Nu er jeg selv pædgog så er nok lidt 'farvet' i min holdning. Men et barn med vanskeligheder har ligeså stor ret til, at blive inkluderet som et barn med gode kompetencer. At han har sociale problemer (og eventuelt også følelsesmæssige) gør ham ikke mindre værd end alle de andre. At han bider og slår og i det hele tagent er meget udadreagerende kn sagtens være hans eneste mulighed for at markere, at han føler sig overset eller uretfærdigt behandlet. det er altså de færreste børn der bider eller slår helt umotiveret. Jeg er sikker på at pædagogerne gør hvad de kan med det her barn for at give ham en god hverdag og sætte ham sammen med de andre børn i et forsøg på, at skabe et godt socialt fællesskab for ungerne. Og børn dømmer lynende hurtigt - har TIT oplevet fra mit eget job at det SAMME barn igen og igen får skyld for ting han/hun ikke har gjort (selv dage hvor det pågældende barn ikke er i børnehave får det skyld for diverse ugerninger) - jeg er sikker på, at det barn der beskrives her har det rigeligt svært i forvejen og det hjælper heller ikke at forældrene (som i princippet INTET kender til dagligdagen udover de fortællinger de får fra deres barn - og fortællinger fra andre forældre der igen har det fr deres børn) allerede har dannet sig en holdning om det her (stakkels) barn som et 'problembarn' eller en decideret møgunge. Forældres holdninger smitter i DEN grad af på deres børn.
mit bedste råd er, at I skal lade de ansatte passe deres arbejde, udtryk evt din bekymring til lederen. Vurderes det af eksterne fagpersoner (udenfor BH regi) at det er nødvendigt med en ekstra indsats så blivet det også gjort - ellers må pædagogerne løfte opgaven alene og så må du vurdere om DU mener at de gør deres opgave godt nok - mener du ikke det, skal du flytte dit barn til en anden BH, for selvfølgelig skal du være tryg ved t afleverede dit barn. Så alt i alt afhænger det af din tillid til lederen og pædagogerne.
Anmeld