For satan jeg er træt af det !!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2012

TNBC

mor:) skriver:

Hvor ved man det fra? Hvorfor taler forældrene sammen om andre forældres børn? Hvordan ved man at der ikke sker noget? Pædagogerne må der ikke fortælle hvis der er ppr eller anden foranstaltning igang, da det ville være at bryde tavshedspligten.

Jeg synes det er dybt usympatisk. Jeg kunne ikke drømme om at tale med forældre om andre forældres børn på den måde. Jeg ville gå til pædagogerne og stole på at der bliver taget hånd om det. Hvis jeg ikke stoler på pædagoerne, ville jeg da trække mit barn ud. For hvorfor overlade sit barn til mennesker man ikke har tillid til?

fordi hendes dreng har gået i vuggestue med drengen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2012

Gardenia

hautecouture skriver:

Men er det barnets skyld så? Barnet har ikke andre referencer end det de lærer fra deres forældre og så ER det sgu da et "stakkels barn" når forældrene opdrager barnet til at komme på tværs af samfundets socialt acceptable kodeks. Det ER synd og det er IKKE barnets skyld og hvis forældrene ikke er samarbejdsvillige tager det langt tid at rette op på - hvis det overhovedet er muligt. 

Jamen er det resten af børnenes skyld at der er et forældrepar der ikke er deres ansvar bevidst?

Hvorfor skal en flok altid indordne sig under bøllen? Hvorfor er det ikke bøllens forældre der skal indordne sig under resten?

Og ja, hvis det så betød store konflikter bag tæppet, så må man jo som pædagog tage de kampe. I min verden er det ret simpelt "Enten lærer du din dreng at omgåes resten af os på en positiv måde - eller også så ser vi ikke dit barn længere" - "Mon ikke du kunne mønstre nok selvkontrol til at undlade at nævne andre på en nedværdigende måde, fordi dit barn har altså regnet ud du tror du er navlen i universet og derfor tror han det samme" - der er en verden af muligheder derude, hvorfor er den eneste udvej altid "Lad os se om vores pædagogiske læreplaner ikke sætter ind og hvis de ikke gør .. så har vi en ny..."

Der er altså børn derude der lever i sådan noget hver eneste dag og det eneste vi hører er hvor synd det er for bøllen??

Ja - man undres.

Anmeld

15. december 2012

Laulund87

Gardenia skriver:

Jamen er det resten af børnenes skyld at der er et forældrepar der ikke er deres ansvar bevidst?

Hvorfor skal en flok altid indordne sig under bøllen? Hvorfor er det ikke bøllens forældre der skal indordne sig under resten?

Og ja, hvis det så betød store konflikter bag tæppet, så må man jo som pædagog tage de kampe. I min verden er det ret simpelt "Enten lærer du din dreng at omgåes resten af os på en positiv måde - eller også så ser vi ikke dit barn længere" - "Mon ikke du kunne mønstre nok selvkontrol til at undlade at nævne andre på en nedværdigende måde, fordi dit barn har altså regnet ud du tror du er navlen i universet og derfor tror han det samme" - der er en verden af muligheder derude, hvorfor er den eneste udvej altid "Lad os se om vores pædagogiske læreplaner ikke sætter ind og hvis de ikke gør .. så har vi en ny..."

Der er altså børn derude der lever i sådan noget hver eneste dag og det eneste vi hører er hvor synd det er for bøllen??

Ja - man undres.

Anmeld

15. december 2012

Muhmi

Gardenia skriver:

Ja - man undres.

SÅ enig!!

Det er altså ikke flertallet der skal indordne sig under mindretallet, det hedder et diktatur og i Danmark har vi nu engang demokrati, hvilket betyder at mindretallet skal indordne sig flertallet!

Og hvis flertallet kan finde ud af at opføre sig ordentligt så kan det sguda ikke være rigtigt at andre skal lide under én bølle, som samtidig med lyder som om han lærer det hjemmefra!

Anmeld

15. december 2012

Lady Marion <3

Gardenia skriver:

Ja - man undres.

Det er det der generer mig , at hele flokken skal rette ind efter HAM , syntes det er dybt uretfærdigt .

Anmeld

15. december 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Lady Marion <3 skriver:

Jeg tager en snak med en pædagog mandag eftermiddag , det er hele hans opdragelse tror jeg .. En dag jeg var på vej ud af lågen var "drengen" også på vej ud med sin far . Drengen slår min dreng (faderen ser det) Min dreng begynder at græde , så siger faderen , Når Alexander er du en lille tøs der piver hele tiden .. Han siger intet til sin dreng , han er en dreng og skal have lov at udfolde sig

Du har temmelig mange forforståelser omkring den dreng. Du ser én situation og straks er HELE hans opdragelse ikke godt nok.

Anmeld

15. december 2012

Lady Marion <3 skriver:

Øhh det gør man sgu da når man ses privat med andre forældre , de fortæller da at nu er min " bøf" blevet bange for at komme i børnehaven , hvordan har i det mm . det drøfter man da .

Nej jeg ville ikke drøfte det. Jeg ville gøre det udelukkende med pædagogerne. Jeg ville ikke tale om en anden dreng på den måde.

Anmeld

15. december 2012

Yurie skriver:

fordi hendes dreng har gået i vuggestue med drengen

Det ændrer ikke at jeg synes det er usympatisk. Og hvis man taler med andre forældre om at han også var sådan i vuggestue, giver det forældrene en forforståelse af den dreng.

Anmeld

15. december 2012

klmf

Må sige, at jeg er temmelig rystet over din oplevelse udenfor bhv (hvor faren ser drengen slå din og ovenikøbet håner din). Stakkels din dreng og de andre børn at skulle stå model til det hver dag. Og stakkels dreng, han får da ikke nemt ved at få rigtige venner

Håber bhv taler med de forældre om hensigtsmæssig opførsel

Anmeld

15. december 2012

Lady Marion <3

mor:) skriver:

Nej jeg ville ikke drøfte det. Jeg ville gøre det udelukkende med pædagogerne. Jeg ville ikke tale om en anden dreng på den måde.

Christ altså , det sgu da helt normal snak , man snakker børn og dagligdagen i vores fælles børnehave . Men fint nok du ikke gør .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.