Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.