Ville du...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2012

ekebiv

Carina:-) skriver:

Det er jo også nemmere  end at skulle finde brugbare argumenter 

Fortsat god dag til dig.

Jeg har masser af brugbare argumenter men jeg gider ikke spilde dem på dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2012

Carina:-)

ekebiv skriver:

Jeg har masser af brugbare argumenter men jeg gider ikke spilde dem på dig.

Self har du det.

Nu var det dig der kommenterede på mit indlæg ,og ikke omvendt-

Så forstår slet ikke hvorfor du så lige pludselig lyder som om jeg har trukket dig ind i en diskution du ikke ønsker eller magter.

Tror bare vi skal lade den ligge her,inden den kommer på et plan som slet ikke er brugbart for tråden.

Så brug eller spild du bare alle dine gode argumenter på en anden 

Anmeld

17. december 2012

Mor010711

E. B. skriver:

Hvis jeg var sikker - ja. Så ville jeg melde folk. Det tager 2 min at smide SKAT en mail, og så er den ude af dine hænder. De undersøger jo selv sagen før de anklager nogle.

Jeg synes ikke det er "at have ondt i røven" - jeg betaler ikke min skat for at andre kan leve højt på det.

Anmeld

17. december 2012

Camilla..

Carina:-) skriver:

Du er godt nok om dig!

Hvor læser du at jeg holder øje med folk??

Du skulle tage at lade være med at læse imellen linierne ,der står ingenting!!

Gider overhovedet ikke diskution på det plan.

Hvis du ikke kan finde ud af at argumentere ,så bude du lade være.

Det kommer bare til at virke arrogant og uintelligent.

God jul !

Hahahaha.. Kopi maskine

i lige måde, du.

Anmeld

17. december 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nu gider jeg ikke læse de 14 sider igennem.

Men find på noget andet at lave end at lege detektiv. Hvis du absoulut skal blande dig, så synes jeg at du skal gå til den pågældende person først.

Anmeld

17. december 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Jeg er så småt begyndt at se en sammenhæng mellem alder og holdning til det her. Og så kan jeg heller ikke lade være med at tænke på om det mon ikke mest er dem der selv modtager diverse enlige tillæg, der er nervøse. Og dem der angriber personligt må bare have noget at skjule.

Hvordan man kan synes at snyd er ok, må kun være fordi man selv begår det og er klar over det er noget skidt. De skulle skamme sig. Og så har vi familier der sikkert skal flytte fra hus og hjem (1. Januar), fordi vi har elementer i det her samfund der ikke vil deltage på lige fod. Føj.

undskyld - men hvordan skal dette tolkes? Jeg er 21 og jeg modtager IKKE nogen former for tillæg nogen steder fra, jeg modtager ikke engang SU fordi jeg mangler 2 skema timer om ugen.. men JEG synes stadig at der er for få beviser om hvorvidt hun begår begdrageri, dette har da absolut INTET at gøre med at jeg synes snyd er ok!

du spurgte ikke indtil folks holdning til socialt bedrageri - fordi jeg tror da hurtigt at alle herinde kunne blive enige om at det ikke bør foregå - du lagde nogen informationer på bordet og spurgte om man ud fra dette ville anmelde personen, mange af os siger nej det ville vi ikke, udelukkkende fordi du IKKE ved om hun overhovedet modtager ydelser som værende enlig..

Jeg synes på ingen mulig måde det er ok hvis hun modtager ydelser for at være enlig - hvis hun rent faktisk har sin kæreste boende.. men du VED jo IKKE om hun for de her ydelser.

du havde tydeligvis på forhånd dømt hende som social bedrager - hvilket jeg ikke synes er særlig fair, da du ikke ved det, og ikke har særlig stærke beviser i sagen...

Mvh en der trofast betaler skat og ikke modtager tillæg nogen steder fra - men stadig synes det er synd at anklage folk på så tyndt grunlag..

Anmeld

17. december 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Camilla.. skriver:

Hun kan da sagtens spørge indtil familien. Uden at nævne noget med su osv.

Hun er da en stikker, hvis hun går bag om ryggen på folk.

- Vi to bliver ikke enige. Du kan bare bruge din fritid på at holde øje med folk. Så vil jeg bruge min tid på min familie

Er man også en stikker, hvis man har en formodning om, at naboen slår sit barn - blå mærker, voldsomme vredesudbrud - og ikke konfronterer naboen med sin mistanke, før man henvender sig til de sociale myndigheder? 

Stikker er et modbydeligt ord, som indikerer, at det er negativt og usolidarisk at angive andre pga. mistanke om, at der foregår noget forkert. 

Anmeld

17. december 2012

Gardenia

Mor og meget mere skriver:

Er man også en stikker, hvis man har en formodning om, at naboen slår sit barn - blå mærker, voldsomme vredesudbrud - og ikke konfronterer naboen med sin mistanke, før man henvender sig til de sociale myndigheder? 

Stikker er et modbydeligt ord, som indikerer, at det er negativt og usolidarisk at angive andre pga. mistanke om, at der foregår noget forkert. 

Nej, det er primært brugt af unge mennesker der er i en ganske bestemt del af samfundet. Ordet stikker bliver brugt om alt og alle der har en sans af social retfærdighed eller almindelig kontakt med politiet. Rockere bruger blandt andet betegnelsen stikker om alle almindelige der fortæller om deres gøren og laden. Det siger ret meget om hende...

Anmeld

17. december 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg er så småt begyndt at se en sammenhæng mellem alder og holdning til det her. Og så kan jeg heller ikke lade være med at tænke på om det mon ikke mest er dem der selv modtager diverse enlige tillæg, der er nervøse. Og dem der angriber personligt må bare have noget at skjule.

Hvordan man kan synes at snyd er ok, må kun være fordi man selv begår det og er klar over det er noget skidt. De skulle skamme sig. Og så har vi familier der sikkert skal flytte fra hus og hjem (1. Januar), fordi vi har elementer i det her samfund der ikke vil deltage på lige fod. Føj.

Okay, der tabte du så mig - jeg havde ellers som sådan forståelse for dine overvejelser. At verfe dem, der er uenige med dig, af bordet ved at drage deres alder og egen sociale situation ind i billedet, er ærligt talt ikke noget kønt træk. 

Anmeld

17. december 2012

L&V

Anonym skriver:

Ej stop da. Sikke en gang bull og lukke ud... Det ku os være at selv om man er ung kan man godt både ha mand, hus, 2biler, børn osv og gå på arbejde hver eneste dag uden at få en skid tillæg og stadig ikke gå op i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.