For satan jeg er træt af det !!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2012

L&V

Yurie skriver:

det er ikke noget jeg har skrevet. det er taget ud af en længere tekst på en hjemmeside. så det ikke mine ord, men deres.
og jeg synes der er god grund til en tale/støttepædagog. så må de sku grave penge frem et sted, for det er synd for se børn.

Havde godt en ide om at det ikke var dine egne ord for sådan er den virkelige verden ikke og tænker os det er en side af ældre dato..

Det har ikke så meget med det at gøre men man kan/vil ikke indstille børn til tale/høreterapeut før ca 4års alderen. I hvart fald i den kommune jeg arbejder i..

Jeg syntes da heller ikke det er en optimal situation men der er bare ikke noget vildt unormalt eller andet i det end at den burde ku klares i huset

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2012

MorDk

Du er den eneste der har læst det sådan , dit valg !!!!!!!!!!!

Ja jeg er træt af ham , træt af at de børn der niver river bider og slår får langt mere opmærksomhed og tid fra pædagogerne end de børn der bare opfører sig ordentligt  , min dreng kunne aldrig drømme om at gøre en sjæl for træd , så er det virkeligt opslidende han skal lægge krop til hver gang fordi andre ikke ved hvordan man skal opføre sig . Ja han burde få støtte og hjælp , men i mellemtiden skal det bare ikke gå ud over de andre børn , længere er den ikke !

Mit valg? Slap lige af. Jeg skriver jo ikke grimt eller noget? Vi alle læser vel tingene forskelligt? Og jeg skriver jo også at jeg godt kan forstå dig men at jeg igen ikke bryder mig om hvordan man omtaler andres børn ligegyldigt om de har slået, spyttet, sparket eller vidt. Det er jo et barn i vanskeligheder... og i den alder gør de det ikke for at være direkte onde. MEN det er jo slet ikke det her debatten/tråden omhandler så det vil jeg ikke komme mere ind på!

Og så vil jeg lige spørge dig... tror du aldrig nogensinde din søn har skubbet, nevet, slået eller taget de andres legetøj? For det er langt fra unormalt ihvertfald!

Anmeld

14. december 2012

L&V

blankholm skriver:

det gør man i den kommune jeg bor i

hvis børn gentagende gange og der over en længere periode er observeret en "unormal" adfærd

de sygdomme hvor børn har kontakt besvær, mangel på empati og har det svært med socialt samvær kan fx være tegn på asberger, autisme m.m som er psykisk og kan være i mange grader

siger selvfølgelig ikke at det er det, men det kan være små tegn  

Hvad gør de i din kommune.. Jo jo men drengen er jo ikke super gammel og så længe her det nok ikke stået på siden det først er nu ts reagere også ska der nok lidt mere grundlag til..

Arh det var diagnoser vi var ude i, igen er det et meget spinkelt grundlag at tænke i de baner på

Anmeld

14. december 2012

TNBC

Månsson skriver:

Havde godt en ide om at det ikke var dine egne ord for sådan er den virkelige verden ikke og tænker os det er en side af ældre dato..

Det har ikke så meget med det at gøre men man kan/vil ikke indstille børn til tale/høreterapeut før ca 4års alderen. I hvart fald i den kommune jeg arbejder i..

Jeg syntes da heller ikke det er en optimal situation men der er bare ikke noget vildt unormalt eller andet i det end at den burde ku klares i huset

jeg har været i en børnehave hvor en dreng bed, 3 gange skete det og hans forældre blev kaldt til samtale. og det kom lige pludselig.

så må vi få nogle nye regler, for børn skal ikke være bange for at gå i børnehave.
jeg har et barn der havde en voldsom adfærd tæt på mig.. han er noget af det sødste det findes, men lige pludselig skete der noget. han var slet ikke som ham her, men han fik en til at obsvere ham for at se hvad der skete lige før han gjorde noget.
er der aldersgrænse på en støttepædagog?? ej men helt ærligt..

Anmeld

14. december 2012

L&V

Lady Marion <3 skriver:

Du er den eneste der har læst det sådan , dit valg !!!!!!!!!!!

Ja jeg er træt af ham , træt af at de børn der niver river bider og slår får langt mere opmærksomhed og tid fra pædagogerne end de børn der bare opfører sig ordentligt  , min dreng kunne aldrig drømme om at gøre en sjæl for træd , så er det virkeligt opslidende han skal lægge krop til hver gang fordi andre ikke ved hvordan man skal opføre sig . Ja han burde få støtte og hjælp , men i mellemtiden skal det bare ikke gå ud over de andre børn , længere er den ikke !

Hvis personalet ikke ska bruge ekstra tid på sådan et barn så er det jo mildesttalt umuligt at gøre noget ved problemet.. Man kan ikke både blæse og ha mel i munden..

Og det er da stemplende og understøtter da lidt teorien om at han måske kan bruges som syndebuk

Anmeld

14. december 2012

Misscbn

Månsson skriver:

Hvad gør de i din kommune.. Jo jo men drengen er jo ikke super gammel og så længe her det nok ikke stået på siden det først er nu ts reagere også ska der nok lidt mere grundlag til..

Arh det var diagnoser vi var ude i, igen er det et meget spinkelt grundlag at tænke i de baner på

i min kommune sætter de psykolog på til at observere over en længere periode, hvordan barnet er i dagligdagen, leg, osv

og nej det ved jeg så ik med hvor lang tid, men hvis det var min søn der gik i en bh og dette skete flere gange om ugen og med flere børn over en længere periode så ville jeg ihvertfald gribe ind

ja men siger osse bare det kan være de ting der kan spille ind for hans opførsel hvis det er over længere tid, og udover hans nedsatte taleevne 

Anmeld

14. december 2012

L&V

Yurie skriver:

jeg har været i en børnehave hvor en dreng bed, 3 gange skete det og hans forældre blev kaldt til samtale. og det kom lige pludselig.

så må vi få nogle nye regler, for børn skal ikke være bange for at gå i børnehave.
jeg har et barn der havde en voldsom adfærd tæt på mig.. han er noget af det sødste det findes, men lige pludselig skete der noget. han var slet ikke som ham her, men han fik en til at obsvere ham for at se hvad der skete lige før han gjorde noget.
er der aldersgrænse på en støttepædagog?? ej men helt ærligt..

Så lav du en ny regel..

Det kan du jo ikke sammenligne.. Der kan jo være noget forhistorie eller hvad ved jeg der gør det..

Og ja der er aldersgrænse på tale/høreterapeut for mange ting retter sig selv

Anmeld

14. december 2012

L&V

blankholm skriver:

i min kommune sætter de psykolog på til at observere over en længere periode, hvordan barnet er i dagligdagen, leg, osv

og nej det ved jeg så ik med hvor lang tid, men hvis det var min søn der gik i en bh og dette skete flere gange om ugen og med flere børn over en længere periode så ville jeg ihvertfald gribe ind

ja men siger osse bare det kan være de ting der kan spille ind for hans opførsel hvis det er over længere tid, og udover hans nedsatte taleevne 

Det gør de jo i alle kommuner men først efter pædagogerne er kommet med en saglig begrundelse det er jo ikke bare lige wupti her er en der udviser unormal adfærd vi ringer efter en psykolog..

Selvfølgelig ska man gribe ind men bare fordi man er forældre kan man ikke trylle proceduren om.. Man må snakke med dem der er der til det og med ledelsen.. Det er derfor de er der

Anmeld

14. december 2012

Lady Marion <3

Månsson skriver:

Hvis personalet ikke ska bruge ekstra tid på sådan et barn så er det jo mildesttalt umuligt at gøre noget ved problemet.. Man kan ikke både blæse og ha mel i munden..

Og det er da stemplende og understøtter da lidt teorien om at han måske kan bruges som syndebuk

Jamen det er da dybt urimeligt det skal være sådan , der skal da støttes op så der ikke går tid fra personalet . Ellers skal sådan et barn tælle for måske 3 i nomeringen .. Noget skal der gøres , men uaset hvad så får han jo stadig ram på alle børnene deroppe .

Anmeld

14. december 2012

Misscbn

Månsson skriver:

Det gør de jo i alle kommuner men først efter pædagogerne er kommet med en saglig begrundelse det er jo ikke bare lige wupti her er en der udviser unormal adfærd vi ringer efter en psykolog..

Selvfølgelig ska man gribe ind men bare fordi man er forældre kan man ikke trylle proceduren om.. Man må snakke med dem der er der til det og med ledelsen.. Det er derfor de er der

Ja det ville jeg osse gøre, det er jo synd hvis den dreng ikke gør det af "med vilje" men fordi han faktisk har en sygdom, eller ligende

han er jo ik klar over at han skader og gør de andre bange 

men ligeså synd er det osse for de børn der er skræmt af at komme i BH desværre

så ville klart gå til ledelsen og snakke med dem 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.